Wagon platforma PPPzk 303
Dokładna nazwa modelu
Schwerlastwagen / ciężka platforma
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Materiał
Tworzywo sztuczne, ładunek drewniany
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
15614
Zarząd kolejowy
PKP
Oznaczenie modelu
PPPzk 303, 655224
Epoka
III
Data napr. średniej
1969, ZNTK Gdańsk
Elementy specyficzne
Ładunek na platformie: skrzynia drewniana z logo "HCP". Dodatkowe elementy do samodzielnego montażu w tym kłonice, które można zamontować jako "stojące", lub "spakowane" na podłużnicy wagonu
Wersje modelu
15610, Platforma Sammp 705, DB, Ep. IV, bez ładunku,
15611, Platforma Ssyms, DR, Ep. III, bez ładunku,
15612, Platforma Ssyms, DRG, Ep. II, ze skrzynią,
15613, Platforma Px, CSD, Ep. III, ze skrzynią "ĆKD Praha",
15614, Platforma PPPzk 303, PKP, Ep. III, ze skrzynią "HCP".
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Model wagonu wykonany bardzo dobrze. Jest ciężki, a jednoczesnie ma doskonałe własności toczne.
Skrzynia jest wykonana z prawdziwego drewna, a przez to bardzo lekka. Skrzynia nie posiada w dnie żadnych czopów, które pozycjonowałyby ją na platformie, przez co łatwo spada z wagonu podczas jazdy. Można temu zapobiec wstawiając kłonice (nie wymagają klejenia), ale w warunkach rzeczywistych chyba nikt nie ustawiałby kłonic wioząc "dużą i ciężką" skrzynię.
Pudełko do modelu baaardzo duże (jak od lokomotywy)
Dla dociekliwych - treść informacji na skrzyni:
HCP
H.CEGIELSKI - POZNAŃ
POLAND
Point and Country of Origin:
Zakłady Przemysłu Metalowego
H.Cegielski - Poznań, Poland
Destination:
... Skibsvaerft Nakskov
Nakskov - Danmark
Via Szczecin
Order No. 234725/1969
Gross Weight: 35640 kgs
Nett Weight 32560 kgs
Zakłady "Cegielskiego" faktycznie wysyłały silniki okrętowe (w częściach) do stoczni w Nakskov w Danii. Tu przykładowy statek z 1968r.