Jesteśmy obecnie w stanie odlać z mosiądzu, miedzi, srebra, brązu prawie każdą część do taboru kolejowego i nie tylko, począwszy od małych detali, poprzez całe części aż do ciężarów. Oferujemy pomoc w kwestii przygotowania matek do odlewania. Atrakcyjne ceny i nieduże minimalne ilości umożliwią odlanie prawie każdej części.
Udało nam sie uzyskać bardzo dobre jakości powierzchni poprzez zastosowanie gipsowych form. Bardzo drobna granulacja będź jej brak są tego dowodem.
Podstawowe kryteria:
-matka wykonana musi być materiału który wytrzyma wulkanizację w formie gumowej - 160 stopni C. Z doświadczenia wiem, że czas trwania wulkanizacji w najwyższej temperaturze jest bardzo krótki więc możemy również stosować kleje typu poxipol. Luty nie ulegają rpozpuszczeniu,
-model który chcemy odlać musi być większy niż oryginał o 6%, zapewnia to kompensację skurczu odlewniczego. Odlewy równią się wymiarami od oryginału (oryginał w wersji 100% a nie 106%) o ok 0,01-0,05mm,
-przy odlewaniu elementów bryłowych, np ciężary model musi być wypełniony nieściśliwym materiałem, np. poxipolem lub distalem ew. zalany ołowiem. Przy wylkanizacji występują tak duże siły ściskające, że pusty model ulegnie zgnieceniu.
-najcieńsze ścianki które mozemy odlać to 0,2mm na promieniu ok 0,8mm. Gdy dodamy zbieżność promień odlewania się zwiększa,
-ceny odlewów są obliczane według dwóch kategorii, cene małych odlewów obliczamy wg. pracochłonności (np. bufory), cena dużych odlewów zależy od ich wagi i pracochłonności wykonania,
-terminy są różne, od tygodnia do dwóch w zależności od zapotrzebowania, wielkości partii.
Poniżej prezentumemy pare odlewów różnych części. Odlewy są prosto z produkcji, jeszcze nie wypolerowane i z nieodciętymi kanałami wlewowymi tak aby było widać, że to odlewy.









Zapraszam do zadawania pytań o komentowania.