
9-11 maj Rakowiec 2014
Moderator: mod-Imprezy
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
W Sopocie na TTweekend poskręcam moduły tak jak przed rokiem z poziomnicą bedzie mniej góreczek, - Do zobaczenia na nad morzem 

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Oczywiście jakość torowiska ma kolosalne znaczenie, ale nie przesadzałbym. Doświadczenie uczy, że problemy zdarzają się przede wszystkim w miejscach łączenia modułów. To jest miejsce, które 1/ trzeba dobrze zestroić, 2/ trzeba pancernie złączyć. Po prostu niektóre podłogi silnie przenoszą drgania wywołane przez publiczność na moduły i po kilku godzinach takiej pracy słabo połączone skrzynki mogą się "rozjechać".
Oczywiście silne pofałdowania torowiska mają wpływ na rozpinanie się składów. Jednak tu duże znaczenie ma również jakość taboru - rozbieżności w wysokości sprzęgów w wielu modelach fabrycznych znacznie przekraczają normy. Ale tu doświadczenia kilku spotkań pozwalają eliminować tabor niespełniający wymogów.
Oczywiście silne pofałdowania torowiska mają wpływ na rozpinanie się składów. Jednak tu duże znaczenie ma również jakość taboru - rozbieżności w wysokości sprzęgów w wielu modelach fabrycznych znacznie przekraczają normy. Ale tu doświadczenia kilku spotkań pozwalają eliminować tabor niespełniający wymogów.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Jak bym się przejechał kamerą po rzekomo idealnych modułach efekt nagranego filmiku był by podobny . Niemcy twórcy TTstandart też jak jadą z kamerą to torowisko wygląda tak samo . Ate wykolejenia to po nie kąt zamierzone.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Bo jest sTTandardowybartowe pisze:Artur jest perfekcjonistą ...

-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Czepiasz się 
Artur jest perfekcjonistą ...

Artur jest perfekcjonistą ...
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 22:53 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
bartowe pisze:W Rakowcu szlak był w pełni przejezdny i nie było problemów z rozczepianiem składów co próbujesz wmówić w tym wątku twierdząc ze składy mogłby sie spóźniać wczasie rozkładu.vZapewniam Cię ze by się nie spóźniały,
Byliście na tej samej imprezieArturSchŁ pisze:Chyba tylko ja jeździłem na sprzęgach sztywnych, a i tak kilka razy mnie dorwano na rozczepieniu (zawsze na Tilligowych, bo składy różne są, później już nawet BIPę z loką na sztywno sprzęgłem.
![]()
Te moje kilka razy, to nic, w porównaniu z sytuacjami gdy niektóre, mimo wielokrotnych prób, nie były w stanie bez rozerwania kawałka przejechać.

-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Ja nie czepiam się rozkładu - to temat dla mnie egzotyczny, jak na razie to widziałem jedną profesjonalnie przygotowaną imprezę z rozkładem, ale sam w tym nie uczestniczyłem aktywnie, zostałem (moja stacja) przez gemola słusznie potraktowany jako rezerwa na wypadek wojny
)
W Rakowcu szlak był w pełni przejezdny i nie było problemów z rozczepianiem składów co próbujesz wmówić w tym wątku twierdząc ze składy mogłby sie spóźniać wczasie rozkładu.vZapewniam Cię ze by się nie spóźniały,
Nie rozumiem czemu tak przejmujesz się tymi niewielkimi nierównościami, jeszcze raz powtórzę, film nie oddaje rzeczywistego stanu szlaku, kamera uzyta do nagrania to zabawka z bazaru, nie prawdziwa kamera posiadająca żyro, lub elektoniczny system stabilizujący,

W Rakowcu szlak był w pełni przejezdny i nie było problemów z rozczepianiem składów co próbujesz wmówić w tym wątku twierdząc ze składy mogłby sie spóźniać wczasie rozkładu.vZapewniam Cię ze by się nie spóźniały,
Nie rozumiem czemu tak przejmujesz się tymi niewielkimi nierównościami, jeszcze raz powtórzę, film nie oddaje rzeczywistego stanu szlaku, kamera uzyta do nagrania to zabawka z bazaru, nie prawdziwa kamera posiadająca żyro, lub elektoniczny system stabilizujący,
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 21:41 przez bartowe, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Nie wiem dla czego tak się uczepiłeś tego rozkładu? Jak już pisałem, tu nie chodzi o rywalizację. Grupa sTTandard w każdej chwili może pojeździć sobie bez rozkładów co zresztą na każdej imprezie jest praktykowane. Rozkład wymusza określenie czasu przejazdu pociągu, a to definiuje jakość torowiska. Szału nie ma, zdarzają się moduły "problemowe" ale po to są podsumowania imprez aby takie moduły za pół roku, rok, ponownie nie psuły imprezy. Jest krótka piłka - mają być poprawione i nie psuć imprezy innym. Korzyści jest więcej bo oprócz normalnej jazdy, tabor ma znacznie mniej uszkodzeń "imprezowych" i jest mniej macany.
Moje moduły też nie są wolne od wad. Są górki (Konrda wrzuć film z Mińska
), dołki ale ogólnie nie sprawiają problemów maszynistom.
Moje moduły też nie są wolne od wad. Są górki (Konrda wrzuć film z Mińska

-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Film moim zdaniem nie do końca odzwierciedla, warunki panujące na torowisku.
W ciągu 2 dni imprezy i intensywnie użytkowanego torowiska niewiele razy zdarzało się wyczepienie składów i z tym związane problemy.
Co do rozkładu jazdy to w pierwszej kolejności żeby zadziałało wszystko zgodnie z wszelkimi zasadami - to kilka osób musi się najpierw tego nauczyć od kogoś kto to robi w praktyce przez wiele imprez - bo sama teoria nic nie da, a oglądanie z boku tym bardziej jeszcze nikomu nie dodało punktów doświadczenia. Wiec wniosek jest jeden trzeba najpierw pojechać na imprezę STTandardową i solidnie pojeździć składami.
Myśle, że jak nakręci się film z podobnej imprezy STTandardowej to też znajdzie się dużo podobnych scenek, i nierówności na torowisku,
Warto przypatrzeć się połaczeniom STT miedzy modułami łukowymi a prostymi czy na stacjach czy jakiekolwiek inne wklęsłości itp. i będzie solidne trzęsienie ziemi na ekranie
W ciągu 2 dni imprezy i intensywnie użytkowanego torowiska niewiele razy zdarzało się wyczepienie składów i z tym związane problemy.
Co do rozkładu jazdy to w pierwszej kolejności żeby zadziałało wszystko zgodnie z wszelkimi zasadami - to kilka osób musi się najpierw tego nauczyć od kogoś kto to robi w praktyce przez wiele imprez - bo sama teoria nic nie da, a oglądanie z boku tym bardziej jeszcze nikomu nie dodało punktów doświadczenia. Wiec wniosek jest jeden trzeba najpierw pojechać na imprezę STTandardową i solidnie pojeździć składami.
Myśle, że jak nakręci się film z podobnej imprezy STTandardowej to też znajdzie się dużo podobnych scenek, i nierówności na torowisku,
Warto przypatrzeć się połaczeniom STT miedzy modułami łukowymi a prostymi czy na stacjach czy jakiekolwiek inne wklęsłości itp. i będzie solidne trzęsienie ziemi na ekranie

Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 13:24 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Rozkładu przy takim stanie toru jak na filmie i tak nie da się wykonać. Żeby jeździć rozkładowo, czas przejazdu taboru musi być przewidywalny.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Na Rakowcu moje składy jeździły na sprzęgach kuehna ( PKP cargo musztarda towar i szmaciaki) a na sztywnych tilliga (Railion) Na naszych dołach i górkach sprawnie sobie dawały radę,
Jestem zwolennikiem tych dwu typów sprzęgów reszty nie polecam, bo się często rozczepiają.
Organizacja imprezy wg mnie była dobra. Ja tego bym nie zmieniał, szeryfa w Rakowcu nie powinno być w przyszłości. Rozkładu jazdy nie wprowadzimy w wydaniu sttandardu bo i tak tego nikt nie będzie przestrzegał.
Zasada na Rakowcu jest taka, jak się nie podoba to co jest od kilku lat to nie musisz przyjeżdzać i uczestniczyć w imprezie, nikt nikogo nie zmusza do uczestnictwa. Impreza przede wszystkim jest dla dzieci, a nie dla hobbystów TT, i ma być fajnie.
Jestem zwolennikiem tych dwu typów sprzęgów reszty nie polecam, bo się często rozczepiają.
Organizacja imprezy wg mnie była dobra. Ja tego bym nie zmieniał, szeryfa w Rakowcu nie powinno być w przyszłości. Rozkładu jazdy nie wprowadzimy w wydaniu sttandardu bo i tak tego nikt nie będzie przestrzegał.
Zasada na Rakowcu jest taka, jak się nie podoba to co jest od kilku lat to nie musisz przyjeżdzać i uczestniczyć w imprezie, nikt nikogo nie zmusza do uczestnictwa. Impreza przede wszystkim jest dla dzieci, a nie dla hobbystów TT, i ma być fajnie.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Nie zgodzę się z Tobą Mariusz. Sprzęgi Kuehna są bardzo udanym produktem ale i one nie pomogą gdy torowisko jest do d.....y. Mam nadzieję, że po imprezie w Łapach koledzy z Pomorza dojdą do podobnych wniosków. Nieskromnie napiszę, że w 2013 prosiłem kolegów w Sosnowcu aby mnie wołali jeżeli na moich skrzynkach (6 lub 7 segmentów) coś się wykolei lub rozepnie. Był 1 przypadek rozczepienia w ciągu 2 dni imprezy.Niestety, TT nie ma szczęścia do zaczepów
Zasada "kto ma pilota ten rządzi" jest najprostszą metodą spowodowania chaosu.Po zaliczeniu kilku, albo i więcej imprez, mogę potwierdzić, że maszyniści nie słuchają dyżurnych, nie przestrzegają podstawowych zasad ruchu itd. itp.
Po to między innymi potrzebny jest "ojciec dyrektor makiety".
Jak komuś odbija to dostaje opr, a skrajnych przypadkach odbiera mu się pilota.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 06:48 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Rozkład jazdy też dużo dajeNajlepszym rozwiązaniem niestety jest gdy każdy ma swój pociąg i nim jeździ.

Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 06:47 przez Kaczor, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Niestety, TT nie ma szczęścia do zaczepów, chyba tylko pierwsze skrzynkowe były niezawodne.
Ale odkąd bawię się większymi ciuchciami, to nie mam tego problemu. Tam częściej nie mogę rozczepić pojazdów.
Po zaliczeniu kilku, albo i więcej imprez, mogę potwierdzić, że maszyniści nie słuchają dyżurnych, nie przestrzegają podstawowych zasad ruchu itd. itp.
Nie popadajmy w skrajności, bo były imprezy bez szefów udane i były imprezy z szefami nie udane.
Najlepszym rozwiązaniem niestety jest gdy każdy ma swój pociąg i nim jeździ. Każdy obsługuje swoją stację, a nie jak popadnie
Chodzi mi o bezpieczeństwo zabawek. Najlepiej dbamy o swoje. Każdy z nas ma inny stosunek do swoich skarbów.
Jest jeszcze zaufanie do kolegów. Ci którzy potrafią się wymieniać taborem wiedzą o co chodzi.
To tyle.
Ale odkąd bawię się większymi ciuchciami, to nie mam tego problemu. Tam częściej nie mogę rozczepić pojazdów.
Po zaliczeniu kilku, albo i więcej imprez, mogę potwierdzić, że maszyniści nie słuchają dyżurnych, nie przestrzegają podstawowych zasad ruchu itd. itp.

Nie popadajmy w skrajności, bo były imprezy bez szefów udane i były imprezy z szefami nie udane.
Najlepszym rozwiązaniem niestety jest gdy każdy ma swój pociąg i nim jeździ. Każdy obsługuje swoją stację, a nie jak popadnie
Chodzi mi o bezpieczeństwo zabawek. Najlepiej dbamy o swoje. Każdy z nas ma inny stosunek do swoich skarbów.
Jest jeszcze zaufanie do kolegów. Ci którzy potrafią się wymieniać taborem wiedzą o co chodzi.
To tyle.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10845
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 9-11 maj Rakowiec 2014
Chyba tylko ja jeździłem na sprzęgach sztywnych, a i tak kilka razy mnie dorwano na rozczepieniu (zawsze na Tilligowych, bo składy różne są, później już nawet BIPę z loką na sztywno sprzęgłem.
Te moje kilka razy, to nic, w porównaniu z sytuacjami gdy niektóre, mimo wielokrotnych prób, nie były w stanie bez rozerwania kawałka przejechać. Przed imprezą trzeba koniecznie tabor sprawdzić (czyścić koła, wyregulować sprzęgi, uzupełnić braki) - to truizm, ale każdy sam sobie odpowie ile na to czasu przeznaczył.
Popieram zdanie Jarka, że JEDEN_GŁÓWNY jest konieczny.
PS: część merytoryczną nierówności w sposób wklęsły przeniosłem do WARSZTATU, resztę "CIACH".

Te moje kilka razy, to nic, w porównaniu z sytuacjami gdy niektóre, mimo wielokrotnych prób, nie były w stanie bez rozerwania kawałka przejechać. Przed imprezą trzeba koniecznie tabor sprawdzić (czyścić koła, wyregulować sprzęgi, uzupełnić braki) - to truizm, ale każdy sam sobie odpowie ile na to czasu przeznaczył.

Popieram zdanie Jarka, że JEDEN_GŁÓWNY jest konieczny.
PS: część merytoryczną nierówności w sposób wklęsły przeniosłem do WARSZTATU, resztę "CIACH".
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 15:37 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość