Ok1-359, BR 38, ROCO
Moderator: mod-Tabor
- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Jutro uruchomię omomierz i wyszukam ścieżki na płytce. Spieszyć się nie będę bo dekoder to 400 zł.
			
			
									
																
						- 
				JarUs
 - Posty: 1452
 - Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Może to Ci się przyda
			
			
									
																
						- daraśekp
 - Posty: 980
 - Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Aloś, tylko ostrożnie, żeby tak się nie skończyło

			
			
									
																
						- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Tylko ten można zainstalować i taki mam.  Muszę uruchomić omomierz i sprawdzić przebieg ścieżek dla głośnika.
			
			
									
																
						- 
				JarUs
 - Posty: 1452
 - Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Czy masz taki dekoder?
			
			
									
																
						- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
W Ok1 wygląda to inaczej. Dekoder 16-pinowy jest w tendrze natomiast głośnik w kotle parowozu. Pomiędzy płytką tendra a płytką parowozu jest sześć przewodów łączących. Pytanie końcowe: gdzie znajdują się punkty lutownicze na płytce w kotle do wlutowania głośnika?
			
			
									
																
						- 
				JarUs
 - Posty: 1452
 - Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Czy o to chodzi?

			
			
									
																
						
- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Przepraszam, ze post za postem. Rozkręciłem lokomotywę. Z gniazda do płytki w lokomotywie jest sześć przewodów. Natomiast w przedniej części płytki od góry są dwa punkty lutownicze, do których można dolutować przewody głośnika. Z wyglądu płytki wynika, ze są to jedyne dostępne punkty lutownicze. Czy mam rację? 
  
			
			
									
																
						- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Kupiłem dekoder dźwięku do mojej Ok1. Jako,że jest to moja pierwsza tego typu instalacja staram się nie robić niczego w ciemno. Na dekoderze piny 15 i 17 są do głośnika. Pomiędzy tendrem a lokomotywą jest 6 przewodów. Jak się domyślam 2 przewody zasilają tender /przekazują napięcie z szyn/, dwa służą do zasilania przedniego oświetlenie. I tu mam pytanie: które przewody służą do podłączenia głośnika.
Patrząc na ostoję z góry, które przewody do czego służą:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
			
			
									
																
						Patrząc na ostoję z góry, które przewody do czego służą:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
- 
				JarUs
 - Posty: 1452
 - Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Dzięki Artur. U mnie początki alzheimera, więc wybacz  
 na przyszłość również. Wracając do tematu, mam jeszcze jedną hipotezę takiego zachowania modelu
 nie mam tego modelu 
			
			
									
																
						Znając szybkość produkcji w Chinach, podejrzewam, że "małe chińskie rączki" zapomniały o usuwaniu naddatków technologicznych. Czyli kółka wprost z wtryskarki, bez żadnej obróbki montowane były w modelu. Być może tego rodzaju "farfocle" powodują w/w zachowanie modelu. Zaznaczam, że to tylko hipotezaDopiero usunięcie w/w zębatek zmniejszało napięcie przekładni i uspokajało jazdę modelu
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10977
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Masz TU wszystkie.JarTTek pisze:Może ktoś umieści na forum zdjęcia rysunków przekładni z instrukcji.
Zobacz np.: R36049.1.4, R36049.2.5, R36049.2.7
Te rysunki zostały już na FTT umieszczone rok temu.
					Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 08:33 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				cichonęk
 - Posty: 515
 - Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Kod: Zaznacz cały
Może ktoś umieści na forum zdjęcia rysunków przekładni z instrukcji.
					Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 08:27 przez cichonęk, łącznie zmieniany 4 razy.
									
			
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Kolega przemcol też ma na trzy, więc, jak słusznie podejrzewałem, to nie zębatki są powodem defektu jego Ok1.przemcol pisze:Przestała jeździć. Wersja napędu chyba nie ma znaczenia, wg Ranger - nie prawidłowe zębatki.Scio pisze:Jakiego rodzaju i czy to może mieć związek z tą wersją napędu?
- 
				JarUs
 - Posty: 1452
 - Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Może ktoś umieści na forum zdjęcia rysunków przekładni z instrukcji.Scio pisze:Ta wersja napędu uwzględniona jest na rysunkach w instrukcji obsługi, zob. str. 11-12przemcol pisze:Dziś zobaczyłem napęd w mojej Ok1. Wersja "oszczędna"
Najważniejsze, żeby dobrze jeździła
					Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 08:20 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Ranger
 - Posty: 3965
 - Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
No to o czym my mówimy Jarek 
 Cały temat ostatnich dni kraży wokół poprawnego działania napędu na 4 osie 
			
			
									
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość