Przede wszystkim zacznijmy od tego, że prawidłowe określenie to E211 a nie BR211. To drugie może być mylące w odniesieniu do tej konstrukcji i powodować może jej pomylenie z popularną maszyną późniejszej serii 211 a więc:
E11 -> późniejsza seria BR 211
E42 -> późniejsza seria BR 242
E251 -> późniejsza BR 251
E211 -> nie znam późniejszych oznaczeń i nie sądzę aby maszyna kiedykolwiek je otrzymała zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że maszyna nigdy nie należała do DR i już na początku lat osiemdziesiątych jej wrak dogorywał na zapleczach zakładów w Henningsdorfie.
Maszyna to torchę taki dinozaur. Chociaż stanowiła przykład szeregu nowych rozwiązań to stanowiła efekt rozważań toczących się w NRD już od początku okresu powojennego - a mianowicie jaki system zasilania przyjąć za podstawowy. Trochę to też przejaw ambicji przemysłu NRD, który w ten sposób chciał na szeroką skalę zaistnieć na rynkach eksportowych. Powstanie maszyny przeciągało się na tyle, że w chwili powstania sprawa systemu zasilania była już prawie że przesądzona a potencjalne rynki zagraniczne zaspokojone (głównie produktami czechosłowackimi i szwedzkimi).
BR 211
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość