Kolor tłucznia zależy od lokalnych zasobów materiału na budowę oraz od stopnia zabrudzenia.Borczy pisze:Panowie, mam dylemat co do koloru szutru pod torowisko.
W Sieci masz masę zdjęć torów i możesz zaobserwować kolorystykę.
Także wycieczka na pobliska stację, czy to starą czy nowiutką, zaowocuje całą gamą doznań kolorystycznych.
Praktyka modelarska sprowadza nas jednak do kilku odcieni oferowanych przez producentów.
Niektórzy malują tłuczeń farbkami lub patynują suchą pastelą, ale wtedy najczęściej tłuczeń świeci kolorem jak jamnikowi nabiał.
Proponuję przyjąć jeden kolor (np brązowy) wybranego producenta (może Polak'a), a i tak okaże się, że każda dostawa ma inny odcień. Nie warto się upierać przy jedynie słusznym.

PS:
na naprawianej nawierzchni często pojawiają się przejścia, np z białego, na brązowy tłuczeń.