BR56 na Tr6?
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Dziękuję krasnoludkom które przekształciły linki w obrazki
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Jest tutaj
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Ręcznie, Humbrol. Co do zgodności z oryginałem - brak zdjęć, w dużym stopniu wzorowalem sie na relacji http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... +na+Tr6-10.
O! Widzę że strona zniknęła. Szkoda
O! Widzę że strona zniknęła. Szkoda
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 14:59 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Wygląda fajowo. Bandaże smaczne. Nawet jeśli nie jest zgodna z oryginałem to wygląda polsko
Poza tym ten czarny mat nadaje realizmu. Nie świeci się jak psu.... (malowanie fabryczne).
PS. Jak malowałeś bandaże?

PS. Jak malowałeś bandaże?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 10:16 przez kolmod, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
No cóż, słowo się rzekło... To moja pierwsza transmutacja, choć zamiast złota wyszła, no powiedzmy, miedź. Za to zyskałem cierpliwość iście filozoficzną (zamiast kamienia). Do poprawy ewidentnie reflektory, wyszły za długie, przerobię na lustrzanki, teraz mam już na to patent. Chciałem pokazać sposób mocowania kotła i parę drobiazgów związanych z przeróbką. Jeśli zaakceptować pewne uproszczenia (np pozostawienie oryginalnych poręczy) jest to dość dobry model dla początkujących. Stosuję bezstresową metodę konwersji: najpierw kupuję części które będą przerabiane, po ich przebudowie montuję je w miejsce oryginalnych. Daje komfort psychiczny bo do pewnego etapu model jest nienaruszony. Choć ostatnio, za sprawą koszmarnych podwyżek cen części zapasowych, metoda skiepściła się. Kupiłem: zestaw lamp cz. nr 25, blachę ryflowaną z firmy ABER (arkusz, właściwy kształt dociąłem i doszlifowałem ręcznie) , kalkomanię (Allegro), diody SMD białe ciepłe od Rangera, kondensatory, kocioł miałem z odzysku, ze starej Br 56, bez tabliczki z zatrzaskiem, za to z dziurą w zbieralniku pary.














Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 16:34 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
To dla mnie prawdziwe wyzwanie, ale spróbuję.
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Wrzuć kilka fotek na forum. Na pewno inni też chętnie popatrzą 

Ostatnio zmieniony 13 paź 2011, 15:28 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Bez tulei dystansowej, w balaście wywiercilem otwór i nagwintowałem, ale przerobię to na dziurę w kominie. Do konwersji użylem kotła ze starej wersji Br 56 która ma otwór w zbieralniku pary. Doślę Ci zdjęcie z góry to zrozumiesz dlaczego chcę to przerobić
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Witam, doszły - dziękuję bardzo. A swoją drogą to pięknie tą maszynę "przekonwertowałeś". Jak sądzę śrubę mocującą ukryłeś w w zbieralniku pary albo w piasecznicy (chyba dobrze to nazywam) bo zawory są bliżej budki. Dodawałeś jakąś tuleję dystansową, czy ta część obudowy jest na tyle gruba, że wytrzymuje prężenie wywołane ściąganiem śrubą? A w balaście wykonałeś gwintowanie, czy dodałeś jakąś cienką blaszkę pod balastem dla stworzenia oparcia gwintu śruby? - pozdrawiam
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
No i jak - doszło? Jeśli nie to spróbuję z innego adresu.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Nie wiem co jest grane - wyslałem wczoraj chyba z 10 maili, każde zdjęcie w odrębnym mailu. Teraz spróbuję na nowy adres.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 15:27 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Witam, na razie nic na moją pocztę nie dotarło. Na wszelki wypadek inny mail: wawer1988@o2.pl - pozdrawiam
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Odbierz pocztę
Średnica wewnętrzna komina 2,85 mm
Średnica wewnętrzna komina 2,85 mm
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Hmmm... bardzo ciekawe ale nie spotkałem nigdzie takiego zdjęcia (ani w czeluściach Internetu, ani w posiadanej skąpej literaturze), tak więc trudno mi będzie przekonać się wewnętrznie do takiego rozwiązania tego problemu. Poza tym jak wywnioskowałem z dostępnych ilustracji, oznaczenia w IIIb, w parowozach towarowych, malowane były zazwyczaj na czołownicy - pozdrawiam
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR56 na Tr6?
Raczej przestudiuj zdjęcia Tr6 - tabliczki na wielu parowozach były jeszcze długo po wojnie i nawet malowano na nich polskie oznaczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość