Pewnie można.aquirlan pisze:A nie byłoby ułatwieniem samodzielne wykonanie gniazd łączących między członami?
KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 14:49 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
A nie byłoby ułatwieniem samodzielne wykonanie gniazd łączących między członami? Może dało by radę coś dobrać z wtyczek komputerowych; jest wiele małych łączek, przez które dołącza się dodatkowe usb/wyświetlacze z przodu itd; może któraś jest mała i ma odpowiednie parametry (obciążenie itd.)?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Tak, po złączeniu skład pozostaje w całości. W zasadzie do witryny. Wyciąganie tych wtyczek nie jest takie łatwe, można wyrwać przewody.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 14:15 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Czy to znaczy, że po założeniu oświetlenia cały skład jest spięty przewodamiMarcin pisze:...przetykamy przewód z wtykiem z kolejnego wagonu poprzez wózek i wtykamy go w widoczne gniazdo.



- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Oświetlenie jest bardzo naturalne, nie halogenuje. Jak będzie chwila to rozkminię instrukcję dekodera, można ustawiac jasnosć swiatła w bardzo prosty sposób tylko trzeba funkcję uaktywnić.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
To oświetlenie rzeczywiście jest tak równomierne i naturalne? Masz może zdjęcie całego składu na torach, z załączonym oświetleniem? Wygląda to powalająco!
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
KRES Gliederzug - pociag piętrowy - oświetlenie
Witam
Z racji, iż jakiś czas temu nabyłem zespół wagonów piętrowych KRES'a, o którym mowa była już w tym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=6490
postanowiłem założyć oświetlenie i wymienić płytkę (analogową z gniazdem dla dekodera) na fabryczną płytkę ze zintegrowanym dekoderem.
Do takowego wyposażenia zespołu 4 członowego potrzeba:
- oświetlenie nr katalogowy 197476,
- płytkę z dekoderem oświetlenia (całościowa obsługa wszystkich punktów świetlnych) nr katalogowy 197170D
Oświetlenie i płytki/dekodery można nabyć bezpośrednio zamawiając na stronie Kres'a:
http://www.kres.de/144.html
http://www.kres.de/131.html
Zamawianie przez link: kontakt. Szybka obłsuga zamówienia, jestem bardzo zadowolony.
Piętrus Kres'a pakowany jest w pudełko, w którym każdy człon składu jest włożony oddzielnie, do członu dopasowany jest wózek międzywagonowy, Kres zastrzega, aby nie zamieniać wózków na członach, ponadto wagon sterowniczy ma wózek spięty na stałe.
Zaczynamy.:
1. Wagon sterowniczy:
Zgodnie z instrukcją zdejmujemy najpierw zderzaki, potem podważając od dołu czoło wagonu wychylamy je ku górze.

Wychodzi łatwo, następnie wyciągamy dach ku górze najlepiej z obu stron naraz, ogólnie klocki lego, Kres bardzo dobrze przemyślał budowę pudła. Każdy element nadwozia jest oddzielny.
Gdy mamy zdjęty dach , ukazuje się nam płytka analogowa z zaślepką oraz przewody idące do wózka, są to przewody zasilające, takie same przewody są bezpośrednio z płytki do przedniego wózka.
Szyby górne są włożone luźno, w tym członie jest także rynienka kablowa widoczna na fotce, kolor niebieski, jest to tymczasowy element:

Wyjmujemy ją oraz okna, fabrycznie kabelki są przyklejone taśmą klejącą aby nie rozłaziły się na boki, zostawiamy ją ponieważ przyda się przy montażu:

Płytka jest włożona w białe kołki ustalające i zagrzana na gorąco na nich, ucinamy białe nadlewy, aby wyjąć płytkę:

w tym momencie dobrze jest zrobić fotkę płytki, gdyż kolory kabli muszą trafić na swoje miejsca przy montażu nowej płytki.
Przewody są dość krótkie więc nie tarmoście za bardzo płytką na boki:

po wylutowaniu przewodów widać to:

Porównanie płytek, analogowa u góry, zintegrowana na dole:

Bierzemy nowa płytkę, przeprowadzamy przewody i lutujemy w tych samych miejscach:

płytkę osadzamy na tych samych białych kołkach, nie trzeba kleić trzyma się dobrze, poza tym dach ją dociśnie.
Przygotowujemy listwę oświetleniową do montażu, oświetla ona jednocześnie górny i dolny pokład. Zaopatrzona jest w gniazdo i wtyczkę. Do członu sterowniczego wybieramy z zestawu listwę z krótkim przewodem wtykowym:

Listwa wchodzi po prostu między rzędy siedzeń i nie jest klejona ani zatrzaskiwana:

Ważna rzecz teraz:
Biały wtyk ma malutkie piny, wtyczkę należy odwrócić tak, aby piny weszły w gniazdo od góry (musimy je widzieć przy wsuwaniu) jest to bardzo ważne dla późniejszego działania układów.

Wsuwamy wtyk w gniazdo (bardzo delikatne rozwiązanie) i układamy przewody na górnej części listwy.

przewody dobrze jest ułożyć bokami listwy, zakładamy okna, pamiętając aby ich górne krawędzie poszły pod listwę oświetleniową, przyklejamy taśmą przewody aby sie to nie rozłaziło.
Podstawiamy drugi człon składu:

przetykamy przewód z wtykiem z kolejnego wagonu poprzez wózek i wtykamy go w widoczne gniazdo. CAŁY CZAS PAMIĘTAMY O TYM ŻEBY PINY BYŁY USTAWIONE DO GÓRY !
Dopiero teraz zamykamy dach wagonu sterowniczego , zakładamy czoło i zderzaki, musi wszystko pasować na styk.

Analogicznie podpinamy następne wyposażone wagony i montujemy dachy:

aż do ostatniego wagonu.

Po zamontowaniu ostatniego dachu, wagon jest gotowy. Zgodnie z instrukcją stawiamy cały pociąg na torze programowania DCC:
Dekoder zintegrowany ma ustawione fabrycznie CV1 na wartość 0 - "zero", dlatego od razu programujemy CV1 na taka wartość jak chcemy.
Naciskamy na manipulatorze włącznik ogólny świateł czyli "*" Multimaus lub "0" Lenz.

Spowoduje to włączenie się świateł czołowych, pokręcając pokrętłem przyspieszenia przetestujemy włączanie się oświetlenia czołowego lub końcowego.
Następnie włączamy F1:

spowoduje to włączenie się oświetlenia wnętrza wagonu w całym składzie.
Następnie włączamy F2:

i w ten sposób włącza się oświetlenie przedziału maszynisty.
Pozostaje jeszcze funkcja F4 - jest to możliwość zdalnej prostej regulacji jasności oświetlenia w wagonach, ale o tym następnym razem jak przetłumaczę instrukcję.
Miłej zabawy !
Z racji, iż jakiś czas temu nabyłem zespół wagonów piętrowych KRES'a, o którym mowa była już w tym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=6490
postanowiłem założyć oświetlenie i wymienić płytkę (analogową z gniazdem dla dekodera) na fabryczną płytkę ze zintegrowanym dekoderem.
Do takowego wyposażenia zespołu 4 członowego potrzeba:
- oświetlenie nr katalogowy 197476,
- płytkę z dekoderem oświetlenia (całościowa obsługa wszystkich punktów świetlnych) nr katalogowy 197170D
Oświetlenie i płytki/dekodery można nabyć bezpośrednio zamawiając na stronie Kres'a:
http://www.kres.de/144.html
http://www.kres.de/131.html
Zamawianie przez link: kontakt. Szybka obłsuga zamówienia, jestem bardzo zadowolony.
Piętrus Kres'a pakowany jest w pudełko, w którym każdy człon składu jest włożony oddzielnie, do członu dopasowany jest wózek międzywagonowy, Kres zastrzega, aby nie zamieniać wózków na członach, ponadto wagon sterowniczy ma wózek spięty na stałe.
Zaczynamy.:
1. Wagon sterowniczy:
Zgodnie z instrukcją zdejmujemy najpierw zderzaki, potem podważając od dołu czoło wagonu wychylamy je ku górze.



Wychodzi łatwo, następnie wyciągamy dach ku górze najlepiej z obu stron naraz, ogólnie klocki lego, Kres bardzo dobrze przemyślał budowę pudła. Każdy element nadwozia jest oddzielny.
Gdy mamy zdjęty dach , ukazuje się nam płytka analogowa z zaślepką oraz przewody idące do wózka, są to przewody zasilające, takie same przewody są bezpośrednio z płytki do przedniego wózka.
Szyby górne są włożone luźno, w tym członie jest także rynienka kablowa widoczna na fotce, kolor niebieski, jest to tymczasowy element:


Wyjmujemy ją oraz okna, fabrycznie kabelki są przyklejone taśmą klejącą aby nie rozłaziły się na boki, zostawiamy ją ponieważ przyda się przy montażu:

Płytka jest włożona w białe kołki ustalające i zagrzana na gorąco na nich, ucinamy białe nadlewy, aby wyjąć płytkę:

w tym momencie dobrze jest zrobić fotkę płytki, gdyż kolory kabli muszą trafić na swoje miejsca przy montażu nowej płytki.
Przewody są dość krótkie więc nie tarmoście za bardzo płytką na boki:

po wylutowaniu przewodów widać to:

Porównanie płytek, analogowa u góry, zintegrowana na dole:

Bierzemy nowa płytkę, przeprowadzamy przewody i lutujemy w tych samych miejscach:


płytkę osadzamy na tych samych białych kołkach, nie trzeba kleić trzyma się dobrze, poza tym dach ją dociśnie.
Przygotowujemy listwę oświetleniową do montażu, oświetla ona jednocześnie górny i dolny pokład. Zaopatrzona jest w gniazdo i wtyczkę. Do członu sterowniczego wybieramy z zestawu listwę z krótkim przewodem wtykowym:

Listwa wchodzi po prostu między rzędy siedzeń i nie jest klejona ani zatrzaskiwana:

Ważna rzecz teraz:
Biały wtyk ma malutkie piny, wtyczkę należy odwrócić tak, aby piny weszły w gniazdo od góry (musimy je widzieć przy wsuwaniu) jest to bardzo ważne dla późniejszego działania układów.


Wsuwamy wtyk w gniazdo (bardzo delikatne rozwiązanie) i układamy przewody na górnej części listwy.

przewody dobrze jest ułożyć bokami listwy, zakładamy okna, pamiętając aby ich górne krawędzie poszły pod listwę oświetleniową, przyklejamy taśmą przewody aby sie to nie rozłaziło.
Podstawiamy drugi człon składu:

przetykamy przewód z wtykiem z kolejnego wagonu poprzez wózek i wtykamy go w widoczne gniazdo. CAŁY CZAS PAMIĘTAMY O TYM ŻEBY PINY BYŁY USTAWIONE DO GÓRY !
Dopiero teraz zamykamy dach wagonu sterowniczego , zakładamy czoło i zderzaki, musi wszystko pasować na styk.

Analogicznie podpinamy następne wyposażone wagony i montujemy dachy:

aż do ostatniego wagonu.

Po zamontowaniu ostatniego dachu, wagon jest gotowy. Zgodnie z instrukcją stawiamy cały pociąg na torze programowania DCC:
Dekoder zintegrowany ma ustawione fabrycznie CV1 na wartość 0 - "zero", dlatego od razu programujemy CV1 na taka wartość jak chcemy.
Naciskamy na manipulatorze włącznik ogólny świateł czyli "*" Multimaus lub "0" Lenz.


Spowoduje to włączenie się świateł czołowych, pokręcając pokrętłem przyspieszenia przetestujemy włączanie się oświetlenia czołowego lub końcowego.
Następnie włączamy F1:

spowoduje to włączenie się oświetlenia wnętrza wagonu w całym składzie.
Następnie włączamy F2:

i w ten sposób włącza się oświetlenie przedziału maszynisty.
Pozostaje jeszcze funkcja F4 - jest to możliwość zdalnej prostej regulacji jasności oświetlenia w wagonach, ale o tym następnym razem jak przetłumaczę instrukcję.
Miłej zabawy !
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:34 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość