Koleje angielskie
Moderator: mod-Tabor
- Misiek
- Posty: 1712
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Z tą pięknością angielskiego taboru to żart, prawda?
;-)
de gustibus non est disputandum
;-)
de gustibus non est disputandum
-
mae
- Posty: 274
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Jak dla mnie krok Hornby to spełnienie marzeń. Anglicy mają mnóstwo pięknych parowozów, wyglądających nieporównywalnie lepiej od niemczyzny, którą do tej pory w TT można było oglądać. Ja już się zapisałem do ich klubu, mam nadzieję, że perspektywa kryzysu gospodarczego nie zabije tej inicjatywy. TT zdecydowanie potrzebuje pięknych i niedrogich lokomotyw.
-
Peter_KR
- Posty: 147
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Heljan skasowało preordery na zapowiedziany model spalinowozu Class 31, jako że Hornby również go zapowiedziało.
Hornby zdublowało również zapowiedź class08 i parowozu j94, które były "tylko" w planach. Nie widzę tutaj oficjalnego komunikatu, ale też zapewne projekty porzucono.
Jeszcze pytanie co z Gaugemasterowym Classen 66. Bo 66 od Hornby będzie ich najtańszą lokomotywą i będzie powiedzmy sobie szczerze bardzo zabawkowa.
Droższa i bardziej zdetalizowana alternatywa na poziomie Tilliga byłaby mimo wszystko porządana.
Hornby zdublowało również zapowiedź class08 i parowozu j94, które były "tylko" w planach. Nie widzę tutaj oficjalnego komunikatu, ale też zapewne projekty porzucono.
Jeszcze pytanie co z Gaugemasterowym Classen 66. Bo 66 od Hornby będzie ich najtańszą lokomotywą i będzie powiedzmy sobie szczerze bardzo zabawkowa.
Droższa i bardziej zdetalizowana alternatywa na poziomie Tilliga byłaby mimo wszystko porządana.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2091
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Akurat parowóz A4 na stronie Hornby jest zdjęciem realnego modelu. Świadczy o tym... źle założony haczyk sprzęgu TT w tendrze.
Wygląda na to, że ten sam model, z tym samym źle założonym sprzęgiem, jest prezentowany na podlinkowanej przez ciebie stronie.
Zdjęcia z tej strony potwierdzają niestety, że modele A3 i A4 będą miały koła tylnego półwózka bez obrzeży..
-
PiotrZ
- Posty: 720
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W katalogu HORNBY są tylko obrazki, ale znalazłem właśnie opublikowane zdjęcia prototypów
https://www.world-of-railways.co.uk/new ... -examined/
Coś z tego będzie
https://www.world-of-railways.co.uk/new ... -examined/
Coś z tego będzie
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2091
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10982
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
PiotrZ
- Posty: 720
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W ofercie HORNBY jest m.in. parowóz "Flying Scotsman", który... kupiłem 10 lat temu
.
Wtedy był to model statyczny, przykręcony do podstawki. Opisałem go tutaj.
Tamte zdjęcia zniknęły, więc dla przypomnienia wklejam kilka z nich. [Zdj. zostały przywrócone.]
Ciekawe, na ile nowy, pełnosprawny model, będzie podobny do tego poprzedniego
Wtedy był to model statyczny, przykręcony do podstawki. Opisałem go tutaj.
Tamte zdjęcia zniknęły, więc dla przypomnienia wklejam kilka z nich. [Zdj. zostały przywrócone.]
Ciekawe, na ile nowy, pełnosprawny model, będzie podobny do tego poprzedniego
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2091
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W filtrach wyszukiwania sklepu są one dobrze opisane:
ERA 1 (Pioneering) 1804-1869
ERA 2 (Pre-Grouping) 1870-1922
ERA 3 (Grouping) 1923-1947
ERA 4 (Early British Railways) 1948-1956
ERA 5 (Late British Railways) 1957-1968
ERA 6 (British Rail Pre-TOPS) 1957-1971
ERA 7 (British Rail TOPS) 1971-1986
ERA 8 (BR Sectorisation) 1982-1997
ERA 9 (Privatisation) 1996-2008
ERA 10 (Network Franchising) 2006-2017
ERA 11 (Present Day) 2014 onwards
-
PiotrZ
- Posty: 720
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Adamczewski
- Posty: 585
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Wstępne zamówienie na wiosnę 2023. Do tego fajnie by było się dogadać ze sprzedawcą żeby określił wartość zamówienia na mniej niż 30 funtów (żeby jeszcze zmieścić się z ceną przesyłki do tej kwoty) - Wtedy powinno przejść bez cła. Ewentualnie poprosić kogoś kto będzie akurat leciał z UK.
To jest dość konserwatywny naród, zwłaszcza jeśli chodzi o budownictwo i stosowane w nich rozwiązania. Domy są wyjątkowo ciasne i nieustawne. Swego czasu oszczędzali nawet na oknachT_Domagalski pisze: ↑11 paź 2022, 10:46Jakoś do tej pory nikt nie zauważał tej oczywistej zalety TT.
Gość ma niesamowity dar opowiadania nie tylko o elektryce.
Natomiast co do skal, to zapewne przyczyniła się do tego specyfika tutejszej kolei - tabor jest w większości rodzimy, raczej nie spotkamy tu lokomotyw z kontynentu. Skoro już wpadli w niszę, to nie było sensu z niej wychodzić.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2091
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Co by nie pisać, to "piekło zamarza". Powoli, ale jednak.
Fakt jest taki, że firma produkująca do tej pory modele w kultowej na wyspach skali 00 przestawia się (a przynajmniej to zapowiada) na skalę TT, a nie na znacznie popularniejszą H0.
Argumentem Hornby za wejściem w TT jest dużo mniejsza przestrzeń potrzebna pod makietę TT w porównaniu z 00 przy zachowaniu praktycznie tego samego poziomu szczegółowości modeli. Jakoś do tej pory nikt nie zauważał tej oczywistej zalety TT.
Fakt jest taki, że firma produkująca do tej pory modele w kultowej na wyspach skali 00 przestawia się (a przynajmniej to zapowiada) na skalę TT, a nie na znacznie popularniejszą H0.
Argumentem Hornby za wejściem w TT jest dużo mniejsza przestrzeń potrzebna pod makietę TT w porównaniu z 00 przy zachowaniu praktycznie tego samego poziomu szczegółowości modeli. Jakoś do tej pory nikt nie zauważał tej oczywistej zalety TT.
-
Peter_KR
- Posty: 147
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- womo
- Posty: 2502
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
A fakt rok za darmo 
- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Chyba źle to odczytałeś. Jest informacja, że darmowe roczne członkostwo jest dostępne, o ile zapiszesz się przed 31.01.2023. Od 1. lutego 2023 jest po prostu płatne.
Darmowe członkostwo trwa rok i po roku oczywiście każą zapłacić składkę.
Darmowe członkostwo trwa rok i po roku oczywiście każą zapłacić składkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości