http://wiadomosci.wp.pl/gid,16555362,gp ... leria.html
http://wiadomosci.wp.pl/gid,16555362,gp ... leria.html

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
Tak. Linia Kolei Kaliskiej od Zelaznej byla poprowadzona od strony Alej Jerozlolimskich (mniej wiecej tak jak obecnie sa tory WKD i w rejonie Ronda Zeslancow Syberyjskich byla wprowadzona na nasyp, aby gora po 90 metrowym wiadukcie na torami linii DZWW i nad istniejacym przepustem nad Armiatnia przejsc na Czyste, gdzie znajdowala sie stacja towarowa Kolei Kaliskiej i parowozownia w poblizu Armatniej.Misiek pisze:ale on należał do Kolei Kaliskiej? bo taką informację wygrzebałem gdzies w necie i chciałem się w sumie upewnićoelka pisze:To jest akurat przepust drogowy nad ul. Armatnia.
Tam sie miescila parowozownia Warszawa Zachodnia i z tym bym wiazal w pierwszym rzedzie te waskie tory. Ale 100% pewnosci nie mam.i jeszcze zagadka z okolic Warszawy Zachodniej - skąd się tam wzięły wąskie tory? http://www.pbase.com/misiek_m/image/78053265
są pewne przypuszczenia z okresu wojny, ale to chyba nie to
ale on należał do Kolei Kaliskiej?oelka pisze:To jest akurat przepust drogowy nad ul. Armatnia.
i jeszcze zagadka z okolic Warszawy Zachodniej - skąd się tam wzięły wąskie tory? http://www.pbase.com/misiek_m/image/78053265
no ja nie wiem, Ciebie się pytałem!oelka pisze:Ciekawe czy ktos sie znajdzie kto bedzie wiedzial?
To jest akurat przepust drogowy nad ul. Armatnia. A tu zobok byl wiadukt o kostrukcji stalowej z jazda dolem o dlugosci przesla 90 metrow. Byl nad torami linii normalnotorowej DZWW.Misiek pisze:a tutaj pozostałość po linii kolei Kaliskiej:
http://www.pbase.com/misiek_m/image/75817934
A to jest jeden z budynkow mieszkalnych dla kolejarzy DZWW powstaly na przelomie XIX i XX wieku, tak jak cale zreszta osiedle przy tej ulicy. Podobne budynki mozna znalezc w Pruszkowie w poblizu dawnego ZNTK, w Skierniewicach, Koluszkach czy Piotrkowie.niewykluczone, że to też ma swoją historię: http://www.pbase.com/misiek_m/image/75817936
To jest czesc wspomnianej wczesniej przez mnie linii kolei obwodowej. Budowe linii obwodowej prowadzila Droga Zelazna Nadwislanska. A naczelnym konstruktorem byl Tadeusz Chrzanowski. Budowe rozpoczeto w 1874 roku, od stacji towarowej DZWW na Czystem. Linia byla dwutorowa z jednym torem szerokim, a drugim normalnym. Tylko na moscie kolo Cytadeli zastosowano splot torow. W poblizu popwstala tez stacja Warszawa Nadwislanska (pozniej Kowelska, obecnie Gdanska). W latach 80. XIX wieku powstala tzw.platworma gorczewska czyli punkt przeladunkowy, ktory nie cieszyl sie zbyt duzym zainteresowaniem i zostal zamkniety po roku czasu. Od linii obowdowej zbudowano tory bocznicowe prowadzace do gazowni wolskiej i magazynow wojskowych przy Stawkach. Kolej obwodowa zapewniala polaczenie z dwoma stacjami obslugujacymi ruch towarowy: przy linii kolei kaliskiej na Czystem i stacje normalnotorowa zlokalizowana miedzy linia kolei obwodowej a ulica Towarowa - po wojnie w tym miejscu zlokalizowano dw. Glowny.oelka: czy masz może jakieś informacje o łącznicy Czyste-Gdańska?
podobno to też pamięta cara ;-) ale nic więcej nie wygrzebalem na jej temat
Ciekawe czy ktos sie znajdzie kto bedzie wiedzial?i jeszcze zagadka z okolic Warszawy Zachodniej - skąd się tam wzięły wąskie tory? http://www.pbase.com/misiek_m/image/78053265
tutaj są zdjęcia tegoż dworca http://www.starawawa.website.pl/oelka pisze:linie Kolei Kaliskiej otwarta w 1902 roku. Stacja pasazerska zlokalizowana zostala przy skrzyzowaniu Zelaznej i Alej Jerozolimskich.
Mozna bylo tramwajem. Po otwarciu pierwszego stalego mostu przez Wisle - Mostu Kierbedzia w 1864 roku, od 1865 roku miedzy dworcami Drogi Zelaznej Warszawsko-Wiedenskiej (DZWW), Marszalkowska, Krolewska, Krakowskim Przedmiesciem, Nowym Zjazdem, Mostem Kierbedzia, Zygmuntowska do Dworca Petersburskiego (Wilenskiego) i dalej Targowa i Kijowska do dworca Moskiewskiego (Wschodniego) kursowal tramwaj konny. Byly to wagony pietrowe w kolorze fioletowym, zwane z powodu tego koloru ropuchami. Budynek zajezdni tego tramwaju do dzis mozna napotkac na Inzynierskiej z torem tramwajowym w bramie. Do czasu powstania linii kolei obwodowej i Kolei Nawislanskiej po tej linii transportowano tez towary miedzy poszczegolnymi kolejami.Krzysztof F pisze:Nie wiem, czy wiecie, ale pod koniec XIX w. kolej w Warszawie wygladała inaczej, niz dziś. Dworzec Główy to był Dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej (mniej więcej dzisiejsza linia do Skierniewic) i mieścił się w Alejach Jerozolimskich przy rogu Marszałkowskiej (na wysokości Hotelu Polonia). Nie było linii średnicowej. Na drugą stronę Wisły jechało się ...dorożką do dzisiejszego Dworca Wileńskiego a wtedy Dworca Aleksandryjskiego. czy też Aleksandrowskiego (dokładnie nie pamiętam)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość