Stacja Tarczyn
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Dzięki panowie. Żeby nie było OFF topu wracam do swojego wątku - http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=132458#132458
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Mówimy tu oczywiście o sterowaniu. Do prowadzenia zasilania torów przewody w skrętce są za cienkie. Jeszcze żeby uniknąć niedomówień - u nas tymi RJ nie idzie żaden sygnał cyfrowy a tylko zasilanie napędu rozjazdu i diod semafora. Pod samymi segmentami nie mamy żadnej elektroniki.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2015, 09:50 przez Niejeden, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
RJ-45 ma też jedną, niebagatelną zaletę. Jak się je zapomni zabrać na zloTT (a tak niestety mi się przydarzyło na tegoroczne Łapy), to przewody RJ-45 można kupić w pierwszym lepszym sklepie komputerowym.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10845
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
wicy pisze:...zwłaszcza przy większej ilości kabli w wiązce/taśmie.
Sądzę, że powyżej jest odpowiedź na ew. problem.Niejeden pisze:... do każdego rozjazdu poprowadzony jest kabel RJ-45
Nie TAŚMA/wiązka, a skrętka

Ponadto, obecnie, taśma (przewód) telefoniczny (2, 4 czy 6-żyłowy) PŁASKI, made in China, to drut STALOWY pomiedziowany tylko po zewnątrz co jest bez znaczenia w połączeniach krótkich (aparat telefoniczny - słuchawka), lecz ma znaczenie przy 10-ciu lub więcej mb. połączeń.
Polecam skrętkę komputerową, 4 pary skręconych drutów (są też linki) miedzianych.
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
U nas sterownik (Wajchownia) znajduje się poza modułami w skrzynce z patch panelem. Z tej skrzynki do każdego rozjazdu poprowadzony jest kabel RJ-45, który włączamy do puszki pod modułem. Tymi samymi kablami idzie też zasilanie semaforów. Pomiędzy segmentami idą tylko 4 kable z zasilaniem torów. Założenie było takie aby w razie awarii elektroniki można było szybko podłączyć pulpit analogowy ale nigdy z tej możliwości nie skorzystaliśmy.
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Mam pytanie techniczne - jak poprowadzone były kable od punktu wpięcia pulpitu sterowniczego do najdalszych elementów nim sterowanych?
Chodzi mi głównie o sposób prowadzenia kabli między segmentami zwłaszcza przy większej ilości kabli w wiązce/taśmie. Robiliście na każdym łączu segmentu gniazda i kabel łącznikowy?
Jakiego rodzaju złączna są najbardziej praktyczne do przejść międzysegmentowych?
Chodzi mi głównie o sposób prowadzenia kabli między segmentami zwłaszcza przy większej ilości kabli w wiązce/taśmie. Robiliście na każdym łączu segmentu gniazda i kabel łącznikowy?
Jakiego rodzaju złączna są najbardziej praktyczne do przejść międzysegmentowych?
- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Moja ulubiona stacja 

- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Z sześciomiesięcznym poślizgiem ruszyły prace nad rozbudową makiety stacji Tarczyn.
Przygotowano teren pod tor bocznicy prowadzący do dawnych zakładów przetwórstwa owocowego.
Powstał plac do zabudowy o powierzchni 360 cm x 30 cm
ps przepraszam za bardzo marne zdjęcie zrobione telefonem
Przygotowano teren pod tor bocznicy prowadzący do dawnych zakładów przetwórstwa owocowego.
Powstał plac do zabudowy o powierzchni 360 cm x 30 cm
ps przepraszam za bardzo marne zdjęcie zrobione telefonem
Ostatnio zmieniony 29 lip 2014, 14:48 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
To byłaby moja nieśmiała propozycja w przypadku dalszych wątpliwościNiejeden+ pisze:moduły ZPOW mają zaplanowane tylko 250 mm.

- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Utrudnienie manewrów będzie nie większe, niż obecnie wykonywane z drugiej strony, moduły ZPOW mają zaplanowane tylko 250 mm.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Moduły z ZPOW nie ograniczą możliwości ruchowych manewrowych?Niejeden+ pisze:W ostatnim etapie rozbudowy powstanie bocznica z zakładami przetwórstwa owocowego.
Będzie za daleko sięgać, żeby rozrządzić tabor na torach stacyjnych, blisko będzie tylko do bocznicy.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, 09:06 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Obecnie testowany jest odcinek trakcji między słupami o długości 448 mm i przewodzie 0,2 mm średnicy.
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
A co Andrzeju z planowaną zabudową nowej trakcji elektrycznej (wykonania Freda) 

- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Witam
Z początkiem 2014 na stacji Tarczyn rozpoczną się prace torowe umożliwiające rozbudowę stacji do stanu z lat 80. Rozjazd na torze 5 zostanie zastąpiony beselerem, z jego odejścia powstanie tor wyciągowy. Zdemontowaniu ulegnie też obecny tor do szopy.
W ostatnim etapie rozbudowy powstanie bocznica z zakładami przetwórstwa owocowego.

Z początkiem 2014 na stacji Tarczyn rozpoczną się prace torowe umożliwiające rozbudowę stacji do stanu z lat 80. Rozjazd na torze 5 zostanie zastąpiony beselerem, z jego odejścia powstanie tor wyciągowy. Zdemontowaniu ulegnie też obecny tor do szopy.
W ostatnim etapie rozbudowy powstanie bocznica z zakładami przetwórstwa owocowego.


Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, 09:06 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stacja Tarczyn
Dotąd Tarczyn był wyposażony w sieć trakcyjną od strony dwutorowego rozjazdu (tak było w Sosnowcu). Warto więc odnotować postęp w elektryfikacji Tarczyna od drugiej strony, dzięki czemu zamieszczony na poniższym zdjęciu "kibelek" z Mnichowa może wjechać na Tarczyn:


Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 13:36 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości