Remont Łódź - Warszawa

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze: Coraz mniej pociągów przyjeżdża na grudziądzki dworzec główny. (...)
Miasto nie jest zainteresowane dzierżawieniem czy kupnem dworca PKP lub jego części - informuje rzecznik prezydenta Grudziądza Cezary Oracki - mamy wyjątkowo dużo własnych kamienic, wymagających remontów. Gdybyśmy chcieli inwestować w jakiś obiekt, by ulokować tam potrzebną mieszkańcom instytucję lub biuro, to raczej wybralibyśmy własne zasoby.
I tu jest tez odpowiedz na pytanie. Jezeli samorzadowi miasta nie zalezy na dworcu, ktory powinien i moze byc wizytowka miasta, to jest tak, a nie inaczej. Jezeli samorzadowi na poziomie wojewodztwa (urzad marszalkowski) nie zalezy na dobrych polaczeniach kolejowych i nie wylozy na to pieniedzy, to pociagow bedzie coraz mniej.
Jasne np magistralę węglową, która choć tylko z nazwy jest dziś magistralą, stanowi ważny szlak przez całą Polskę.
Tylko sprobuj porownac potoki podroznych na linii Lodz F. - Koluszki - Warszawa i na magistrali weglowej, w roznych latach. W tym drugim przypadku nigdy nie bylo takich tlumow jak na linii lodzkiej, poniewaz magistrala weglowa byla budowana jako linia potrzebna do transportu wegla, a nie ludzi i omija wiekszosc waznych miejscowosci.
Linia lodzka musi byc wyremontowana, bo jest to jedno z wazniejszych polaczen w sieci linii znaczenia krajowego. Z pociagow na tej trasie korzystaja zwykli ludzie jadacy do pracy, albo zalatwiajacy swoje sprawy. Politycy za nasze pieniadze, albo jezdza samochodami sluzbowymi, albo lataja samolotami, jak pewien wicepremier.
O kolej w Grudziadzu powinien zadbac samorzad, bo ma takie mozliwosci. A mozliwosc rozliczenia radnych bedziesz mial juz tej jesieni.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

maciej_kolej pisze:
Krzysiek pisze: maciej_kolej, czy cieszyłoby Cię, gdyby wyremontowano "resztę połączeń" a zostawiono połaczenie z Warszawy do Łodzi ??
Jasne np magistralę węglową, która choć tylko z nazwy jest dziś magistralą, stanowi ważny szlak przez całą Polskę.[/i]
Widać nie zrozumieliśmy się. :(

A co do linii 131, oczywiście, jej też należy się remont nawierzchni. Jak wielu innym w kraju. Od czegoś trzeba zacząć. Cieszmy się z tego, że coś wreszcie się dzieje. Na inne też musi przyjść czas. Jak nie przyjdzie, to będzie nas czekać kolejowa zapaść.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Maciej »

Krzysiek pisze: maciej_kolej, czy cieszyłoby Cię, gdyby wyremontowano "resztę połączeń" a zostawiono połaczenie z Warszawy do Łodzi ??
Jasne np magistralę węglową, która choć tylko z nazwy jest dziś magistralą, stanowi ważny szlak przez całą Polskę.
A tak z innej beczki oto artykuł z dzisiejszej Gazety Pomorskiej
PKP. Był najlepszy, a teraz "drugi sort"

Dworzec powinien żyć


Kiedyś należał do najbardziej zadbanych w Polsce, teraz popada w ruinę. Dworzec główny PKP w Grudziądzu może się odrodzić, ale PKP zbyt wolno starają się o partnerów do jego zagospodarowania.


Coraz mniej pociągów przyjeżdża na grudziądzki dworzec główny. Przed laty zdobywał nagrody za to, że był wśród najładniejszych dworców w kraju. Teraz mocno podupadł. Przed 22.00 jest zamykany na przysłowiowe cztery spusty. Pasażerowie, którzy przyjeżdżają w porze nocnej, mają do dyspozycji tylko podziemne przejście, którym jak najprędzej przemykają do ul. Dworcowej, aby wsiąść do taksówki lub nocnego autobusu. W dzień dworzec też odstrasza - sypiącymi się tynkami, brudnymi ścianami hali. Widać, że brakuje gospodarza.

PKP nie stać

na utrzymanie dużego dworca w Grudziądzu i szuka firm bądź instytucji, które by go zagospodarowały. Oddział Nieruchomości Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy szuka chętnych do wydzierżawienia lub kupna kawałka budynku dworca. Sporą część gmachu już zajął market "Biedronka" i przynajmniej trochę ożywił potężną halę, w której działa też kilka małych sklepików i kiosków. Czy jest więcej chętnych do robienia interesu na grudziądzkim dworcu, dowiadywaliśmy się wczoraj w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy, skąd odesłano nas do przedstawiciela spółki PKP Dworce Kolejowe. Ten wyjaśnił, że zajmuje się tylko dużymi dworcami w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Toruniu i Włocławku. Grudziądzki to "drugi sort" i na powrót nas skierował do "Przewozów Kolejowych" w Bydgoszczy. Tu Zbigniew Borkowski poinformował, że sprzedaży gmachu dworca w Grudziądzu się nie przewiduje. Jednak - jak zapewnił - "są osoby fizyczne i prawne zainteresowane dzierżawą wolnych powierzchni".

Na przykład piękny, zabytkowy dworzec w Aleksandrowie Kujawskim ma kupić miasto i zamierza urządzić w nim centrum kultury, placówki handlowe bankowe itp. Grudziądzki dworzec nie jest zabytkiem, lecz potężną halą odpowiednią raczej do organizowania masowych imprez.

Miasto nie chce

Co roku odbywały się tu m.in. kolacje wigilijne dla kilkuset najbiedniejszych grudziądzan i bezdomnych. W ub.r. kolacja ta odbyła się już w bursie.

Wynajmowania lub kupna dworcowych pomieszczeń nawet nie rozważa Urząd Miejski w Grudziądzu.

- Miasto nie jest zainteresowane dzierżawieniem czy kupnem dworca PKP lub jego części - informuje rzecznik prezydenta Grudziądza Cezary Oracki - mamy wyjątkowo dużo własnych kamienic, wymagających remontów. Gdybyśmy chcieli inwestować w jakiś obiekt, by ulokować tam potrzebną mieszkańcom instytucję lub biuro, to raczej wybralibyśmy własne zasoby.



Ostatnio zmieniony 07 wrz 2006, 17:13 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: miki »

Czy myślisz, że to sami politycy
Politycy? Obrazek

Niestety, bezpowrotnie minęły już chyba czasy kiedy w nocnym pociągu z Warszawy do Piły wal..... Obrazek znaczy konsumowałem pewne napoje Obrazek ( zakupione od pana biegającego po korytarzu podczas przystanu w Łowiczu ) z dwoma facetami, którzy okazali się wracającymi do domu posłami sejmu kontraktowego, do niedawna w podziemiu. Było bardzo fajnie itp Teraz doczepili by salonkę....

P.S.dla modszych wyjaśniam, że było to gdzieś w 1990
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2006, 16:19 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

maciej_kolej pisze:To bedzie pociag z Warszawy do Łodzi co aktorów i polityków wozi. Rozumiem dlaczego to takie ważne od reszty połaczeń (patrz duże miasta). Wierchuszki znowu na topie
A niby moderator... ciuś ciuś...

Ja tam się cieszę z każdego wyremontowanego kilometra linii kolejowej w Polsce.
Jadąc na wakacje zauważyłem, że postępuje remont nawierzchni torowej na linii z Koszalina do Kołobrzegu. Miły był to dla mnie widok, choć jeszcze nigdy tam pociągiem nie jechałem!
maciej_kolej, czy cieszyłoby Cię, gdyby wyremontowano "resztę połączeń" a zostawiono połaczenie z Warszawy do Łodzi ??
Już kiedyś pisałem tu, że to połączenie jest jednym z tych, które przewozi największą liczbę pasażerów w Polsce. Czy myślisz, że to sami politycy ??
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:To bedzie pociag z Warszawy do Łodzi co aktorów i polityków wozi. Rozumiem dlaczego to takie ważne od reszty połaczeń (patrz duże miasta). Wierchuszki znowu na topie :D
Akurat politycy jesli jezdza, to samochodami. Natomiast poranny pociag z Lodzi przywozi do Warszawy cala grupe ludzi, ktorzy znalezli prace w Warszawie, z ktorej nie ma w Lodzi. A nie stac tych ludzi na wynajecie mieszkania czy chocby pokoju w Warszawie.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Maciej »

To bedzie pociag z Warszawy do Łodzi co aktorów i polityków wozi. Rozumiem dlaczego to takie ważne od reszty połaczeń (patrz duże miasta). Wierchuszki znowu na topie :D
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Maciej »

oelka pisze:
maciej_kolej pisze:A na PKP? Mongolia.
Mongolia lepiej dba o swoja kolej niz Polska. To nie jest najlepsze porownanie.

Krzysztof
Przepraszam że obraziłem Mongolię :mrgreen: To może Madagaskar. :P
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:A na PKP? Mongolia.
Mongolia lepiej dba o swoja kolej niz Polska. To nie jest najlepsze porownanie.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Irys »

maciej_kolej pisze: A na PKP? Mongolia.
Nie tylko koleją dorównujemy Mongoli...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Maciej »

Koncert życzeń pt "Niech zrobią linię...." Sprawa jest banalnie prosta niech zrobią /poprawią wogóle szlaki. Co z tego że jest połącznie IC z promocjami jak nie można do niego dojechać :( PKP zajęło się połączeniami głównych miast Polski a tym czasem linie lokalne to ogrody botaniczne, ograniczenia do 30 km/h w porywach do 40. Cięcia w rozkładzie i zdziwenie PKP że linie te są nie rentowne. No to znowu jako przykład Słowacja:
Czym się różni tam pociąg osobowy(prowadzony lokomotywą/nie dotyczy wagonów motorowych) od pośpiesznego, tym że zatrzymuje się na każdej stacji - prędkość jest ta sama nawwet do 120/h. A na PKP? Mongolia.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Charakterek »

Niech zrobią linię Radom - Warszawa. Do Warki (50 km) jedna nitka i prędkość często gęsto 50 km/h a za Warką 2 nitki i tzw huczące tory - jazda na nich z prędkością powyżej 50 km/h to rozkosz dla uszu pasażerów - po prostu jest tak głośno, że myśleć się nie da. Przed dworcem zachodnim jadąc z góry mamy wrażenie, że wjechaliśy na schody - polecam wycieczkę z Radomia do Warszawy - 100 km i 2 godziny (pospiesznym) lub 2.30 osobowym niezapomnianych wrażeń. Jakbyśmy lada chwila mięli z torowiska wyjechać. A no i jeszcze często zrywająca się trakcja... Tuż przed Radomiem też nieżle tory huczą pomimo, że mieszkam ok kilometra od torów pociągi są słyszalne doskonale. Wkrótce ArJu będzie do mnie jechał - podzieli się wrażeniami :D
Ostatnio zmieniony 14 sie 2006, 23:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

maciej_kolej pisze:Moim zdaniem lepiej gdyby zabrano się za połączenie W-wa - Poznań w zakresie dużych prędkości.
Na linii W-wa - Poznań już obecnie na wielu odcinkach obowiązuje prędkość 160 km/h, a lada chwila zacznie być realizowany projekt likwidacji tzw. wąskich gardeł na sieci PKP, który przewiduje likwidację ogromnej ilości ograniczeń prędkości właśnie na tej linii. Natomiast linia Łódź - Warszawa od dawna już domaga się reanimacji, tym bardziej że to na niej właśnie są jedne z największych przewozów pasażerskich w kraju. Na linię tej kategorii Nie wchodzi w rachubę tabor typu TGV czy ICE. Niestety z tego co wiem ezety PESY będą jedynym nowym taborem na to połaczenie z zakupów z tego kontraktu. Początkowo mówiono o pociągach typu push-pull (nowe wagony piętrowe z nowymi lokomotywami), ale nic z tego nie wyszło, a szkoda.
Mimo wszystko - oby ta inwestycja była zrealizowana jak najszybciej!

A jeśli chodzi o duże prędkości - połączenie "Y" jest bardzo potrzebne. Ciekawe jakie będą losy tego projektu...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Maciej »

Na ten temat były artykuły w "Wprost". Na ten cel (obok innych związanych z koleją) przeznaczono spore środki z UE. Nasi spece z zachodu podobno długo czekali na decyzję modernizacji właśnie linii Łódź - W-wa. W projekcie min PKP zakłada użycie nowego taboru i teraz pytanie czy tylko "nowy tabor" bedzie w postaci EZT z Pesy czy dodatkowo zostaną wprowadzone nowe lokomotywy i wagony. Autor opisał "kibicowanie" zachodnich firm budujących pociągi dużych prędkości - Francja liczyła że zaszalejemy z TGV (co mnie lekko rozbawiło) a Niemcy na ICE. Wszystko wiąże się z kosztami ekspoloatacji i utrzymania takich pociągów. Podaje przykład Hiszpanii która wprowadziła AVE. Koszt budowy linii dużych predkości i wprowadzenie pociągów AVE (TGV) był tak duży, że można było by zmoernizować 85% wszytskich linii kolejowych w Hiszpanii (RENFE) z dostosowaniem do prędkości 160 km/h !! A tak prędkość wynosi 40-50 km/h za wyjątkiem jednej nitki AVE. Autor stawiw pytanie czy warto inwestować w całą kolej czy tylko poszczególne połączenia.
Moim zdaniem lepiej gdyby zabrano się za połączenie W-wa - Poznań w zakresie dużych prędkości.
dobmir
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Jaworzyna Śląska
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: dobmir »

Na trasę Łódz-Warszawa zespoły trakcyjne dostarczy Pesa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość