Rozkładanie BR86 BTTB

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: sucheckit »

Niestety poprzedni właściciel nie potrafił powiedzieć w jakich okolicznościach nastąpiła usterka. Trudno, wkleiłem na stałe. Ważne że chodzi bardzo dobrze, na makiecie nie robi dużych przebiegów bo gustuje raczej w spalinowozach ;) . Ale od czasu do czasu rozruszam ją bo faktycznie ładna jest i wracają miłe wspomnienia. :)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: krzysztof »

te modele są piękne (86 i 56) ale jeśli chodzi o serwisowanie (czy samą ideę przeniesienia napędu z tamtych lat) niewdzięczne. no i potrafią byc głośne, szczególnie gdy wymieniło sie wał ślimakowy (w nowszych egzemplarzach pękały zębatki). wydaje mi się że przyczyna tkwi właśnie w tych zębatkach z plastiku...
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: sucheckit »

Tego się niestety obawiałem. Tzn. chodzi mi o to, że model otrzymałem z podobno częstym uszkodzeniem - tylna część z łożyskiem wypadała z ramy. Niestety musiałem ją przykleić na stałe. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale (poza szukaniem nowej części) naprawa przyniosła pełny sukces. Parowóz płynnie rusza od najmniejszych prędkości. Problem będzie jedynie przy nastepnym rozbieraniu... :|
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: krzysztof »

niestety trzeba rozkręcić, tam również są umieszczone łoża wału ślimakowego a w nich kuleczki o których pisałem.
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: sucheckit »

Dzięki za info, głównie chodziło mi o te śrubki widoczne po zdjęciu kół. Mam jeszcze jedno pytanie: na zdjęciu

http://www.fotoszok.pl/show.php/1111212_aaa.jpg.html

zaznaczyłem na zielono przednie i tylne zakończenie ramy (w których znajdują się łożyska). Czy te zakończenia można wyjąć bez rozbierania ramy czy wyjdą dopiero po jej rozkręceniu?
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: krzysztof »

po pierwsze - wiadomo - zdejmujesz górę, jest tylko jedna śrubka na górze kotła.
odlutuj silnik i oświetlenie - tutaj uważaj przy składaniu - bardzo często powstaje zwarcie przy mocowaniu żarówki.
silnik wyjmujemy standardowo - usuwając metalowy pręcik.
wtedy zdejmuję światłowody, zauważ że metalowy ciężarek z żarówką jest jakby w zaczepach z ramy. podważ je i wyjmij ciężarek - w ciężarku jest tez nakretka śrubki mocującej budę - często wypada.
a sama rama:
zdejmij oba wózki toczne (przedni i tylny) zawsze da sie to zrobić wychylając je maksymalnie na jeden z boków.
widzisz dwie śrubki w imitacji hamulców - odkręć je. sama imitacja ma jeszcze dwa zatrzaski z przodu i tyłu - podważ jeden z nich. wyjdą koła - teraz zobaczysz śrubki łączące obie części ramy. do jednej jest ciężkie dojście, ale się da. pamiętaj żeby nie skręcać ich za mocno!!!
no i jeszcze łoże wału ślimakowego ma maleńkie kulki - z reguły trzymają się smaru...
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 08:12 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Rozkładanie BR86 BTTB

Post autor: sucheckit »

Dzień dobry. Wpadł mi w ręce model jak wyżej - chodzi bardzo dobrze, ale chciałbym na przyszłość zrobić mu małą konserwację. W związku z tym mam kilka pytań:

1 - jak złożone są prawa i lewa część ramy - na jakieś ukryte pod kołami śrubki, zatrzaski?
2 - jak mocowane do ramy są przednia i tylna część ramy (w których są ułożyskowania zębatki - oznaczone na zdjęciu nr 1)?
3 - a może ktoś napisze w kilku zdaniach jak go rozłożyć na czynniki pierwsze.

To mój pierwszy parowóz, do tej pory miałem do czynienia tylko z elektrowozami i spalinowozami i te rozkładam "z zamkniętymi" oczami - wprawa jeszcze z dzieciństwa. A nie chciałbym czegoś ułamać w moim jedynym parowozie?

Za wszelkie wskazówki wielkie dzięki.


Niestety nie mogę załączyć pliku, i nie wiem czemu.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 08:11 przez sucheckit, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości