BR 62, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

BR 62, Tillig

Post autor: Marcin »

BR 62

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 62, Parowóz typoszeregu 62,

:arrow: Układ/liczba osi
2'C1'h2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy / Modellbahnmanufaktur Sebnitz/JATT

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Nadwozie: wykonane z blach lutowanych,
Podwozie: odlew ciśnieniowy,

:arrow: Charakter produkcji
Model krótkoseryjny,

:arrow: Numer katalogowy modelu
96252

:arrow: Zarząd kolejowy
Deutsche Reichsbahn DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
62 008

:arrow: Stacjonowanie/Data
Pierwsze: Bw Sassnitz 22.01.32-17.1034
Ostatnie: Bw Frankfurt Oder 01.02.70-30.09.71

:arrow: Wersje modelu
Wyprodukowano tylko dwie:
96252 DR ep III
96254 DR ep II

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS, gniazda zamontowane na wózkach/listwach skrętnych, model posiada gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd
Napęd na wszystkie 3 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na osi. Pobór prądu z 2 osi napędowych. Wózki przedni i tylny skrętne "podwójnie", na mocowaniu i na przegubie w środku wózka.

:arrow: Oświetlenie
brak, przednie lampy wiernie odtworzone, odlane z metalu,

:arrow: DCC:
Gniazdo NEM 651, silnika "Faulhaber", gniazdo dekodera jest zintegrowane z silnikiem, aby założyć dekoder trzeba zdjąć całe nadwozie,

:arrow: Podsumowanie:
Piękny dopracowany model, ciężki z racji technologii wykonania, jedzie cicho i płynnie od najmniejszych napięć. Model ciężko dostać, niestety rarytas wraz z BR 78.

:arrow: Nieco historii:
W ramach typowego planu przewozowego DRG zgłosiło potrzebę lokomotyw o nacisku osi do 20 ton. Dla BR 62 bazą były BR 44 - cylindry były identyczne. W 1927 roku zaprojektowano 62. Była ona przeznaczona do lekkich pociągów pospiesznych na krótkich trasach. Z racji swojej wagi i konstrukcji wraz z naciskami na oś, lokomotywa była oszczędna w eksploatacji, co w tamtych czasach miało niebagatelne znaczenie. Wybudowano zaledwie 15 parowozów tego typoszeregu. Trafiły do szop w: Dusseldorfie, Meiningen, Sassnitz, Wuppertal. Mimo zamierzeń lokomotywy nie były zbyt często wykorzystywane. Po wojnie trafiały im się kursy nawet z wagonami "Sputnik" na Berlińskim Ringu oraz kursy do Frankfurtu nad Odrą. Pod zarządem Deutsche Bundesbahn lokomotywy obsługiwały kursy do zagłębia Ruhry z pociągami pospiesznymi, oraz z Eilzugami między Dortmundem i Koln. Po wycofaniu ze służby demontaż lokomotyw dokonywany był w Bw Krefeld. Do dzisiaj zachowała się lokomotywa z numerem 15 jako muzealna ale niesprawna do prowadzenia pociągów.
Potoczną nazwą dla tych parowozów było "Die kleine 01" - mała 01. Zresztą lokomotywy miały z 01 wiele elementów.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2012, 15:37 przez Marcin, łącznie zmieniany 7 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość