Ok1-359, BR 38, ROCO

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: tydzial »

Nic takiego się dzieje nawet po włączeniu F6(jazda manewrowa ) jedzie dostojnie bez jakichkolwiek niespodzianek.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: ibm »

A czy małych prędkościach tez jeździ płynnie. Mnie przerywa
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: tydzial »

Ja mam układ taki wszystkie osie napędowe skrajne żeby nie mieszać są wyposażone w gumki . nic nie zmieniałem jeździ płynnie cicho . Lok dotarłem zgodnie z zaleceniem producenta.
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: cichonęk »

Panowie - niech mnie ktoś wreszcie oświeci. Wg p. Hedy układ 2-0-0-2 oznacza - pierwsza i czwarta oś z gumkami przyczepnościowymi, układ - 2-2-2-0 - pierwsze trzy osie z gumkami - czwarta bez (za każdym razem wszystkie osie wyposażone w zębatki). W tym wątku czytam posty, w których jest mowa o napędzie na cztery i trzy osie - nie rozumiem ?? (może któryś z Kolegów mógłby zamieścić zdjęcie napędu na trzy osie - rozrysowanego zresztą w dołączonej do modelu dokumentacji). W moim modelu miałem za każdym razem napęd na cztery osie tylko różną konfigurację gumek. Najpierw gumki na pierwszej i czwartej osi (szarpana jazda do przodu w środkowym zakresie prędkości), obecnie - gumki na pierwszych trzech osiach (poprawa właściwości trakcyjnych, ale bardzo głośna praca przekładni przy jeździe do tyłu w średnim zakresie prędkości). W związku z powyższym moje dramatyczne pytanie - czy istnieje wersja napędu tej lokomotywy tylko na trzy osie w tendrze (mam na myśli osie wyposażone w zębatki)? - i drugie nie mniej dramatyczne: czy ten napęd rzeczywiście jest tak głośny (porównując go subiektywnie np. z Ty2, czy BR50 Tilliga)
Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 17:46 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
zeno
Posty: 267
Rejestracja: 10 kwie 2006, 06:48
Lokalizacja: Szczecin - Pomorzany
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: zeno »

Zamontował już ktoś generator dymu w czajniku z dźwiękiem? Jeżeli tak to, który generator polecacie?
Awatar użytkownika
100bttb1985
Posty: 88
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:02
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: 100bttb1985 »

Nie miałem czasu, by to dokładnie sprawdzić.
Ale jak tylko to zrobię, to zaraz napiszę co i jak było.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: ibm »

Pytanie do 100bttb1985. Czy już sobie poradziłeś z brakiem (przerwami) zasilania przy małych prędkościach? Ja ma ten sam problem.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Mikołaj »

Fabrycznie jest sprzęg Rocowski, gniazda NEM są z przodu i z tyłu.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: ibm »

Jaki typ sprzęgu jest zamontowany w loko i z jakimi sprzęgami współpracuje? czy jest możliwość zamontowania sprzęgu z przodu lokomotywy?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 10:54 przez ibm, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Ranger »

Po bliższym zapoznaniu się z lokomotywą stwierdzam, że jest piękna. Niech Tillig taką zrobi to będziemy wtedy rozmawiać. Jeśli ktoś planuje przebudowę to będzie stać go na wymianę motoru na oryginalna Mashimę. Testowałem wersje z napędem na 4 osie i nie było problemów.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 18:12 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Mikołaj »

Ponieważ znalazłem dzisiaj czas, żeby przetestować swój egzemplarz postanowiłem się podzielić swoimi obserwacjami. Lokomotywa bez problemów pokonuje łuki R310 i rozjazdy EW1, bez względu na prędkość. Jeżeli ktoś jeszcze ma obawy, że Oka nie podoła tortowym torowiskom, to mogę te obawy rozwiać. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to szarpana jazda przy prędkości minimalnej w analogu, ale szczerze mówiąc, to dawno nie czyściłem torów, więc ten test akurat jest mało wiarygodny. Za to prędkość maksymalna jest imponująca, spokojnie można podpinać ją do ekspresów. Wiązary pracują bardzo ładnie, żadnych zacięć nie zauważyłem. Poniżej ilustracja audiowizualna właściwości jezdnych lokomotywy:

:arrow: http://youtu.be/e-M5wTweV7Y
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Sudovia »

Po wysłaniu loki na wymianę, okazało się że wszystkie egzemplarze w sklepie (2szt) mają ten sam defekt ze światłami :/
Więc loki poszły do ROCO.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: ArJu »

golab pisze:Potwierdzi ktoś czy dekoder to ZIMO ??
ArturSchŁ pisze:A może ktoś ODCZYTAĆ CV w wersji z dźwiękiem:
:arrow: CV7 - Wersja dekodera (Manufacturer Version Number),
:arrow: CV8 - Identyfikator producenta (Manufacturer ID).
:arrow: CV7 = 30
:arrow: CV8 = 145, czyli Zimo Elektronik

Kilka dni temu sugerowałem, że może być trzeci wariant napędu (gumki 2-0-0-2 i napęd na osie 1 i 4), ale się myliłem, przynajmniej jeśli chodzi o mój egzemplarz. Zdjęcie napędu poniżej.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 19:01 przez ArJu, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: golab »

Potwierdzi ktoś czy dekoder to ZIMO ??
Awatar użytkownika
100bttb1985
Posty: 88
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:02
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Ok1-359

Post autor: 100bttb1985 »

Otrzymałem Ok1-359 prosto z ROCO, Nr 36049 A (4 01 B2), DCC + Sound.
- Jak na razie jeździ dobrze w obu kierunkach, płynnie, bez szarpania,
- światło świeci w stronę jazdy, zmienia się jak należy,
- po lewej stronie szczeliną w tendrze przy jeździe do tyłu wychodzi plama światła i oświetla miejsce obok podtorza (3 cm x 0,7 cm), tylko przy zaciemnieniu pomieszczenia, z boku tego nie widać,
- tender ma 4 osie napędowe i gumki tylko na skrajnych,
- na idealnych torach - Betungsach dzieje się coś dziwnego, przy małych prędkościach traci prąd po chwili jazdy, osie bez napędu tracą styk z torem, no, te z gumkami to bym jeszcze zrozumiał, ale dwie gołe pozostałe, niezrozumiałe, może to wina odbieraków prądu, muszę to jeszcze sprawdzić.
- jest bardzo słaba jeśli chodzi o uciąg, ma tylko 168 gramów wagi, i w porównaniu z BR120 z 6 osiami ale też z dwoma z gumkami, BR 120 przepych ją jak wagon. Wprawdzie BR120 ma wagę 216 gramów.
- w DCC obie lokomotywy z wyłączonym dżwiękiem jeźdźą bardzo cicho,
- w DCC Sound BR 120 jest o ok 50 % cichszy niż Ok1-359,
- Ok1-359 przy jeździe w "analogu" dopiero przy 75 % nastawy prądu włącza światła i dźwięk oraz dopiero rusza, podobnie zreszta jak BR 120.

- Obie lokomotywy w "analogu" nie maja możliwości wyłączenia dźwięku,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości