Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Bracia, TeTetkowicze
Prośba moja jest związana z poniższym zdjęciem.
Jest to zwrotnica EW 1 (Tillig 83431).
Gdzie mam zamontować blaszki widniejące powyżej zwrotnicy?
Temat prześledziłem, odpowiedni akapit znalazłem jednak nie poszerzyło to mojego stanu wiedzy w temacie
Poproszę o zdjęcie poglądowe jeśli łaska
Prośba moja jest związana z poniższym zdjęciem.
Jest to zwrotnica EW 1 (Tillig 83431).
Gdzie mam zamontować blaszki widniejące powyżej zwrotnicy?
Temat prześledziłem, odpowiedni akapit znalazłem jednak nie poszerzyło to mojego stanu wiedzy w temacie
Poproszę o zdjęcie poglądowe jeśli łaska
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:43
- Lokalizacja: Poznań, Środa Wlkp.
- Kontakt:
Zrób to sam
Googlając po sieci znalazłem coś takiego:
http://www.ttnut.com/tillig-turnout-kit ... t1643.html
może komuś się przyda
http://www.ttnut.com/tillig-turnout-kit ... t1643.html
może komuś się przyda
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Akurat co do tego kleju to chyba nie kleiłem lepszym tego typu. Fallerskie EXPERTY jakoś mi nie podeszły.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Za dużo oparów Contacty Revella Po przyklejeniu detali do lokomotywy gadam jak: http://www.youtube.com/watch?v=iAod_yKQdPg
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 17:36 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Zaraz wam pały wjada na chate ja bedziecie ten temat wałkować
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
No cóż, głupota;) Jak to mawia mój kumpel, narkotyki nas zniszczą.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Furia pisze:Twoja wypowiedź dała mi do myślenia i jednak się zorientowałem że iglice też się docina
O tym wypróżniałem się na drugiej stronie tematu. Wszystkie szyny mają naddatek ponieważ umożliwiają zrobienie różnych rozjazdów w tym nawet rozjazdu łukowego. Oczywiście zmieniają się wtedy długości szyn i stąd te naddatki.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 09:13 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Twoja wypowiedź dała mi do myślenia i jednak się zorientowałem że iglice też się docina Z EW1 i IBW nie miałem żadnych problemów, a tu takie jaja;) No cóż, trzeba to jakość prowizorycznie domontować do blatu roboczego, by nic się nie rozjeżdżało i wtedy poodcinać przynajmniej iglice.Kilkujadek pisze:Parametr producenta mówi o 207mm o ile dobrze pamiętam. Wystarczy zobaczyć na fabrycznym odcinku toru ile szyna wystają za podkłady i masz gotowy wzór.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 09:13 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Jako tymczasowe przytrzymanie, te kleje nie trzymają się tego tworzywa, sprawdziłem na Kropelce, Pattex'ie, i Uhu.Kilkujadek pisze:Daj kilka kropel cyjanoakrylu to się szyny przestaną wysuwać
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 09:12 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Pazerność wylazła przy składaniu
Parametr producenta mówi o 207mm o ile dobrze pamiętam. Wystarczy zobaczyć na fabrycznym odcinku toru ile szyna wystają za podkłady i masz gotowy wzór.
Daj kilka kropel cyjanoakrylu to się szyny przestaną wysuwać
Parametr producenta mówi o 207mm o ile dobrze pamiętam. Wystarczy zobaczyć na fabrycznym odcinku toru ile szyna wystają za podkłady i masz gotowy wzór.
Daj kilka kropel cyjanoakrylu to się szyny przestaną wysuwać
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Panowie - mała prośba - czy ktoś może zeskanować cały EW3, najlepiej fabrycznie poskładany, a obok niego jakąś linijkę, bo obawiam się że mój EW3 do składania za bardzo się rozciągnął i iglice wysuwają mi się z podrozjazdnicy przy krzyżownicy i przydałby się dobry wzór;)
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dokładnie, tak samo robię.Gloow pisze:Moje doświadczenie podpowiada, aby nie polegać tylko na samych blaszkach i jeśli rozjazd ma być na makiecie, daruj je sobie i zrób połączenia elektryczne przylutowując gdzie trzeba drut (od spodu szyny). Co do trzpieni iglic, łatwo można je zaklepać płaskim śrubokrętem o średnicy takiej jak otwór w podkładzie. Przykładasz śrubokręt gdy rozjazd leży na stole (do góry nogami, solidnie unieruchomiony, z iglicą położoną tak aby trzpień był pionowo), i z wczuciem stukasz w śrubokręt młotkiem. Z trzpieniami od strony suwaka zwrotnicy jest więcej zabawy, ja ich nie rozklepywałem, bo łatwo wygiąć dziób iglicy, tylko przykleiłem na trzpienie (po nałożeniu suwaka, i przy zmontowanym rozjeździe), małe kawałki plastiku (ok 1mm x 1mm), tak, że suwak nie zsunie się z trzpienia.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2013, 11:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 sty 2010, 21:33
- Lokalizacja: Józefów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Można spokojnie użyć tych złaczek (metalowych w innych miejscach też). Po pomalowaniu szyn i zaszutrowaniu nie rzucają się w oczy a odpada precyzjne ustawianie szyn względem siebie.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 lut 2012, 20:23
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Wracam do tematu,czy do EW 3,do dziobownic wkładacie plastikowe złączki izolujące,czy macie jakiś inny patent.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moje doświadczenie podpowiada, aby nie polegać tylko na samych blaszkach i jeśli rozjazd ma być na makiecie, daruj je sobie i zrób połączenia elektryczne przylutowując gdzie trzeba drut (od spodu szyny). Co do trzpieni iglic, łatwo można je zaklepać płaskim śrubokrętem o średnicy takiej jak otwór w podkładzie. Przykładasz śrubokręt gdy rozjazd leży na stole (do góry nogami, solidnie unieruchomiony, z iglicą położoną tak aby trzpień był pionowo), i z wczuciem stukasz w śrubokręt młotkiem. Z trzpieniami od strony suwaka zwrotnicy jest więcej zabawy, ja ich nie rozklepywałem, bo łatwo wygiąć dziób iglicy, tylko przykleiłem na trzpienie (po nałożeniu suwaka, i przy zmontowanym rozjeździe), małe kawałki plastiku (ok 1mm x 1mm), tak, że suwak nie zsunie się z trzpienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość