Segment wjazdowy - widok z góry:

Okablowanie modułu - część kabli - te wiszące - jest umocowana tymczasowo aby móc prowadzić próby przejezdności

Szczegóły podłączenia napędu Conrada

i drugiego napędu

Moderator: mod-Makieta Modułowa
Marcin pisze:powiem ci ze bardzo przyjemnie to wyglada szczegółnie ten łagodny rozjazd. ja jestem na etapie dworca podziemnego i na razie na powierzchnie nie wyjde. napędy rozjazdów masz tilliga czy conradowe?
TomekW pisze:Conrada - zobaczymy jak się spiszą. Na razie testowo zamówiłem dwa - a zwrotnic będzie łącznie 7.
Początkowo chciałem zbudować napędy z siłowników od centralnego zamka ale przy obecnej cenie Conrada stwierdzam że nie ma sensu się bawić - lepiej skupić się na wykończeniu makiety
Marcin pisze:noo. tym bardziej ze conradowe zmieniaja zasilanie odcinków szyn w rozjezdzie. ja na razie pakuje rozjazdy na płyte a co do napędów to jeszcze nie myslalem. tilligi drogawe a conradowe jak przetestujesz to sie namysle. a i cena gra role. w kazdym razie nie kupuje rozjazdów "bausatz" po ostatniej dyskusji na forum szkoda czasu i efekt niepewny.
miki pisze:Jeżeli to już stacja to trzeba by wypełnić materiałem identycznym jak fałszywa podstypka przestrzeń między równoległymi torami. Na stacji - a dokładniej na równi stacyjnej - nie ma już takiego "rowu" jak między torami na szlaku, co najwyżej jest ciąg drenarski - niewidoczny, bo zasypany tłuczniem. Generalnie powinno być wszędzie równo z powierzchnią podkładów
TomekW pisze:Z tą równią to nie dokońca jest tak jak piszesz - równo jest pomiędzy torami - gdzie na ogół pryzmy z sąsiednich torów łączą się ze sobą tworząc rózną powierznię a wysokości mniej więcej górnej powierzni podkładów.
Na zewnątrz podsypka powinna być ukształtowana (IMO).
Ja ma zamiar wykończyć powierzchnię tak jak napisałem - pomiędzy torami 1 i 2 będzie peron jednokrawędziowy 2 (na zdjęciu moduł jest od krawędzi północnej więc numeracja torów jest odwrotna), a przed peronem warstwa podsypki ale już zasypana nieco piaskiem i z pewną ilością (ubogą) roślinności - stacja jest na bocznym szlaku więc jest nieco zaniedbana.
TomekW pisze:Kilka słów o postępach - niestety bez zdjęć bo pożyczyłem aparat.
1. Zamontowałem napędy zwrotnic
2. Złagodziłem (za radą Tadzia) łuk wyprowadzajacy tor 2 ze zwrotnicy.
3. Wprowadziłem równię stacyjną (za radą Mikiego) likwidując (poprzez podniesienie powierzchni) nasypy
4. Rozpocząłem prace nad drugim segmentem
Zdjęcia wkrótce
Karol pisze:Skrzyneczki fachowo zrobione, a grunt to dobrze zacząć
dobmir pisze:Robi wrażenie czekamy na dalsze relacje!
TomekW pisze:... czyli co dalej ze stacją Jerka
Od paru dni biję się z myślami co dalej z moją stacją.
Pod wpływem wielu przeczytanych tu i na innym forum relacji z budowy zacząłem się poważnie zastanawiać czy dojrzałem już do budowy stacji.
Taka budowa wymaga jednak wielu umiejętności których chyba nie posiadam.
Obecnie myślę poważnie czy nie wstrzymać tej budowy i nie zbudować jeszcze paru metrów szlaku (który i tak planuje).
Przypuszczam że pobije się jeszcze z myślami do końca roku i napiszę tutaj co dalej
TomekW pisze:Po dłuższym czasie i dłuuuugim namyśle wróciłem do budowy.
Korzystając z tego że jestem chory, co oznacza że pierwszy raz w tym roku mam wolny czas, ruszyłem na plac budowy stacji Jerka.
Poniżej prezentuje zdjęcia pierwszej wyposażonej w tory części.
Są na niej dwie zwrotnice (oczywiście EW3), segment jest już przejezdny ale nie mam jeszcze napędów zwrotnic (idą - chyba pieszo - z Modelmanii), te napędy blokują możliwość szutrowania tego segmentu - niechcę zasypywać torów nim nie sprawdzę jak będą się przekładały zwrotnice.
Tak więc, jeżeli przesyłka z Modelmanii nie dotrze jutro ruszam na budowę następnego segmentu, na którym są następne dwie zwrotnice - tworzące środkowy obszar zwrotnicowy.
Kolejne zdjęcia wrzucę gdy znów da się zauważyć jakikolwiek postęp
TomekW pisze:W wątku tym chciałem przedstawić budowe mojej sTTandardowej stacji Jerka.
Jest to mała stacja położona na nieczynnej linii 366 (Kościan - Miejska Górka). Obecnie przedstawia przykry widok - jest całkowicie zdewastowana. A ja chcę przywrócić jej dawną świetność.
Stacja ma bardzo ciekawy układ i przy niewielkiej długości ma cztery tory stacyjne.
Główne miary stacji zostaną zachowane - zostanie tylko minimalnie skrócona - o jakieś 25 metrów, tak aby zmieściła się (od głowicy do głowicy) na trzech segmentach o długości 90 cm każdy.
Poniżej link do planu układu torowego stacji
Obecnie mam już skrzynki, każda ma 900 mm długości i profile czołowe 300 mm MP1-TT, poszerzenie na środku zwiększa przekrój do 400 mm.
Obecnie skrzynki są już ostyropianowane, rozpoczynam konstrukcje torowiska.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość