BR119 Kramermutze, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: krzysztof »

i kolejna 500xxx "z czapką"

500790
workshoplok 2009 (bausatz/analog)

BR 119 022-2
DR epoka IV
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 21.04.1986.
Załączniki
500790.4.jpg
500790.3.jpg
500790.2.jpg
500790.1.jpg
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:24 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: krzysztof »

a więc 500xxx "z czapką" :lol:

500715
wyprodukowana dla sieci Spiele-Max

BR 119 087-5
DR epoka IV/V
stacjonowanie: Erfurt/Probstzella
rewizja 28.06.1991.
Załączniki
500715.4.jpg
500715.3.jpg
500715.2.jpg
500715.1.jpg
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 21:23 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 217
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: przemekw »

W sumie brakuje nam tu w bazie modeli z serii 50xxxx. Zdjęcia myślę, że można scalić do jednego postu, ewentualnie z podpisem kto robił, albo od kogo są.

:arrow: Charakter produkcji
Model na zamówienie. W czasie teoretycznej dostępności, praktycznie niedostępny. Mimo, że na stronie SpieleMax cały czas była informacja, że jest, a potem, że pozostały jeszcze śladowe ilości, to w rzeczywistości nie można było jej kupić. Oddali mi nawet zaliczkę, którą wpłaciłem jak się pojawił.

:arrow: Wersje modelu
Sondermodell/Exclusivmodell:
501037 - BR 119 195-6, DR, Ep. IV, Tillig/SpieleMax Flickenlackierung

:arrow: Inne :D
Serdeczne podziękowania dla forumowicza Sudovia, który pośredniczył w zakupie modelu.

Obrazek Obrazek Obrazek

Do usunięcia: tak wiem, na drugim zdjęciu jest za mała przysłona :P
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 15:16 przez przemekw, łącznie zmieniany 7 razy.
Pawelec
Posty: 485
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: Pawelec »

W uzupełnieniu modelu z nowego wypustu Tilliga (z gniazdem DCC 6-pinowym)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02782 - BR219 084-1, DB AG, Ep. V "Kramermutze" rot
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3211
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: Maciej »

wmac27 pisze:Ale tych fotkach to nie jest model BR 119 Kramermutze. Wyraźnie brakuje mu tej czapki. Światło trzecie jest na górze (w czapce) a nie poniżej kabiny.
Nie rozdzielałem tematu na BR119 z czapką i bez, ale jak admin chce może rozdzielić :D
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 16:48 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: wmac27 »

Ale tych fotkach to nie jest model BR 119 Kramermutze. Wyraźnie brakuje mu tej czapki. Światło trzecie jest na górze (w czapce) a nie poniżej kabiny.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 22:49 przez wmac27, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3211
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: Maciej »

BR 119

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 kolei DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi
6

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02790

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
119 131-1

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rbd Drezno, Bw Drezno / 21.01.83

:arrow: Elementy specyficzne

:arrow: Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot

ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu

:arrow: Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji

:arrow: DCC
Model posiada gniazdo PLUX 12, trzeba wypiąć zaślepkę analogową

:arrow: Uwagi
Kompletna porażka producenta jeżeli chodzi o dobór gniazda i dekodera - 90 cio stopniowy wystaje po za obrys pudła! Można zamknąć pudło na ramie i będzie sobie ładnie odstawało a po dłuższej eksploatacji ładnie się stopi. A zatem nie da się założyć dekodera PLUX 12 - zresztą po co w lokomotywie liniowej ?. Pozostaje założenie dekodera standardowego 90 cio stopniowego i wszystko "ładnie się spakuję" . Model bardzo ładny i precyzyjnie wykonany z pewnością powinien być obowiązkowym elementem na torach modelowych DR. Cena nie jest wygórowana jeśli kupimy go w Czechach.
:arrow: Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru. (opisał trafnie Artur).

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 15:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: krzysztof »

właśnie dotarła do mnie najnowsza "119", 02790, czyli wersja ze zmodernizowanym napędem.

napęd jest cichy (ale tylko do pewnej prędkości!). lokomotywa porusza sie niczym JATT`owska V60, bardzo płynnie, wręcz liczy podkłady - to wielka zaleta. jej prędkość maksymalną porównałbym do tej którą osiąga 02780. zresztą tak je testowałem - razem z 500790 na jednym torze. jak już napisałem moja 119 jest bardzo cicha ale tylko do czasu. powyżej pewnej prędkości zaczyna być nieznośna, ale to jest w zasadzie ten sam plastikowo-metalowy odgłos który wydawała poprzednia. rezonans pudła?

największe zaskoczenie?
w katalogu jest zdjęcie i na pudełku jest napisane, że to BR119 120-4 a w rzeczywistości to 119 131-1. napewno różnią się kolorem lemiesza :lol:
zdjęcie ze strony sklepu:
http://www.modellbahn-discount.de/images/02790a.jpg
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 14:29 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1942
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: DBv »

Faktem jest, że model wreszcie wygląda przyzwoicie... Dużo lepiej rozwiązana sprawa wentylatorów dachowych oraz oszklenia kabiny (chociaż do ideału jeszcze trochę brakuje...). Nowe rozwiązanie poręczy porównywalne z BR118, chociaż to czy to jest ładne pozostaje kwestią gustu...
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: Marcin »

Zaskakuje wyglądem? Tymi skrętopyskami? Kolejne pójście na skróty u Tilliga. Jak robili nowa budę to i wózki mogli przekonstruować.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10355
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

BR119 Kramermutze, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

BR 119 "Kramermütze"

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 119 "Kramermütze", DR, Ep. IV / Lokomotywa spalinowa BR 119 "Kramermütze" kolei DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi
6

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02780

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
119 004-0

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw Halle P / 2.08.1978

:arrow: Elementy specyficzne
Kramermütze

:arrow: Wersje modelu
z nowej produkcji:
02780 - BR119 004-0, DR, Ep. IV
02781 - BR119, DB AG, Ep. V, orientrot

ze starej produkcji:
02521 - BR 119 120-4, DR, Ep. IV (BTTB)
02550 - BR 229 120-1, DR, Ep. IV
02551 - BR 119 125-3, DR, Ep. IV
02552 - BR 219 164-1, DB AG, Ep. V
02553 - BR 219 196-3, DR, Ep. V
02554 - BR 219 179-9, DR, Ep. V
02555 - BR 119 179-0, DR, Ep. IV
02556 - BR 219 137-7, DB AG, Ep. V
02557 - BR 229 181-3, DB AG, Ep. V, żółta "Bahnbau"

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne. Napęd na 4 osie, zbieranie prądu ze wszystkich kół, dwa koła z obręczami przyczepnościowymi

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS oraz zastosowano nietypowe mocowanie sprzęgu

:arrow: Oświetlenie
LEDy, 3 punktowe białe (żółte), 2 punktowe czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy - poprawione w stosunku do starej konstrukcji

:arrow: DCC
Model posiada gniazdo NEM 651, trzeba wyłamać zaślepkę analogową

:arrow: Uwagi
Nowa buda, poprawione oświetlenie, dobry stary napęd, pozostawiono niestety stare, nietypowe mocowanie sprzęgu.

:arrow: Podsumowanie
Odświeżony model z nowym pudłem jest godzien uwagi. Jak widać na zdjęciach model pozytywnie zaskakuje swym wyglądem, dużą ilością szczegółów i detali. W połączeniu z dobrym napędem zaspokoi oczekiwania nawet wymagających kolekcjonerów taboru.

Więcej na temat poprzedniej wersji na stronie TT-Klub.PL
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Rzut oka na podwozie i dach:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zmiana mocowania budy, teraz jak we wszystkich normalnych lokach, zdejmujemy budę poprzez odciągnięcie boków na zewnątrz - odpinamy zatrzaski - żadnych śrubek w dachu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

i na zakończenie skany ulotki:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 16:48 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość