Problem z zasilaczem MEHANO
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
http://www.fotoszok.pl/upload/348d5d01.jpg
Zewrzyj śrubokrętem nóżkę zakreśloną w kółku ze środkową ( na rysunku pierwsza do góry od kółka) i jak lokomotywa stanie to na bank potencjometr.
Zewrzyj śrubokrętem nóżkę zakreśloną w kółku ze środkową ( na rysunku pierwsza do góry od kółka) i jak lokomotywa stanie to na bank potencjometr.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 21:10 przez biker, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Do tego wystarczy pęseta lub spinacz.Jeżeli nie masz miernika, to na podłączonym zasilaczu do torów, zewrzyj potencjometr (dwie nogi są już zwarte, więc te dwie zewrzyj z trzecią), jak lok stanie to znaczy, że jest uszkodzony potencjometr, jeżeli nadal jedzie, to możliwe, że jest uszkodzony LM317.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Jak wcześniej pisałem wymień układ (najprawdopodobniej LM317).Koszt http://elecena.pl/product/491247/stabil ... f306ccd74b i moim zdaniem będzie po remoncie 

- Bufor
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 paź 2012, 12:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Trochę za późno odczytałemTTygrysek_P-ń pisze:Zabierz go z sobą do Technikum jutro to się zobaczy.

Spokojnie. Ten zasilacz jest mega ważną sprawą.. Myślałem ze jednak idzie coś przy nim zrobić. Jednak po tym co już zostało napisane bez odpowiednich narzędzi nie ma co rosząc

- TTygrysek_P-ń
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 paź 2008, 19:53
- Lokalizacja: 52.413076,16.90123
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Zabierz go z sobą do Technikum jutro to się zobaczy.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Ja również stawiam na potencjometr , włącznik polaryzacji wyłącza zasilanie po niepełnym wciśnięciu ale to normalne raczej. I ta płytka wygląda na wcześniej "dłubaną" zobacz czy nie ma połączonych ze sobą lutów między ścieżkami (zwarcia) Bo albo mi się wydaje albo z foki widzę co najmniej dwa zlane ze sobą luty ....
- Bufor
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 paź 2012, 12:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Poprawienie lotów nic nie dało. Przypadkiem trafiłem na ciekawy fenomen. Mianowicie kiedy się zmienia kierunek jazdy jest "klik" a kiedy nie wcisnę przełącznika aż do "klik" (czyli jak by na wpół wciśnięty) to lok zatrzymuje się. Czyli na moje coś nie tak jest z tym guzikiem...
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Jak ostatecznie wyszła naprawa czy się powiodło czy "klapa"




- nikos68
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Popraw wszystkie luty i napisz co się dzieje 

- Bufor
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 paź 2012, 12:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Zlutuje i napisz co i jak 

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Bufor
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 paź 2012, 12:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Wiem po ile sa nowe zasilacze. Naprawa tego nie jest dla mnie sprawa najwalniejszą... nie mniej jednak było by milo gdyby jak by nie patrzeć sprawny sprzęt nie lądował w koszu... Jest ktoś z Poznania chętny to tej sprawy??
- nikos68
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Na zdjęciu całej płytki widać zimne luty na stykach potencjometru,popraw je i powinno być dobrze 

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Jeśli na "Cała płytka" nie widać by któraś nóżka była luźna (pomimo lutowania, tzw "zimny lut") to chyba bez spojrzenia specjalisty na warsztacie (np RTV) się nie obejdzie.
Prawdopodobnie problem jest z samym potencjometrem. może być jego uszkodzenie (skrzywienie, niekontakt itd) lub któregoś elementu obok. Bez praktyki elektronicznej trudno będzie dociec co się stało.
BTW: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... egory=1063
Zobacz jakie są ceny zasilaczy na Allegro, naprawa może się nie kalkulować.
Prawdopodobnie problem jest z samym potencjometrem. może być jego uszkodzenie (skrzywienie, niekontakt itd) lub któregoś elementu obok. Bez praktyki elektronicznej trudno będzie dociec co się stało.
BTW: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... egory=1063
Zobacz jakie są ceny zasilaczy na Allegro, naprawa może się nie kalkulować.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 18:06 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Problem z zasilaczem MEHANO
Konstrukcja oparta na LM317, można po kolei wymieniać elementy zaczynając od potencjometru, następnie LM317.....
Lepiej na wyłączonym zasilaczu zmierzyć omomierzem czy potencjometr na minimum ma pełne zwarcie. Jeżeli nie masz miernika, to na podłączonym zasilaczu do torów, zewrzyj potencjometr (dwie nogi są już zwarte, więc te dwie zewrzyj z trzecią), jak lok stanie to znaczy, że jest uszkodzony potencjometr, jeżeli nadal jedzie, to możliwe, że jest uszkodzony LM317.
Do potencjometru możesz psiknąć w małej ilości WD40, choć lepszy byłby jakiś Contaktol.
Potencjometr może mieć : zużyty i odkształcony ślizgacz, wytartą ścieżkę oporową lub nity pomiędzy nóżkami a płytką.
Jeżeli potencjometr jest made in PRC (China) i ma certyfikat CE ( China Eksport), to zbyt długo nie mógł chodzić.
Przełącznik jest od zmiany polaryzacji napięcia, czyli kierunku jazdy.
Jeżeli nadal będziesz miał problem, a nie będzie Ci szkoda kosztów, to możesz mi go podesłać, lub znajdź elektronika na miejscu.
Lepiej na wyłączonym zasilaczu zmierzyć omomierzem czy potencjometr na minimum ma pełne zwarcie. Jeżeli nie masz miernika, to na podłączonym zasilaczu do torów, zewrzyj potencjometr (dwie nogi są już zwarte, więc te dwie zewrzyj z trzecią), jak lok stanie to znaczy, że jest uszkodzony potencjometr, jeżeli nadal jedzie, to możliwe, że jest uszkodzony LM317.
Do potencjometru możesz psiknąć w małej ilości WD40, choć lepszy byłby jakiś Contaktol.
Potencjometr może mieć : zużyty i odkształcony ślizgacz, wytartą ścieżkę oporową lub nity pomiędzy nóżkami a płytką.


Przełącznik jest od zmiany polaryzacji napięcia, czyli kierunku jazdy.
Jeżeli nadal będziesz miał problem, a nie będzie Ci szkoda kosztów, to możesz mi go podesłać, lub znajdź elektronika na miejscu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość