BR56 na Tr6?

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

Dziękuję krasnoludkom które przekształciły linki w obrazki
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: cichonęk »

Jest tutaj
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

Ręcznie, Humbrol. Co do zgodności z oryginałem - brak zdjęć, w dużym stopniu wzorowalem sie na relacji http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... +na+Tr6-10.
O! Widzę że strona zniknęła. Szkoda
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 14:59 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: kolmod »

Wygląda fajowo. Bandaże smaczne. Nawet jeśli nie jest zgodna z oryginałem to wygląda polsko ;) Poza tym ten czarny mat nadaje realizmu. Nie świeci się jak psu.... (malowanie fabryczne).
PS. Jak malowałeś bandaże?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 10:16 przez kolmod, łącznie zmieniany 2 razy.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

No cóż, słowo się rzekło... To moja pierwsza transmutacja, choć zamiast złota wyszła, no powiedzmy, miedź. Za to zyskałem cierpliwość iście filozoficzną (zamiast kamienia). Do poprawy ewidentnie reflektory, wyszły za długie, przerobię na lustrzanki, teraz mam już na to patent. Chciałem pokazać sposób mocowania kotła i parę drobiazgów związanych z przeróbką. Jeśli zaakceptować pewne uproszczenia (np pozostawienie oryginalnych poręczy) jest to dość dobry model dla początkujących. Stosuję bezstresową metodę konwersji: najpierw kupuję części które będą przerabiane, po ich przebudowie montuję je w miejsce oryginalnych. Daje komfort psychiczny bo do pewnego etapu model jest nienaruszony. Choć ostatnio, za sprawą koszmarnych podwyżek cen części zapasowych, metoda skiepściła się. Kupiłem: zestaw lamp cz. nr 25, blachę ryflowaną z firmy ABER (arkusz, właściwy kształt dociąłem i doszlifowałem ręcznie) , kalkomanię (Allegro), diody SMD białe ciepłe od Rangera, kondensatory, kocioł miałem z odzysku, ze starej Br 56, bez tabliczki z zatrzaskiem, za to z dziurą w zbieralniku pary.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 16:34 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 2 razy.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

To dla mnie prawdziwe wyzwanie, ale spróbuję.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 470
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: Niejeden »

Wrzuć kilka fotek na forum. Na pewno inni też chętnie popatrzą ;)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2011, 15:28 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

Bez tulei dystansowej, w balaście wywiercilem otwór i nagwintowałem, ale przerobię to na dziurę w kominie. Do konwersji użylem kotła ze starej wersji Br 56 która ma otwór w zbieralniku pary. Doślę Ci zdjęcie z góry to zrozumiesz dlaczego chcę to przerobić
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: cichonęk »

Witam, doszły - dziękuję bardzo. A swoją drogą to pięknie tą maszynę "przekonwertowałeś". Jak sądzę śrubę mocującą ukryłeś w w zbieralniku pary albo w piasecznicy (chyba dobrze to nazywam) bo zawory są bliżej budki. Dodawałeś jakąś tuleję dystansową, czy ta część obudowy jest na tyle gruba, że wytrzymuje prężenie wywołane ściąganiem śrubą? A w balaście wykonałeś gwintowanie, czy dodałeś jakąś cienką blaszkę pod balastem dla stworzenia oparcia gwintu śruby? - pozdrawiam
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

No i jak - doszło? Jeśli nie to spróbuję z innego adresu.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

Nie wiem co jest grane - wyslałem wczoraj chyba z 10 maili, każde zdjęcie w odrębnym mailu. Teraz spróbuję na nowy adres.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 15:27 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: cichonęk »

Witam, na razie nic na moją pocztę nie dotarło. Na wszelki wypadek inny mail: wawer1988@o2.pl - pozdrawiam
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: tetryk1955 »

Odbierz pocztę
Średnica wewnętrzna komina 2,85 mm
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: cichonęk »

Hmmm... bardzo ciekawe ale nie spotkałem nigdzie takiego zdjęcia (ani w czeluściach Internetu, ani w posiadanej skąpej literaturze), tak więc trudno mi będzie przekonać się wewnętrznie do takiego rozwiązania tego problemu. Poza tym jak wywnioskowałem z dostępnych ilustracji, oznaczenia w IIIb, w parowozach towarowych, malowane były zazwyczaj na czołownicy - pozdrawiam
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR56 na Tr6?

Post autor: mradwan »

Raczej przestudiuj zdjęcia Tr6 - tabliczki na wielu parowozach były jeszcze długo po wojnie i nawet malowano na nich polskie oznaczenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość