
14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Moderator: mod-Imprezy
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Podeślij płytkę plikami filmowymi z parady parowozów na mój adres.jarkott pisze:Film powstanie nieco później.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 19:08 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji ze spotkania przy makiecie w Rakowcu:
http://www.jarkott.martel.pl/Rakowiec2012/index.html
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim uczestnikom spotkania oraz organizatorom za wspaniałą zabawę.
Tym razem najeździliśmy się na maksa, publiczność dopisała i myślę, że była zadowolona.
Film powstanie nieco później.
http://www.jarkott.martel.pl/Rakowiec2012/index.html
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim uczestnikom spotkania oraz organizatorom za wspaniałą zabawę.
Tym razem najeździliśmy się na maksa, publiczność dopisała i myślę, że była zadowolona.
Film powstanie nieco później.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Ja mam moduły pętlowe Martinezo i Lenz - wydaje mi się że zdecydowanie mniej problemów sprawiają moduły martinezo choć czasami zdarzaja się tez zatrzymania na petli ( zwarcie?) wynikajace prawdopodobnie z zbyt niskiego napiecia w trakcji przy jednoczesnym uzytkowaniu wiecej niz 3 składów. (Centralka Roco)
Polecam zdecydowanie Martinezo - w przeliczeniu wydajnośc do ceny jest bez konkurencyjny.
Polecam zdecydowanie Martinezo - w przeliczeniu wydajnośc do ceny jest bez konkurencyjny.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:47 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Mam oba i oba zachowują się identycznie.brovarek pisze:A co do modułów pętlowych, które polecacie: Martiego czy Lenza?
Jak Jarek polecam Martiego, bo tańszy (i trzeba popierać naszych), ale z tego co wiem, to może być problem z oczekiwaniem na moce przerobowe.

Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Macieju ja bym się az tak nie przejmował tymi iglicami na 16 zwrotnic szfankowało kilka zwrotek i nie zawsze te same. Główną przyczyną były felerne conrady, które co jakis czas zwyczajnie nie dociagały iglić tak jak trzeba. - Jak będe miał chwile podoginam lekko pozostałe iglice.
Zwrotki w czasie tak intensywnej zabawy trzeba by częsciej sprawdzac i częsciej regulować conrady. W czasie imprezy poprostu nie było na to czasu.
W trakcie 2 dniowej imprezy wiekszość conradów conajmiej 200 razy zmieniło położenie,
a wypadków mielismy na poziomie 10 procent zwiazanych z niedociagnieciem iglic. Nie licze tych kraks na torach za które odpowiada zawiadowca i złe nastawy zwrotnic.
- wiec tak żle nie było.
Nie porównywałbym EW3 do EW1. To tak jakbyś trabanta porównywał z mercedesem, to samochód i to samochód pojedziesz jednym i drugim.
I jeszcze 2 grosze o pętli - moim zdaniem za problemy ze złym działanim petli a dokładniej modułów pętlowych odpowiada zbyt duzy spadak napiecia - srednio maxymalne napiecie na koncach obu petli czasami miało tylko 9 V i mniej , trzeba dzielić makiete na kilka stref zasilania i tyle.
Zwrotki w czasie tak intensywnej zabawy trzeba by częsciej sprawdzac i częsciej regulować conrady. W czasie imprezy poprostu nie było na to czasu.
W trakcie 2 dniowej imprezy wiekszość conradów conajmiej 200 razy zmieniło położenie,
a wypadków mielismy na poziomie 10 procent zwiazanych z niedociagnieciem iglic. Nie licze tych kraks na torach za które odpowiada zawiadowca i złe nastawy zwrotnic.

Nie porównywałbym EW3 do EW1. To tak jakbyś trabanta porównywał z mercedesem, to samochód i to samochód pojedziesz jednym i drugim.
I jeszcze 2 grosze o pętli - moim zdaniem za problemy ze złym działanim petli a dokładniej modułów pętlowych odpowiada zbyt duzy spadak napiecia - srednio maxymalne napiecie na koncach obu petli czasami miało tylko 9 V i mniej , trzeba dzielić makiete na kilka stref zasilania i tyle.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 00:00 przez bartowe, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sty 2012, 00:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Witam wszystkich tu nadaje Tomek z Grudziądza, impreza fajna bardzo mi się podobało super sprzęcik i dodaję trochę fotek (mam nadzieję że dobrze to zrobiłem z tymi zdjęciami
)
http://imageshack.us/g/812/p1080980v.jpg/

http://imageshack.us/g/812/p1080980v.jpg/
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:34 przez smokanalog, łącznie zmieniany 1 raz.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Ale w tej roli jesteś niezastąpiony.
Jak zgram materiał z kamery wypalę płytę i wyślę - podaj mailem swój adres domowy do wysyłki.

Jak zgram materiał z kamery wypalę płytę i wyślę - podaj mailem swój adres domowy do wysyłki.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu



Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 16:23 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Polecam Martinezo - u mnie na 2 pętlach zero problemów.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Swego czasu dokładny instruktaż dotyczący podginania szyn z EW3 zrobił mi Grzesiek, od tego czasu tych problemów nie mam. Inna sprawa, że podczas transportu przesunął mi się jeden z badziewnych Conradów.maciej_kolej pisze:Sprawa dotyczy iglic, w EW 3 są wykonane w całości - nie są "łamane" jak w np EW1. Ładnie to wyglądam natomiast występuje na niektórych odkształcanie się, na tyle silne że mechanizm nie jest w stanie idealnie docisnąć iglicy. Tabor zakleszcza się. Mieliśmy kilka przypadków u Bartka. U niego sporo te rozjazdy pracują.brovarek pisze:Co z tym wspólnego mają EW3
A co do modułów pętlowych, które polecacie: Martiego czy Lenza?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:33 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 gru 2007, 12:59
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Dziękuję za zabawę i za transport.
Było miło i publika dopisała - nie było chwili bez ludzi na sali.
Niepotrzebnie spadł śnieg, ale impreza i tak się udała.
Było miło i publika dopisała - nie było chwili bez ludzi na sali.
Niepotrzebnie spadł śnieg, ale impreza i tak się udała.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Moje Städtexpressy mieściły się na pętli i to nawet z dwoma Ludmiłami na czole. Kłopot się zaczął, gdy dołączyliśmy stadty Macieja i wówczas skład liczył 16 pudeł ...ArturSchŁ pisze:Nie były projektowane dla tak długich składów jak Twój Schürzenwagenów czy Städtexpressy KrzyszTTofa (mówię o Sopocie). Zawsze możesz zestawić PÓŁ składu.

Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 11:30 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
Sprawa dotyczy iglic, w EW 3 są wykonane w całości - nie są "łamane" jak w np EW1. Ładnie to wyglądam natomiast występuje na niektórych odkształcanie się, na tyle silne że mechanizm nie jest w stanie idealnie docisnąć iglicy. Tabor zakleszcza się. Mieliśmy kilka przypadków u Bartka. U niego sporo te rozjazdy pracują.brovarek pisze:Co z tym wspólnego mają EW3
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 11:29 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 16 cze 2006, 19:13
- Lokalizacja: Prawie Poznań
- Kontakt:
Re: 14-15 styczeń - Spotkanie w Rakowcu
My też dotarliśmy, chciaż momentami było naprawdę ciężko i przez wypadki na drodze musieliśmy nadrabiać ponad 40 kilometrów
Ale ogólnie wrażnia pozytywne i wszyscy świetnie się bawiliśmy, zwłaszcza dzięki Krzysiowi z IV C
A co do pętli, to należy pamiętać że wszystko zasilał tylko jeden bostrek Roco, a na makiecie potrafiło jeździć na raz nawet 6 składów. Przy 2 - 3 składach ten problem wogóle nie występował. Z tego co pamiętam na ostatnim TTweekendzie wstąpił podobny problem, więc może w tym tkwi przyczyna...
Jeszcze raz dziękujemy wszystkim za super zabawę i do następnego...
Marta i Leo


A co do pętli, to należy pamiętać że wszystko zasilał tylko jeden bostrek Roco, a na makiecie potrafiło jeździć na raz nawet 6 składów. Przy 2 - 3 składach ten problem wogóle nie występował. Z tego co pamiętam na ostatnim TTweekendzie wstąpił podobny problem, więc może w tym tkwi przyczyna...
Jeszcze raz dziękujemy wszystkim za super zabawę i do następnego...

Marta i Leo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość