Škoda 1000 MB
Moderator: mod-Makieta
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Tak, MB znaczy Mlada Boleslav, ale 1000 wychodzi z silniku, ktory byl 988 cm³. Auto sie mialo najpierw nazywac Favorit, (byl to jeden z prototypow z roku 1959, Skoda 990 - Favorit)
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Ja też nie wiem ile w tym prawdy, bo poza Wikipedią nie znalazłem informacji na temat nazwy 1000 MB. Ale, że jestem dociekliwy, zajrzałem na oficjalną stronę miasta Mlada Boleslav, gdzie wyczytałem, cyt. "Nejstarší historie města sahá asi do poloviny 10. století,". A to znaczy, że w połowie 20 stulecia, kiedy produkowano Skodę 1000MB, miasto rzeczywiście obchodziło tysiąclecie powstania.
Jeśli ktoś chciałby wiedzieć więcej o tym aucie to sporo ciekawych informacji można znaleźć tutaj i tutaj, tyle, że po czesku.
Jeśli ktoś chciałby wiedzieć więcej o tym aucie to sporo ciekawych informacji można znaleźć tutaj i tutaj, tyle, że po czesku.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś kiedyś czytałem, że oznaczenie 1000MB nadane zostało z okazji 1000 lecia miasta Mlada Boleslav gdzie faktycznie auto powstawało.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
fajny link - miło te czasy wspominać, choć złośliwi rozszyfrowywali wtedy skrót 1000MB jako"tysiąc małych błędów". tymczasem MB to Mlada Bolesav (chyba ten model był robiony jako pierwszy w tej fabryce).
ale ad rem: zauważyłem że dość często występuje w tym filmiku wersja dwudrzwiowa - fajna...
ale ad rem: zauważyłem że dość często występuje w tym filmiku wersja dwudrzwiowa - fajna...
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Jeszcze link do filmiku pokazującego naszą bohaterkę ze szczegółami.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 18:11 przez dudek120, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
a zbiornik paliwa był zaraz za przednim zderzakiemdudek120 pisze:Przy okazji, zbierając informacje do tego artykułu, dowiedziałem się, że korek wlewu paliwa otwierało się z wnętrza pojazdu, a mieścił się on pod znaczkiem firmowym na prawym nadkolu.

Znam dość dobrze ten samochód, bo rodzice mieli go przez kilka lat (model też już kupiłem). Z ciekawostek dodam, że koło zapasowe miesciło się z przodu samochodu pod bagażnikiem i aby je wyjąć opuszczało się w dół na zawiasie cały przedni pas nadwozia (ten z napisem Skoda). W tej komorze oprócz koła zapasowego było tez miejsce na lewarek, narzędzia i części zapasowe.
Z kolei akumulator znajdował sie pod podłogą podręcznego "bagażnika" za tylnymi siedzeniami (było tam całkiem sporo miejsca, które rekompensowało dość płytki bagażnik przedni).
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Ciekawe, bo ja też zastanawiając się co będzie następne obstawiam właśnie "setkę"
.
A na TT-Boardzie pokazano też jak te skody rozebrać i podnieść. Może kiedyś pokuszę się o taką przeróbkę. Na razie cieszę się nimi takimi, jakie są.

A na TT-Boardzie pokazano też jak te skody rozebrać i podnieść. Może kiedyś pokuszę się o taką przeróbkę. Na razie cieszę się nimi takimi, jakie są.
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Škoda 1000 MB
Muszę przyznać, że modele Herpy stoją na wysokim poziomie i naprawdę jest czym cieszyć oko, choć do tego dobrą lupę trzeba mieć
Jedyne co razi w tym modelu jest trochę za nisko osadzone nadwozie. Z tego, co wyczytałem i w miarę zrozumiałem na TT-Boardzie wynika, że jest to celowy zabieg, aby modele mieściły się na dolnym pokładzie wagonów Tilliga do przewozu aut. Mam nadzieję, że idąc tradycją Wołg i Moskwiczy, w przyszłym roku dostaniemy następną generację Skody, czyli model 100 


- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB - samochód osobowy produkowany przez czechosłowacką firmę Škoda w Mladá Boleslav (właściwie w owym czasie to AZNP Mladá Boleslav - Automobilové Závody, Národní Podnik - Fabryka Samochodów, Przedsiębiorstwo Państwowe) w latach 1964 - 1969 (opracowywany od 1955 roku) jako następca modelu Octavia. Pierwszy z serii samochodów Škody z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Model ten był produkowany w wielu odmianach, różniących się m.in. silnikami ale także pewnymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym. Nadwozie w wersji podstawowej było czterodrzwiowe. Produkowano również wersje dwudrzwiowe (modele 1000 MBX/ 1100 MBX), a także wersje o podwyższonym standardzie wyposażenia (de Luxe). Nie produkowano natomiast wersji kombi, choć prototyp taki powstał. W 1968 roku rozpoczęto produkcję modelu 1100 MB, z silnikiem większej pojemności.
Samochód dobrze znany także i z polskich dróg.
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa (nowość roku 2012). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Sporo chromu, jak to w starszych autach - zderzaki, atrapa chłodnicy, zaznaczone na srebrno klamki, znaczki, wszelkie listwy i krawędzie. Znaczki firmowe są na dodatek dwubarwne. Pomalowane reflektory i tylne światła, namalowane wycieraczki. Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera dwie sztuki modelu - białą i czerwoną.
Pojazd w skali TT to, jak się wydaje, jeden z wczesnych modeli, według mnie typ 990 z okresu 1964 - 1965 (ocena na podstawie wnikliwej analizy materiałów zdjęciowych - różnice w wyglądzie/ kształcie wlotów powietrza, tylnej szyby/ tylnych słupków, przodu auta - stylistyka, znaczki, kierunkowskazy).
Numer katalogowy producenta:
066020 - rot / red, weiß / white (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 05-06)
Zestaw ten kupiłem u Makieciarza w cenie 64,07 zł (równowartość 14,90 €). Dziś w końcu przesyłka dotarła
.
Autka są jak zwykle bardzo ładnie i starannie wykonane (kto ma modele Herpy, ten zna ich jakość). Do tego solidne i atrakcyjne opakowanie - pudełko z przezroczystej, grubej i sztywnej folii, w tym wkładka kartonowa, w ktorej umieszczona jest wkładka z przezroczystego tworzywa z gniazdami na modele. A to wszystko okraszone ceną trzydziestuparu złotych za model wysokiej jakości, co wręcz nakazuje zakup.
Oto zdjęcia modeli (tym razem już bez reklam - błąd namierzony
):










Zdjęcie "naszej" skody na stronie producenta to zdjęcie skody w H0, co wprowadza w błąd (z GAZ-em 69 jest podobnie). W naszej skali brak lusterek, a przednie kierunkowskazy stanowią część całej bryły, nie są osobnymi elementami z przezroczystego, pomarańczowego tworzywa. Nie są jednak pomalowane, i dobrze, bo dzięki temu Herpa uniknęła takiego błędu jaki powstał w H0 - zbyt wielkie, pomarańczowe światła (a mogli to jednak dopracować). W oryginale te światła, a właściwie wybrzuszenie, jakie stanowią na karoserii rzeczywiście jest dosyć duże, tyle, że same szkła kierunkowskazów to tylko część tego wybrzuszenia, reszta to chromowana osłona, czego w H0 nie uwzględniono. Zdjęcia, także oryginału, pokazał już na Forum TiTTy Twister w swoim wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=10651 ... d2c#106517 .
Przy okazji, zbierając informacje do tego artykułu, dowiedziałem się, że korek wlewu paliwa otwierało się z wnętrza pojazdu, a mieścił się on pod znaczkiem firmowym na prawym nadkolu. Taka ciekawostka.
Tomek Dudarewicz
Škoda 1000 MB - samochód osobowy produkowany przez czechosłowacką firmę Škoda w Mladá Boleslav (właściwie w owym czasie to AZNP Mladá Boleslav - Automobilové Závody, Národní Podnik - Fabryka Samochodów, Przedsiębiorstwo Państwowe) w latach 1964 - 1969 (opracowywany od 1955 roku) jako następca modelu Octavia. Pierwszy z serii samochodów Škody z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Model ten był produkowany w wielu odmianach, różniących się m.in. silnikami ale także pewnymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym. Nadwozie w wersji podstawowej było czterodrzwiowe. Produkowano również wersje dwudrzwiowe (modele 1000 MBX/ 1100 MBX), a także wersje o podwyższonym standardzie wyposażenia (de Luxe). Nie produkowano natomiast wersji kombi, choć prototyp taki powstał. W 1968 roku rozpoczęto produkcję modelu 1100 MB, z silnikiem większej pojemności.
Samochód dobrze znany także i z polskich dróg.
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa (nowość roku 2012). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Sporo chromu, jak to w starszych autach - zderzaki, atrapa chłodnicy, zaznaczone na srebrno klamki, znaczki, wszelkie listwy i krawędzie. Znaczki firmowe są na dodatek dwubarwne. Pomalowane reflektory i tylne światła, namalowane wycieraczki. Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera dwie sztuki modelu - białą i czerwoną.
Pojazd w skali TT to, jak się wydaje, jeden z wczesnych modeli, według mnie typ 990 z okresu 1964 - 1965 (ocena na podstawie wnikliwej analizy materiałów zdjęciowych - różnice w wyglądzie/ kształcie wlotów powietrza, tylnej szyby/ tylnych słupków, przodu auta - stylistyka, znaczki, kierunkowskazy).
Numer katalogowy producenta:
066020 - rot / red, weiß / white (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 05-06)
Zestaw ten kupiłem u Makieciarza w cenie 64,07 zł (równowartość 14,90 €). Dziś w końcu przesyłka dotarła

Autka są jak zwykle bardzo ładnie i starannie wykonane (kto ma modele Herpy, ten zna ich jakość). Do tego solidne i atrakcyjne opakowanie - pudełko z przezroczystej, grubej i sztywnej folii, w tym wkładka kartonowa, w ktorej umieszczona jest wkładka z przezroczystego tworzywa z gniazdami na modele. A to wszystko okraszone ceną trzydziestuparu złotych za model wysokiej jakości, co wręcz nakazuje zakup.
Oto zdjęcia modeli (tym razem już bez reklam - błąd namierzony











Zdjęcie "naszej" skody na stronie producenta to zdjęcie skody w H0, co wprowadza w błąd (z GAZ-em 69 jest podobnie). W naszej skali brak lusterek, a przednie kierunkowskazy stanowią część całej bryły, nie są osobnymi elementami z przezroczystego, pomarańczowego tworzywa. Nie są jednak pomalowane, i dobrze, bo dzięki temu Herpa uniknęła takiego błędu jaki powstał w H0 - zbyt wielkie, pomarańczowe światła (a mogli to jednak dopracować). W oryginale te światła, a właściwie wybrzuszenie, jakie stanowią na karoserii rzeczywiście jest dosyć duże, tyle, że same szkła kierunkowskazów to tylko część tego wybrzuszenia, reszta to chromowana osłona, czego w H0 nie uwzględniono. Zdjęcia, także oryginału, pokazał już na Forum TiTTy Twister w swoim wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=10651 ... d2c#106517 .
Przy okazji, zbierając informacje do tego artykułu, dowiedziałem się, że korek wlewu paliwa otwierało się z wnętrza pojazdu, a mieścił się on pod znaczkiem firmowym na prawym nadkolu. Taka ciekawostka.
Tomek Dudarewicz
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 21:32 przez dudek120, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości