To raczej silnik z chińskiej ruchomej zabawki na pilota typu koparka albo spychacz. Mój czteroletni syn rozwala takie maszyny w tempie jednej na kwartał - więc mam już niezłą kolekcję takich silników (a w takiej np. koparce z ruchomym ramieniem siedzą trzy sztuki). I trzeba przyznać, że w kulturze pracy są sporo lepsze od starych BTTBowskich...brovarek pisze:[...] wygląda to na silnik z naszego TT-kowego Taurusa [...]
Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Moderator: mod-Imprezy
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Ostatnio zmieniony 30 lip 2006, 21:02 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Akurat odbieraki pradu w tym przypadku zostaly niestety oryginalne z BTTB. Ktos je tylko pomalowal farba na czerwono i wymienil slizgacz.brovarek pisze:Może nie jest to zestaw renowacyjny do kupienia , ale można z Bobinką troszkę nawyprawiać http://zmrail.webpark.sk/E499-0.htm , wygląda to na silnik z naszego TT-kowego Taurusa, reszta pewnie też aplikowana z innych produkcji - np pantografy, no i oczywiście dekoder!!!
Taurus posiada silnik produkowany przez Igarashi.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 lip 2006, 02:11 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- brovarek
- Posty: 881
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Może nie jest to zestaw renowacyjny do kupienia , ale można z Bobinką troszkę nawyprawiać http://zmrail.webpark.sk/E499-0.htm , wygląda to na silnik z naszego TT-kowego Taurusa, reszta pewnie też aplikowana z innych produkcji - np pantografy, no i oczywiście dekoder!!!BarTTek pisze:Wracając do Zlotu Bobin a właściwie samych Bobin - dziwię się że nikt nie produkuje "zestawów renowacyjnych" tzn takich bajerów jak silniczki z kołami zamachowymi itp. jak do seriii 118, krokodyla itd. Chyba że się ktoś z czymś takim spotkał to przepraszam

Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 07:57 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
A jakis link tudzież kontakt albo cuśDBv pisze: @BarTTek
produkują, produkują...
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
@jarkott
Problem np z dachem polega np na tym, że najczęsciej lokomotywę fotografuje sie z takiej pozycji, że tego elementu nie widać. Z kolei np taki fotki jak te:
http://www.steffen-tautz.de/br118/zz08.jpg
http://www.steffen-tautz.de/br118/zz05.jpg
ze względu na egzemplarz który przedstawiaja moga być mylące. W ogóle zdjęcia z okresu kolei DBAG moga być w tym zakresie mylące. Tu np zdjęcie gdzie wyraznie widać, jak zazyczaj kształtowała sie kolorysyka dachu:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... 18-714.jpg
@BarTTek
produkują, produkują...
Problem np z dachem polega np na tym, że najczęsciej lokomotywę fotografuje sie z takiej pozycji, że tego elementu nie widać. Z kolei np taki fotki jak te:
http://www.steffen-tautz.de/br118/zz08.jpg
http://www.steffen-tautz.de/br118/zz05.jpg
ze względu na egzemplarz który przedstawiaja moga być mylące. W ogóle zdjęcia z okresu kolei DBAG moga być w tym zakresie mylące. Tu np zdjęcie gdzie wyraznie widać, jak zazyczaj kształtowała sie kolorysyka dachu:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... 18-714.jpg
@BarTTek
produkują, produkują...

Ostatnio zmieniony 29 lip 2006, 23:05 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Wracając do Zlotu Bobin a właściwie samych Bobin - dziwię się że nikt nie produkuje "zestawów renowacyjnych" tzn takich bajerów jak silniczki z kołami zamachowymi itp. jak do seriii 118, krokodyla itd. Chyba że się ktoś z czymś takim spotkał to przepraszam
- jarkott
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Dziękuję za cenne uwagi - na pewno przydadzą się i wkrótce poprawię model.
W przypadku patynowania trzeba wzorować się na fotkach
- znalazłem taką stronę z BR118 - może się komuś przydać:
http://www.steffen-tautz.de/br118/zz.htm
W przypadku patynowania trzeba wzorować się na fotkach

http://www.steffen-tautz.de/br118/zz.htm
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Może wypowiem sie co do BR118, bo ten zarząd kolejowy jest mi bliższy, wiec i w odniesieniu do takich maszyn (ich wyglądu) moge sie wypowiedzieć.
-podstawową rzeczą, jaka rzuca sie w oczy na tych lokomotywach, jezeli chodzi o ślady eksploatacji to powierzchnie zaluzji przedziału maszynowego. Nawet przy bardzo zadbanych lokomotywach, w zasadzie były one czarne. Zwłaszcza widoczne to jest na górnym kremowym pasie. Tymczasem tutaj , pomimo innych śladów, te elementy nie są w jakikolwiek sposób zaakcentowane. Myślę, że łatwo możesz to sam poprawić.
-widać, że wózki zostały dość ostro potraktowane ciemnym kolorem. I nie jest to błąd, bo pomimo, że w okresie połowy lat 80-tych najczesciej były już szare, to i tak w praktyce ulegały silnym zabrudzeniom. Tutaj radziłbym jedynie we własnym zakresie podmalować też i koła, bo trochę rażą swoją jasnością (tak to w każdym bądz razie wygląda na zdjęciu). Nie powinno to jednak stwarzać problemu.
-ten punkt, po częsci wiąże sie z poprzednim. Chodzi mianowicie o dach lokomotywy. Nawet w ładnie utrzymanych egzemplarzach, w praktyce był on czarny (badz bardzo silnie zabrudzony). I nie dotyczy to w rzadnym razie jedynie jakiejś częsci w okolicy komina, a całego dachu - poczawszy od kabin! Jest to istotne zwłaszcza w przypadku tego modelu. Wspomniane bowiem wózki wskazują na dość znaczny stopień wyeksploatowania, tymczasem dach wskazuje raczej na egzemplarz prawie nowy.
-mniej więcej pośrodku pojawia sie delikatny zaciek na scianie bocznej. Jezeli takowe "zacieki" wystepowały, to nie pojawiały sie jedynie w okolicy przewodów spalinowych, a na całej długości lokomotywy (zazwyczaj).
Ogólnie to moje wrazenie jest jak najbardziej pozytywne, na pewno nie masz co załować. Na pewno model nie został zniszczony nieumiejętnym "weatheringiem". Co najwyżej, jest trochę niekonsekwentny (co może wynikać z braku znajomości dokumentacji fotograficznej), co można w sposób łatwy z resztą poprawić.
-podstawową rzeczą, jaka rzuca sie w oczy na tych lokomotywach, jezeli chodzi o ślady eksploatacji to powierzchnie zaluzji przedziału maszynowego. Nawet przy bardzo zadbanych lokomotywach, w zasadzie były one czarne. Zwłaszcza widoczne to jest na górnym kremowym pasie. Tymczasem tutaj , pomimo innych śladów, te elementy nie są w jakikolwiek sposób zaakcentowane. Myślę, że łatwo możesz to sam poprawić.
-widać, że wózki zostały dość ostro potraktowane ciemnym kolorem. I nie jest to błąd, bo pomimo, że w okresie połowy lat 80-tych najczesciej były już szare, to i tak w praktyce ulegały silnym zabrudzeniom. Tutaj radziłbym jedynie we własnym zakresie podmalować też i koła, bo trochę rażą swoją jasnością (tak to w każdym bądz razie wygląda na zdjęciu). Nie powinno to jednak stwarzać problemu.
-ten punkt, po częsci wiąże sie z poprzednim. Chodzi mianowicie o dach lokomotywy. Nawet w ładnie utrzymanych egzemplarzach, w praktyce był on czarny (badz bardzo silnie zabrudzony). I nie dotyczy to w rzadnym razie jedynie jakiejś częsci w okolicy komina, a całego dachu - poczawszy od kabin! Jest to istotne zwłaszcza w przypadku tego modelu. Wspomniane bowiem wózki wskazują na dość znaczny stopień wyeksploatowania, tymczasem dach wskazuje raczej na egzemplarz prawie nowy.
-mniej więcej pośrodku pojawia sie delikatny zaciek na scianie bocznej. Jezeli takowe "zacieki" wystepowały, to nie pojawiały sie jedynie w okolicy przewodów spalinowych, a na całej długości lokomotywy (zazwyczaj).
Ogólnie to moje wrazenie jest jak najbardziej pozytywne, na pewno nie masz co załować. Na pewno model nie został zniszczony nieumiejętnym "weatheringiem". Co najwyżej, jest trochę niekonsekwentny (co może wynikać z braku znajomości dokumentacji fotograficznej), co można w sposób łatwy z resztą poprawić.
- jarkott
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Artur już o wszystkim napisał a teraz pora na fotorelację ze spotkania:
http://www.ptmkz.martel.pl/spotkanie_29 ... index.html
Filmik z przejazdu składu Bobiny Darka z wagonami BWE oraz nowego wagonu pocztowego oraz BR01 ze składem chłodni:
http://www.ptmkz.martel.pl/spotkanie_29 ... _bobin.wmv
Zdecydowałem się na spatynowanie 2 moich lokomotyw: BR118 i BR218 - operację tą wykonał pan Leszek Lewiński - efekty można zobaczyć na fotkach - ciekawy jestem opinii forumowiczów dotyczącej tej operacji: czy warto było?
http://www.ptmkz.martel.pl/spotkanie_29 ... index.html
Filmik z przejazdu składu Bobiny Darka z wagonami BWE oraz nowego wagonu pocztowego oraz BR01 ze składem chłodni:
http://www.ptmkz.martel.pl/spotkanie_29 ... _bobin.wmv
Zdecydowałem się na spatynowanie 2 moich lokomotyw: BR118 i BR218 - operację tą wykonał pan Leszek Lewiński - efekty można zobaczyć na fotkach - ciekawy jestem opinii forumowiczów dotyczącej tej operacji: czy warto było?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
No to jesteśmy po Pierwszym Ogólnokrajowym Zlocie BOBIN - P.O.Z.B.. Niestety frekwencja nie dopisała, a to za sprawą przyczyn losowych, a to za sprawą kanikuły. Jednak i tak, dzisiejsze spotkanie PTMKŻ było zdominowane przez TT-kowiczów 

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji przez kolegę JarkoTT współczesnej produkcji firmy Tillig, dawniej BTTB, dawniej Zeuke. Zebrani, z Panem LL mogli podziwiać szczegóły oraz precyzję i wierność odtworzenia detali i napisów w naszej skali środka. Bliższe zaznajomienie się z modelami wywołało ogólny zachwyt i podziw u przedstawicieli innych skal także w przypadku Taurusów (czerowny i Dispolok).
Kolejnym punktem spotkania było waloryzowanie lokomotyw: BR 118 (4 osiowej) oraz BR 218.
Głównym punktem spotkania był P.O.Z.B.. Na naprędce ułożonym podwójnym torowisku prezentowane były nasze BOBINY. W programie było kilka konkurencji:
prezentacja poszczególnych elektrowozów,
wyścigi Bobin,
wybory Miss Bobina,
parada Bobin oraz
sesja zdjęciowa Bobin czyli tradycyjne 5 minut dla prasy i fotografów.
Reprezentowane były wszystkie wersje Bobin zarówno fabryczne jak i wersje "przerabiane" na PKP.
W wyścigach Bobin zwyciężyła kremowo-zielona kolegi JarkoTTa.
W konkursie na Miss Bobina zwyciężyła biało-niebieska kolegi JarkoTTa.
Najwięcej było Bobin w malowaniu CCCP (zielona).
Z kronikarskiego obowiązku muszę dodać, że nie obyło się się bez pewnych wpadek. Zdażyło się, że pewna Bobina, nie powiem która, pogubiła śróbki oraz że dwie Bobiny, nie powiem które, nie chciały wogóle jeździć
Ale dzięki swoim właścicielom, którzy ze śróbokrętami w dłoniach rzucili się do walki z mechniką by ratowac swój honor - wiadomo dla każdego TT-kowicza HONOR BOBINY to rzecz najważniejsza - zostały przywrócone do pełnej sprawności i wzięły udział w zawodach i paradzie.
Do parady Bobin zostały podpięte składy towarowe - 4-osiowe chłodnie różnych zarządów - oraz osobowe - kremowo zielone wagony Y kolei DR, zielone Y-ki kolei CSD oraz do składu PKP - Poczta Polska oraz Berlin-Warszawa Express.
Parada Bobin wywołała wśród zebranych ogólny zachwyt i okrzyki podziwu
Podczas sesji zdjęciowej błyskały flesze, terkotały kamery oraz odnotowano jeden przypadek próby kradzieży tablic znamionowych Bobiny, jak mówił przyłapany złoczyńca .."na pamiątkę"
Ostatnią częścią spotkania była praktyczna prezentacja wątku z Forum : Zakup: BR 01 vs BR 52. Na torowisko zostały wypuszczone równocześnie dwie bestie: BR 01 w kolorze oliwkowym i BR 52 w kolorach czarno - czerwonym. Zgromadzeni mogli się napawać walką GIGANTÓW. Pojedynek został nierozstrzygnięty i każdy nadal może sam zdecydować czy wybrać piekno BR 01 czy perfekcję BR 52.

Na zakończenie spotkania TT-tkowicze przenieśli się do zaprzyjaźnionego sklepu Techno-Hobby na drobny poczęstunek, gdzie wspólnie stwierdzono, że lodówka z piwem w spożywczaku na przeciwko - to głupi pomysł i sponsor imprezy został zmuszony do poniesienia kolejnych kosztów - tzn zakupu lodówki, umieszczenia jej w sklepie oraz poddaniu się obowiązkowi ciągłego jej utrzymywania w stanie pełnej gotowości piwnej
U części imprezowiczów pojawił się problem : co zrobić z samochodem ? ale okoliczni "pomocnicy" rozwiązali ten problem szybko, odstawiając samochód w bliżej nieznane miejsce i to bez kluczyków !
Już całkiem na koniec grupa TT-tkowiczów z Trójmiasta rozpoczęła szczegółowe planowanie wyjazdu na targi do Lipska.
Imprezę POZB uważamy za udaną, a kto nie był, ten trąba !


Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji przez kolegę JarkoTT współczesnej produkcji firmy Tillig, dawniej BTTB, dawniej Zeuke. Zebrani, z Panem LL mogli podziwiać szczegóły oraz precyzję i wierność odtworzenia detali i napisów w naszej skali środka. Bliższe zaznajomienie się z modelami wywołało ogólny zachwyt i podziw u przedstawicieli innych skal także w przypadku Taurusów (czerowny i Dispolok).
Kolejnym punktem spotkania było waloryzowanie lokomotyw: BR 118 (4 osiowej) oraz BR 218.
Głównym punktem spotkania był P.O.Z.B.. Na naprędce ułożonym podwójnym torowisku prezentowane były nasze BOBINY. W programie było kilka konkurencji:





Reprezentowane były wszystkie wersje Bobin zarówno fabryczne jak i wersje "przerabiane" na PKP.
W wyścigach Bobin zwyciężyła kremowo-zielona kolegi JarkoTTa.
W konkursie na Miss Bobina zwyciężyła biało-niebieska kolegi JarkoTTa.
Najwięcej było Bobin w malowaniu CCCP (zielona).
Z kronikarskiego obowiązku muszę dodać, że nie obyło się się bez pewnych wpadek. Zdażyło się, że pewna Bobina, nie powiem która, pogubiła śróbki oraz że dwie Bobiny, nie powiem które, nie chciały wogóle jeździć

Do parady Bobin zostały podpięte składy towarowe - 4-osiowe chłodnie różnych zarządów - oraz osobowe - kremowo zielone wagony Y kolei DR, zielone Y-ki kolei CSD oraz do składu PKP - Poczta Polska oraz Berlin-Warszawa Express.
Parada Bobin wywołała wśród zebranych ogólny zachwyt i okrzyki podziwu

Podczas sesji zdjęciowej błyskały flesze, terkotały kamery oraz odnotowano jeden przypadek próby kradzieży tablic znamionowych Bobiny, jak mówił przyłapany złoczyńca .."na pamiątkę"

Ostatnią częścią spotkania była praktyczna prezentacja wątku z Forum : Zakup: BR 01 vs BR 52. Na torowisko zostały wypuszczone równocześnie dwie bestie: BR 01 w kolorze oliwkowym i BR 52 w kolorach czarno - czerwonym. Zgromadzeni mogli się napawać walką GIGANTÓW. Pojedynek został nierozstrzygnięty i każdy nadal może sam zdecydować czy wybrać piekno BR 01 czy perfekcję BR 52.

Na zakończenie spotkania TT-tkowicze przenieśli się do zaprzyjaźnionego sklepu Techno-Hobby na drobny poczęstunek, gdzie wspólnie stwierdzono, że lodówka z piwem w spożywczaku na przeciwko - to głupi pomysł i sponsor imprezy został zmuszony do poniesienia kolejnych kosztów - tzn zakupu lodówki, umieszczenia jej w sklepie oraz poddaniu się obowiązkowi ciągłego jej utrzymywania w stanie pełnej gotowości piwnej


Już całkiem na koniec grupa TT-tkowiczów z Trójmiasta rozpoczęła szczegółowe planowanie wyjazdu na targi do Lipska.
Imprezę POZB uważamy za udaną, a kto nie był, ten trąba !
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
mojej bobiny nie bedzie ...maciej_kolej pisze:Siła wyższa - niestety przerosły mnie rodzinne sprawy i nie przyjadę. Ale będzie jeszcze okazja poszaleć w Gdyni. Oszczędzajcie Bobiny bo się zatrą



ArJu nie martw się. O 12. napewno duża część TT bedzie jeszcze

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Siła wyższa - niestety przerosły mnie rodzinne sprawy i nie przyjadę. Ale będzie jeszcze okazja poszaleć w Gdyni. Oszczędzajcie Bobiny bo się zatrą 

-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Alo!
Można wiedzieć, kto się wybiera i do której godziny będzie? Ja mam spore szanse się zjawić, ale dopiero ok. 12:00.
Można wiedzieć, kto się wybiera i do której godziny będzie? Ja mam spore szanse się zjawić, ale dopiero ok. 12:00.
Pozdrawiam,
ArTTur
ArTTur
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Tak więc w najbliższą sobotę (29.VII) mam zaszczyt zaprosić wszystkich (bez wyjątku
) TeTetkowiczów którzy będą mogli uczestniczyć w PIERWSZYM POMORSKIM ZLOCIE LOKOMOTYW E499 i pochodnych typu EP05 tudzież 140!!
Każdy kto może niech przytaszczy swoją (oraz skład do niej) bobinkę. Bobiny nie muszą zawsze być w stanie pudełkowym. Na przykład moja nie wiele w życiu robiła co więcej nawet zgubiła zębatki. Na zlot chce żeby była czynna. Stan jej nie jest pudełkowy jednak w niczym nie ujmuje to że jest modelem bobiny
Tak więc jaki stan to by nie był zapraszam.
Ja będę setem 01406, i może czymś jeszcze jakbyście chcieli
Jeśli można proszę o przytaszczenie składu do E499 oczywiście ĆSD, jakowegoś taurusa (np. DHL czy dispolok bo wiem że któryś z nich jest w trrójmieście
) oraz co tam chcecie
PS> Przypominam o identyfikatorach (jak to brzmi
) bądź plakietkach TTclub 
Jakieś pytania
walcie tu jak w dym 

Każdy kto może niech przytaszczy swoją (oraz skład do niej) bobinkę. Bobiny nie muszą zawsze być w stanie pudełkowym. Na przykład moja nie wiele w życiu robiła co więcej nawet zgubiła zębatki. Na zlot chce żeby była czynna. Stan jej nie jest pudełkowy jednak w niczym nie ujmuje to że jest modelem bobiny

Ja będę setem 01406, i może czymś jeszcze jakbyście chcieli

Jeśli można proszę o przytaszczenie składu do E499 oczywiście ĆSD, jakowegoś taurusa (np. DHL czy dispolok bo wiem że któryś z nich jest w trrójmieście


PS> Przypominam o identyfikatorach (jak to brzmi


Jakieś pytania


-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Spotkajmy się w Gdyni - Warsztaty mod. [zamknięty]
Giełda była w zeszłym miesiącu. Spotkanie jest w sobotę 29go.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2006, 12:41 przez Filip, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość