Moja TT PiotrT

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ty51 - blaszane perwersje

Post autor: PiotrT »

Dziś dotarły do mnie zagubione bufory. Kochana poczta dostarczała list priorytetowy tydzień :mrgreen:
Mierzyłem, pasowałem i zrealizowałem pomysł przedłużenia rur silników tak by wchodziły w dymnicę. Polecam to robić zanim silniki zostaną zamontowane. Inaczej to trochę karkołomne przedsięwzięcie ale jak widać nie do wykonania ;)
Załączniki
DSCF2365.JPG
DSCF2364.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Ranger »

Raczej, ja mam wałek średnicy 10mm.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: PiotrT »

To jest właśnie efekt takiego wałkowania na kilku warstwach papieru wałkiem o średnicy odpowiadającej wygięciu dachu. Niestety dalej już się nie chce formować :/
Może poszukać czegoś o mniejszej średnicy?
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Samowarek »

Konrad ja dachy od Ciebie "wakowałem" na gazetach i wyszły b.przyzwoicie wałkiem ale fotograficznym (takim z gumy) ale wcześniej robiłem to wałkiem do ciasta i też wyszło nieżle
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Ranger »

Przewalcuj na paru warstwach papieru albo podkładce pod mysz. Swobodnie formowanie poprzez zaginanie na jakimś walcu może skończyć się nierównomiernym ukształtowaniem dachu - falami. Zwłaszcza, że dach ma otwory na szyberdachy.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Samowarek »

...poproś żonę o wałek do ciasta :mrgreen:
Śmiech śmiechem ale wystarczy tylko lekko wygiąć a póżniej jak jest zgięcie to już łatwiej dogiąć :/
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2013, 20:42 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ty51 - blaszane perwersje

Post autor: PiotrT »

Kolejna porcja fotek. Okropnie męczące to zaginanie i lutowanie. Na szczęście model jest świetnie wykonany i wszystko do siebie pasuje.

Poprawiłem silniki, zmontowałem półwózek (śrubka we własnym zakresie), dodałem pomosty i zacząłem montować budkę maszynisty. Potrzebuje jakiegoś dobrego patentu żeby wyprofilować dach. Może ktoś wie jak to zrobić domowymi sposobami?
Załączniki
DSCF2363.JPG
DSCF2361.JPG
DSCF2360.JPG
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jazdy testowe

Post autor: PiotrT »

W ramach wietrzenia zasobów przywiało do mnie Tkt3 ;)

Sporo się naczytałem o problemach z odbiorem prądu i ogólną kulturą jazdy tego modelu. Na razie nic takiego nie zaobserwowałem. Tory na torcie mam dosyć mocno zwichrowane (ogólnie cała makieta pewnie pójdzie do poprawki, przebudowy).

Parę fotek z jazd próbnych po cyfryzacji.
Załączniki
DSCF2350.JPG
DSCF2349.JPG
DSCF2347.JPG
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Samowarek »

To dobrze że OK! :lol:
Powodzenia w dalszej pracy nad modelem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Ranger »

Sprawdź równoległość i poziomu przedniej i zwężonej części ramy. Muszą być na tej samej wysokości.
Marek nie masz racji, zgarniacze są ok. Parowóz będzie przecież na kołach 1450mm a nie 920mm. Odpowiedniki w TT 12,08,, i 7,66mm.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2013, 02:29 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1450
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: JarUs »

O jakiej średnicy będą koła?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2013, 22:34 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Samowarek »

:roll: .... zdaje mi się że i pługi są też za nisko :/
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: Ranger »

Jeśli to pomoże to tak zrób. Nie jestem w stanie za bardzo stwierdzić, gdzie popełniłeś małą pomyłkę. ;)
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: PiotrT »

Podniosłem silnik o jakiś 1mm, tyle ile było luzu na wypustach wchodzących w ramę.
Rury teraz się zgrywają bardzo dobrze ale prowadnica krzyżulca nie jest równolegle do szyny :/
Żeby była równolegle silniki powinny być umocowane tak jak poprzednio.
Może te rury są ciut za krótkie? Korci mnie żeby je przedłużyć a w dymnicy wywiercić otwory tak żeby rzeczywiście wchodziły do środka.
Załączniki
DSCF2345.JPG
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja TT PiotrT

Post autor: PiotrT »

Też mi to jakoś tak wyglądało ze są za nisko jak przyglądałem się na to zdjęcie
Dobrze że przylutowałem je na próbę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość