Dokładna nazwa modelu
TT-Digital Set mit multiMAUS/Zestaw cyfrowy z multiMAUS
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Zestaw składa się z dwóch części:
pociągu i
kompletnego sterowania cyfrowego multiMAUS.
Numer katalogowy
35007
UWAGI:
Jest to dokładnie ten sam zestaw co set 35009 z tą różnicą, że zamiast z-21 (białego) mamy multiMAUS-a.
Numery BR 241 oraz cystern identyczne!!!
TT Digital Set, Roco
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: TT Digital Set, Roco
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 16:51 przez agrest12, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: TT Digital Set, Roco
TT Digital Set z z21
Dokładna nazwa modelu
z21 TT-Digital Starter Set/Zestaw cyfrowy z z21
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Zestaw składa się z dwóch części:
pociągu i
kompletnego sterowania cyfrowego DCC "z21" (biały).
Numer katalogowy
35009
POCIĄG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Zarząd kolejowy
Deutsche Bahn AG
Epoka
V-VI
Oznaczenie modelu
lokomotywa:
BR 241 449-8,
3 cysterny 4-ro osiowe:
33 80 DB 7880934-5
33 80 DB 7880969-0
33 80 DB 7880975-8
Stacjonowanie/Data
Railion Deutschland AG Halle/15.09.1999 (Ludmiła),
Bf Maschen Rbf / 23.09.1998,
Bf Maschen Rbf / 23.09.1998,
Bf Maschen Rbf / 10.12.1998
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM. Został zaopatrzony w sprzęgi Roco (TT-Kurzkupplung)
Oświetlenie
- lokomotywa: 3 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
Napęd
Pięciopolowy silnik z kołem zamachowym, napęd na 4 osie, prąd pobieramy z 6 osi, na pierwszej i ostatniej osi gumki przyczepnościowe.
Uwagi
Dwie cysterny są w jednym kolorze: stalowo szary, trzecia w lekko złotawym odcieniu.
Widać, że były składane przez "małe chińskie rączki".
Sterowanie DCC
z21
Na temat nowej centralki Roco (10820) można poczytać w dziale Elektryka i DCC np: TU.
Ze swej strony dodam tylko, że:
z21/Z21 posiada na sztywno ustawiony adres IP, działa z marszu z dostarczonym routerkiem WiFi.
Problemy mogą się jednak pojawić gdy zechcemy używać centralki, w istniejącej domowej sieci, o innej niż 192.168.0.x adresacji. Trzeba wtedy także pamiętać, że musimy mieć wolny adres 192.168.0.111 by uniknąć konfliktu adresów.
Główny program z21 instaluje się na urządzeniu przenośnym bezproblemowo. Drugi program do upgrade softu w z21 także działa poprawnie, można od razu zaktualizować wersję oprogramowania w sprzęcie. Co kilka dni program główny (z21) jest aktualizowany, co świadczy o tym, że prace nad nim nadal trwają.
Urządzenie połączone z makietą (Techniczna), która wcześniej była sterowana multimausem, bezproblemowo przejęło kontrolę nad rozjazdami, trzeba tylko na zdjęciu makiety nanieść rysunki rozjazdów i zgrać ruch napędów z rysunkami kierunku przejazdu po rozjeździe.
Zdefiniowane w programie przykładowe lokomotywy, pomagają zdefiniować własne, choć mankamentem może być brak możliwości wyeksportowania tylko jednej, stworzonej przez nas, konfiguracji lokomotywy (np Roco BR 18 201) tak, by stworzyć bibliotekę naszych lokomotyw i by można było wczytać do urządzenia konkretną lokomotywę, którą w danej chwili chcemy sterować. Działa export wszystkiego na raz (może jeszcze nie poznałem wszystkich możliwości programu, albo taka funkcja pojawi się wkrótce). Obecnie mogę sobie przesłać mailem całą konfigurację - ok 1MB. Nie testowałem importu.
OGÓLNIE:
zabawka przednia, zobaczymy czy ułatwi sterowanie lokomotywami na spotkaniu, czy wręcz przeciwnie - paluchy mam ogromne w porównaniu do pól aktywnych na ekranie tabletu (7"), no i na ile starczy baterii w urządzeniu przenośnym.
Dokładna nazwa modelu
z21 TT-Digital Starter Set/Zestaw cyfrowy z z21
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Zestaw składa się z dwóch części:
pociągu i
kompletnego sterowania cyfrowego DCC "z21" (biały).
Numer katalogowy
35009
POCIĄG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Zarząd kolejowy
Deutsche Bahn AG
Epoka
V-VI
Oznaczenie modelu
lokomotywa:
BR 241 449-8,
3 cysterny 4-ro osiowe:
33 80 DB 7880934-5
33 80 DB 7880969-0
33 80 DB 7880975-8
Stacjonowanie/Data
Railion Deutschland AG Halle/15.09.1999 (Ludmiła),
Bf Maschen Rbf / 23.09.1998,
Bf Maschen Rbf / 23.09.1998,
Bf Maschen Rbf / 10.12.1998
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM. Został zaopatrzony w sprzęgi Roco (TT-Kurzkupplung)
Oświetlenie
- lokomotywa: 3 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
Napęd
Pięciopolowy silnik z kołem zamachowym, napęd na 4 osie, prąd pobieramy z 6 osi, na pierwszej i ostatniej osi gumki przyczepnościowe.
Uwagi
Dwie cysterny są w jednym kolorze: stalowo szary, trzecia w lekko złotawym odcieniu.
Widać, że były składane przez "małe chińskie rączki".
Sterowanie DCC
z21
Na temat nowej centralki Roco (10820) można poczytać w dziale Elektryka i DCC np: TU.
Ze swej strony dodam tylko, że:
z21/Z21 posiada na sztywno ustawiony adres IP, działa z marszu z dostarczonym routerkiem WiFi.
Problemy mogą się jednak pojawić gdy zechcemy używać centralki, w istniejącej domowej sieci, o innej niż 192.168.0.x adresacji. Trzeba wtedy także pamiętać, że musimy mieć wolny adres 192.168.0.111 by uniknąć konfliktu adresów.
Główny program z21 instaluje się na urządzeniu przenośnym bezproblemowo. Drugi program do upgrade softu w z21 także działa poprawnie, można od razu zaktualizować wersję oprogramowania w sprzęcie. Co kilka dni program główny (z21) jest aktualizowany, co świadczy o tym, że prace nad nim nadal trwają.
Urządzenie połączone z makietą (Techniczna), która wcześniej była sterowana multimausem, bezproblemowo przejęło kontrolę nad rozjazdami, trzeba tylko na zdjęciu makiety nanieść rysunki rozjazdów i zgrać ruch napędów z rysunkami kierunku przejazdu po rozjeździe.
Zdefiniowane w programie przykładowe lokomotywy, pomagają zdefiniować własne, choć mankamentem może być brak możliwości wyeksportowania tylko jednej, stworzonej przez nas, konfiguracji lokomotywy (np Roco BR 18 201) tak, by stworzyć bibliotekę naszych lokomotyw i by można było wczytać do urządzenia konkretną lokomotywę, którą w danej chwili chcemy sterować. Działa export wszystkiego na raz (może jeszcze nie poznałem wszystkich możliwości programu, albo taka funkcja pojawi się wkrótce). Obecnie mogę sobie przesłać mailem całą konfigurację - ok 1MB. Nie testowałem importu.
OGÓLNIE:
zabawka przednia, zobaczymy czy ułatwi sterowanie lokomotywami na spotkaniu, czy wręcz przeciwnie - paluchy mam ogromne w porównaniu do pól aktywnych na ekranie tabletu (7"), no i na ile starczy baterii w urządzeniu przenośnym.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2014, 22:07 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: TT Digital Set, Roco
Doplním informaci, že dekodér v lokomotivě je Kuehn 025P.
Dopełnię informację, że dekoder w lokomowie jest Kuehn 025P.
Dopełnię informację, że dekoder w lokomowie jest Kuehn 025P.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: TT Digital Set, Roco
Co do sprzęgów. Roco zapowiedziało juz definitywnie że te nowe sprzęgi będą wstawiane teraz do każdego taboru TT jaki wyprodukują. Zaopatrzcie się więc w inne na wymianę.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
TT Digital Set, Roco
TT Digital Set
Dokładna nazwa modelu
TT Digital Set mit multiMAUS/Zestaw cyfrowy z multiMAUS
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Zestaw składa się z dwóch części:
pociągu i
kompletnego sterowania cyfrowego DCC.
Numer katalogowy
35001
POCIĄG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Zarząd kolejowy
DB AG (lokomotywa),
DB-Cargo (wagon czerwony),
SJ-Green-Cargo (wagon zielony),
AAE (wagon srebrny)
Epoka
V
Oznaczenie modelu
BR 234 546-0 (lokomotywa, więcej TU),
01 RIV-EUROP 80 DB 245 7 556-7 Hbbillns 305 (DB-Cargo),
21 RIV 74 SJ 226 5 901-1 Hbins-v (Green-Cargo),
21 RIV 68 AAE 245 9 264-8 Hbbillns (AAE)
Stacjonowanie/Data
GB Traktion Cotbus/19.04.1996 (Ludmiła),
- / 17.02.1998 (DB-Cargo),
- / 15.11.1996 (Green-Cargo),
- / 21.09.1997 (AAE)
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM. Został zaopatrzony w sprzęgi "Neue Kupplung" Tillga, które należy zastąpić sprzęgami standardowymi by uniknąć problemów
Oświetlenie
- lokomotywa: 3 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
Napęd
Pięciopolowy silnik z kołem zamachowym, napęd na 4 osie, prąd pobieramy z 6 osi, na pierwszej i ostatniej osi gumki przyczepnościowe. Niestety modele roku 2008 mają "poprawiony" napęd w stosunku do starszej produkcji
Uwagi
-
Sterowanie DCC
Roco multiMAUS (10810)
PRZEGLĄD FUNKCJI (za podręcznikiem)
Koncepcja
▶ ergonomiczny kształt do obsługi jednoręcznej
▶ duży wyświetlacz LCD z podświetleniem
▶ proste nastawienie prędkości i kierunku jazdy lokomotywy przy pomocy regulatora obrotowego
▶ regulator obrotowy z blokadą w położeniu 0
▶ obsługa wielojęzyczna
▶ kompatybilność z innymi sterownikami kompatybilnymi z DCC / NMRA
▶ system cyfrowy ROCO można rozbudować do maksymalnie 31 urządzeń wejściowych, jak np. inne urządzenia Lokmaus lub multiMAUS, RouteControl itd..
▶ aktualizacje w przyszłości poprzez interfejs RS485 i ROCOMOTION (X-Bus)
Możliwości
▶ zarządzanie 9999 adresami lokomotyw, do wyboru – poprzez bibliotekę lub adresy lokomotyw
▶ alfanumeryczny wyświetlacz nazw lokomotyw z bankiem danych lokomotyw, który zawiera 64 wpisy lub lokomotywy
▶ sterowanie lokomotyw z 14, 28 i 128 stopniami prędkości jazdy, które indywidualnie nastawia się dla każdej lokomotywy
▶ sterowanie światłem i 20 dodatkowymi funkcjami lokomotyw
▶ sterowanie maksymalnie 1024 adresami zwrotnic
▶ zapis zmiennych konfiguracji (DCC-CV)
Bezpieczeństwo
▶ zatrzymanie awaryjne z wyłączeniem całej instalacji
▶ selektywne zatrzymanie awaryjne wybranych lokomotyw
▶ zablokowanie przed dziećmi funkcji, które mogą być dla nich problematyczne (np. programowanie)
Digitalverstärker (10764)
Booster/cyfrowy wzmacniacz - dostarcza do szyn zmieszane zasilanie z poleceniami (z myszki). Obciążalność do 3.2 A.
Universaltrafo (10725)
Transformator zasilający, napięcie wyjściowe 16 V AC, 50VA
Podsumowanie:
Idealny zestaw dla chcących rozpocząć przygodę ze sterowaniem cyfrowym. W atrakcyjnej cenie otrzymujemy ciekawy pociąg i bardzo dobry (do zastosowań domowych) system sterowania cyfrowego z możliwością rozbudowy.
Dokładna nazwa modelu
TT Digital Set mit multiMAUS/Zestaw cyfrowy z multiMAUS
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Zestaw składa się z dwóch części:
pociągu i
kompletnego sterowania cyfrowego DCC.
Numer katalogowy
35001
POCIĄG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Zarząd kolejowy
DB AG (lokomotywa),
DB-Cargo (wagon czerwony),
SJ-Green-Cargo (wagon zielony),
AAE (wagon srebrny)
Epoka
V
Oznaczenie modelu
BR 234 546-0 (lokomotywa, więcej TU),
01 RIV-EUROP 80 DB 245 7 556-7 Hbbillns 305 (DB-Cargo),
21 RIV 74 SJ 226 5 901-1 Hbins-v (Green-Cargo),
21 RIV 68 AAE 245 9 264-8 Hbbillns (AAE)
Stacjonowanie/Data
GB Traktion Cotbus/19.04.1996 (Ludmiła),
- / 17.02.1998 (DB-Cargo),
- / 15.11.1996 (Green-Cargo),
- / 21.09.1997 (AAE)
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM. Został zaopatrzony w sprzęgi "Neue Kupplung" Tillga, które należy zastąpić sprzęgami standardowymi by uniknąć problemów
Oświetlenie
- lokomotywa: 3 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
Napęd
Pięciopolowy silnik z kołem zamachowym, napęd na 4 osie, prąd pobieramy z 6 osi, na pierwszej i ostatniej osi gumki przyczepnościowe. Niestety modele roku 2008 mają "poprawiony" napęd w stosunku do starszej produkcji
Uwagi
-
Sterowanie DCC
Roco multiMAUS (10810)
PRZEGLĄD FUNKCJI (za podręcznikiem)
Koncepcja
▶ ergonomiczny kształt do obsługi jednoręcznej
▶ duży wyświetlacz LCD z podświetleniem
▶ proste nastawienie prędkości i kierunku jazdy lokomotywy przy pomocy regulatora obrotowego
▶ regulator obrotowy z blokadą w położeniu 0
▶ obsługa wielojęzyczna
▶ kompatybilność z innymi sterownikami kompatybilnymi z DCC / NMRA
▶ system cyfrowy ROCO można rozbudować do maksymalnie 31 urządzeń wejściowych, jak np. inne urządzenia Lokmaus lub multiMAUS, RouteControl itd..
▶ aktualizacje w przyszłości poprzez interfejs RS485 i ROCOMOTION (X-Bus)
Możliwości
▶ zarządzanie 9999 adresami lokomotyw, do wyboru – poprzez bibliotekę lub adresy lokomotyw
▶ alfanumeryczny wyświetlacz nazw lokomotyw z bankiem danych lokomotyw, który zawiera 64 wpisy lub lokomotywy
▶ sterowanie lokomotyw z 14, 28 i 128 stopniami prędkości jazdy, które indywidualnie nastawia się dla każdej lokomotywy
▶ sterowanie światłem i 20 dodatkowymi funkcjami lokomotyw
▶ sterowanie maksymalnie 1024 adresami zwrotnic
▶ zapis zmiennych konfiguracji (DCC-CV)
Bezpieczeństwo
▶ zatrzymanie awaryjne z wyłączeniem całej instalacji
▶ selektywne zatrzymanie awaryjne wybranych lokomotyw
▶ zablokowanie przed dziećmi funkcji, które mogą być dla nich problematyczne (np. programowanie)
Digitalverstärker (10764)
Booster/cyfrowy wzmacniacz - dostarcza do szyn zmieszane zasilanie z poleceniami (z myszki). Obciążalność do 3.2 A.
Universaltrafo (10725)
Transformator zasilający, napięcie wyjściowe 16 V AC, 50VA
Podsumowanie:
Idealny zestaw dla chcących rozpocząć przygodę ze sterowaniem cyfrowym. W atrakcyjnej cenie otrzymujemy ciekawy pociąg i bardzo dobry (do zastosowań domowych) system sterowania cyfrowego z możliwością rozbudowy.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 13:54 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość