Stacja "Neuenburg"
Moderator: mod-Makieta
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Całkiem przyjemna makietka. Trochę szkoda tych EW1, bo gdyby nie one to całość dałaby się chyba w miarę łatwo przystosować do połączenia z modułami sTTandardowymi.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2006, 12:38
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocłw
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Jako że wpadł mi w ręce aparat, a od ostatniego postu sporo się zmieniło (przybyło też modułów) postanowiłem wrzucić aktualne zdjęcia. Generalnie makieta raczej szału nie robi, ale na czymś trzeba się uczyć, no i do zabawy kilkoma składami wystarcza.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 07:54 przez macios2, łącznie zmieniany 1 raz.
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Witam,
Posłuchaj tego co Ci radzi Gloow, a dzięki temu unikniesz problemów w przyszłości. Zamień modelowe z rurkami. Tor główny będziesz miał dzięki temu na lepszych rozjazdach i nie będziesz go musiał modyfikować. Rurki i modelowe różnią się geometrią i chyba też długością.
Pozdrawiam.
Posłuchaj tego co Ci radzi Gloow, a dzięki temu unikniesz problemów w przyszłości. Zamień modelowe z rurkami. Tor główny będziesz miał dzięki temu na lepszych rozjazdach i nie będziesz go musiał modyfikować. Rurki i modelowe różnią się geometrią i chyba też długością.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2006, 12:38
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocłw
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Jednak nie skorzystam, troszkę się namęczyliśmy z przycinaniem flexów i potem dopasowaniem tego i unieruchomieniem, zresztą zwrotnice wydaje mi się że łatwiej wymienić na krańcach niż w środku.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 09:46 przez macios2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Jak przyklejone na wikol to da radę odkleić. Wystarczy zmoczyć wodą torowisko tam gdzie jest przyklejone i odczekać około... od 15 do 60 minut i klej puści. Wiem z doświadczenia po demontażu starej makiety.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2006, 12:38
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocłw
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Generalnie to wikol już wysechł i raczej już nic zmienić się nie da, a tory musiały być tak długo bo wymiary były troszeczkę ograniczone, już teraz wchodzi tylko dworzec i droga za nimi.Gloow pisze:Witam, drobna porada. Jeżeli ponumerujemy tory na zdjęciu (od góry - do dółu) 1, 2, 3, 4 - to wtedy tory 1 i 2 oraz 3 i 4 leżą zbyt blisko siebie. Będzie to przeszkadzało przy rozłączaniu składu itp. No i zmniejsza użyteczną długość torów 2 i 3.
Zdjęcia na przyszłość wrzucę mniejsze, jakoś tak wrzuciłem prosto z aparatu, rzeczywiście troszkę zajmują
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 09:45 przez macios2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja "Neuenburg"
Witam, drobna porada. Jeżeli ponumerujemy tory na zdjęciu (od góry - do dółu) 1, 2, 3, 4 - to wtedy tory 1 i 2 oraz 3 i 4 leżą zbyt blisko siebie. Będzie to przeszkadzało przy rozłączaniu składu itp. No i zmniejsza użyteczną długość torów 2 i 3.
Kolejna rada - jeśli chcecie z przyczyn ekonomicznych koniecznie używać rozjazdów "rurkowych" - to zamieńcie je miejscami z tym ew1 które macie. Wtedy będziecie mogli uruchomić tor główny na rozjazdach ew1, poczekać trochę, uzbierać parę groszy - wyrzucić te rurki i kupić kolejne dwa ew1.
Kolejna rada - jeśli chcecie z przyczyn ekonomicznych koniecznie używać rozjazdów "rurkowych" - to zamieńcie je miejscami z tym ew1 które macie. Wtedy będziecie mogli uruchomić tor główny na rozjazdach ew1, poczekać trochę, uzbierać parę groszy - wyrzucić te rurki i kupić kolejne dwa ew1.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2006, 12:38
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocłw
- Kontakt:
Stacja "Neuenburg"
Witam!
Oto relacja z budowy nowej makiety - stary torcik na rurkach (średnio udany) wylądował w piwnicy, a jako że podjąłem studia w innym mieście (i tamże powstaje stacja) gdzie mieszkam razem z kumplem, także miłośnikiem TT postanowiliśmy podjąć się pracy.
Jako że jesteśmy biednymi studentami budżet jest niewielki - więc spore oszczędności (np. wykorzystaliśmy 2 stare rurkowe zwrotnice), mamy zamiar użyć pozostałości z mojej dawnej oraz materiał nagromadzony przez kolegę - głownie zrobiliśmy tylko małe zamówienie na modelmanii - szuter, trawki, trochę flexów, złączki...
Oprócz dwóch zwrotnic tory modelowe, będzie to moduł stacji - 2 perony, 4 tory
Trawa i szuter firmy Polak.
Oto plan:
A oto dwie foty z postępu prac:
Jako że sesja się zbliża to do jej zakończenia nie liczcie na częstą relacje z prac, gdyż nie będą one zbyt intensywne
Oto relacja z budowy nowej makiety - stary torcik na rurkach (średnio udany) wylądował w piwnicy, a jako że podjąłem studia w innym mieście (i tamże powstaje stacja) gdzie mieszkam razem z kumplem, także miłośnikiem TT postanowiliśmy podjąć się pracy.
Jako że jesteśmy biednymi studentami budżet jest niewielki - więc spore oszczędności (np. wykorzystaliśmy 2 stare rurkowe zwrotnice), mamy zamiar użyć pozostałości z mojej dawnej oraz materiał nagromadzony przez kolegę - głownie zrobiliśmy tylko małe zamówienie na modelmanii - szuter, trawki, trochę flexów, złączki...
Oprócz dwóch zwrotnic tory modelowe, będzie to moduł stacji - 2 perony, 4 tory
Trawa i szuter firmy Polak.
Oto plan:
A oto dwie foty z postępu prac:
Jako że sesja się zbliża to do jej zakończenia nie liczcie na częstą relacje z prac, gdyż nie będą one zbyt intensywne
Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 09:35 przez macios2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość