Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- tydzial
- Posty: 904
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Grześ chodzi o te trzpienie co trzeba je trochę roznitować już było o tym ale najlepiej to iglicą z wtryskiwacza ma ostrą końcówkę i idealnie nadaje się jako punktak .
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
- Lokalizacja: ``````````
- Kontakt:
Problem z Iglicą.
Witam. Wczoraj kupiłem 4 EW1 do samodzielnego złożenia, tak na próbę, aby zobaczyć co i jak.Mariusz pisze:Zabrałem się do składania EW1 po zrobieniu sobie bardzo przydatnego przyrządu do zaciskania trzpieni mocujących iglice w podkładzie (taka mała zaciskarka, praska). Skręcasz i trzpień jest ściskany co skutkuje jego rozszerzeniem.
Nie miałem zbytnio problemów, tylko z pierwszym miałem trochę zabawy ale potem to szybko i dobrze poszło.
Kłopoty zaczęły się wtedy jak trzeba było zamontować iglicę, próbowałem ją rozszerzyć poprzez docisk ale nic z tego nie wyszło,
nie chcę uszkodzić zwrotnicy więc zapytam jak zrobić taką praskę, albo gdzie można ją kupić albo czy da się to jakoś inaczej zamocować.
Myślałem nad daniem malutkiej ilości cyny aby iglica nie wypadała,
ale boję się że albo mogę ją zablokować albo stopić elementy plastikowe.
Za odpowiedź Serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 20:18 przez SWBT.S.A., łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dostarczone blaszki lutuję gdzie trzeba, szyny dziobu krzyżownicy tez lutuję ze sobą ograniczając w ten sposób podłączenie do jednego punktu.
Szyny skracam z obydwu stron ponieważ inaczej nie da się ustawić wcięcia na iglicę.
Szyny skracam z obydwu stron ponieważ inaczej nie da się ustawić wcięcia na iglicę.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Czy ktoś z Was robił rozjazdy łukowe np R900/R630? Jeśli tak to jakie wrażenia i jaki efekt końcowy? Nie wiem czy warto się na to porywać.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3
Szczerze odradzam wykonywanie połączeń elektrycznych przy użyciu dostarczanych klamr czy pasków blaszki - na styk. Wszelkie tego typu patenty, po czasie, zaczynają sprawiać problemy i to o tyle trudne do zlokalizowania, że raz kontakt jest, raz jest przerwa, a innym razem jest zwiększony opór połączenia.Grzegorz TT pisze:Kolejną czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Jeśli chcecie uniknąć "dziwnych" sytuacji z zasilaniem, to pozostaje tylko lutowanie.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3
EW2 (15*) - 83420
83426 - oksydowany
EW3 (12*) - 83421
83427 - oksydowany
Zestawy zawierają komplet elementów służących do budowy rozjazdów.
Z zestawu w zależności od sposobu montażu można uzyskać rozjazd prawy, lewy lub „Y”
Potrzebne narzędzia:
obcinaki boczne (cęgi), pilnik do metalu nr3, lutownica.
Prace rozpoczynamy od wstępnego wygięcia szyn (2 najdłuższe szyny w zestawie) toru podstawowego oraz zwrotnego i nawlekamy je w klamry.
Końcówki iglic wyginamy. Czynność należy wykonać prawidłowo za pierwszym razem. Drugiej szansy nie będzie z powodu kruchości materiału.
Wyginamy szynę iglicy toru zwrotnego co znacznie poprawi prace mechanizmu sterującego i pasujemy do rozjazdu.
Obcinamy naddatek, nacinamy stopy szyn w odległości -5,5 mm dla EW2 i 6 mm dla EW3
W miejscu nacięcia należy szynę lekko wygiąć (12* dla EW2 i 9* dla EW3). Bez tego wygięcia krzyżownica nie będzie miała prawidłowej geometrii co spowoduje wypadanie taboru z szyn.
Końcówki iglic powinny zostać zaokrąglone.
Wyciągamy szyny z podkładów, nawlekamy szyny iglic i zakładamy cięgło (plastikowy element z 5 otworami). Ponownie nawlekamy szyny toru zwrotnego i zasadniczego.
Ponieważ szyny nie są na stale przymocowane do podkładów należy zwrócić uwagę aby stopka szyny nie wystawała poza 4 podkład :!:
Pasujemy szyny dziobu. Szynę dziobu toru zwrotnego należy lekko wygiąć (3*). Nawlekamy szyny dziobu oraz kierownice.
Wszelkie skracanie szyn rozjazdu wykonujemy wyłącznie od strony krzyżownicy.
Kolejna czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szyny dziobu kierownicy są elektrycznie zwarte i wymagają odizolowania od pozostałej części torowiska. Odpowiednią ich polaryzację uzyskujemy przez połączenie do styków napędu sterującego iglicami.
83426 - oksydowany
EW3 (12*) - 83421
83427 - oksydowany
Zestawy zawierają komplet elementów służących do budowy rozjazdów.
Z zestawu w zależności od sposobu montażu można uzyskać rozjazd prawy, lewy lub „Y”
Potrzebne narzędzia:
obcinaki boczne (cęgi), pilnik do metalu nr3, lutownica.
Prace rozpoczynamy od wstępnego wygięcia szyn (2 najdłuższe szyny w zestawie) toru podstawowego oraz zwrotnego i nawlekamy je w klamry.
Końcówki iglic wyginamy. Czynność należy wykonać prawidłowo za pierwszym razem. Drugiej szansy nie będzie z powodu kruchości materiału.
Wyginamy szynę iglicy toru zwrotnego co znacznie poprawi prace mechanizmu sterującego i pasujemy do rozjazdu.
Obcinamy naddatek, nacinamy stopy szyn w odległości -5,5 mm dla EW2 i 6 mm dla EW3
W miejscu nacięcia należy szynę lekko wygiąć (12* dla EW2 i 9* dla EW3). Bez tego wygięcia krzyżownica nie będzie miała prawidłowej geometrii co spowoduje wypadanie taboru z szyn.
Końcówki iglic powinny zostać zaokrąglone.
Wyciągamy szyny z podkładów, nawlekamy szyny iglic i zakładamy cięgło (plastikowy element z 5 otworami). Ponownie nawlekamy szyny toru zwrotnego i zasadniczego.
Ponieważ szyny nie są na stale przymocowane do podkładów należy zwrócić uwagę aby stopka szyny nie wystawała poza 4 podkład :!:
Pasujemy szyny dziobu. Szynę dziobu toru zwrotnego należy lekko wygiąć (3*). Nawlekamy szyny dziobu oraz kierownice.
Wszelkie skracanie szyn rozjazdu wykonujemy wyłącznie od strony krzyżownicy.
Kolejna czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szyny dziobu kierownicy są elektrycznie zwarte i wymagają odizolowania od pozostałej części torowiska. Odpowiednią ich polaryzację uzyskujemy przez połączenie do styków napędu sterującego iglicami.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 22:50 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Takie zabezpieczenie ma sens jedynie w przypadku, gdy rozetniemy iglice wg obrazka z mojego sznurka
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Raczej do pominięcia w przypadku tiligiowskich wynalazków, bo zmienną polaryzację w EW zazwyczaj podłącza się do całych odcinków szyn dziobowych w obrębie rozjazdu (no chyba, że ktoś chce je tam przecinać) a z praktyki wynika, że nie było jeszcze loka, który by nie skisł, jadąc na rozprucie, choćby mu się z pół kilo mosiądzu kręciło...WM-MODEL pisze:..... w razie np. rozprucia wajchy .....
- mencin
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Zarowka moze sluzyc jako opornik, sygnalizator zwarcia albo bezpiecznik
Ale prawda jest taka, ze ten rysunek dal mi wiecej niz cala dyskusja w tym watku )
Dzieki
Ale prawda jest taka, ze ten rysunek dal mi wiecej niz cala dyskusja w tym watku )
Dzieki
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Ciekawe rozwiązanieWM-MODEL pisze:...żarówka (12V 5W) jest zabezpieczeniem przeciw -zwarciowym...
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
To schemacik uniwersalny to połączenie o które pytasz jest dla iglic osadzonych "czopowo".
Jeeszcze jedno, ta żarówka (12V 5W) jest zabezpieczeniem przeciw -zwarciowym, w razie np. rozprucia wajchy prąd zwarciowy płynący przez nią powoduje świecenie, gdy się rozgrzeje zwiększa się opór włókna i prąd nieco maleje.
Taki tam... FREMO -wynalazek z Norwegii
Gdzieś tam u "Koziołka" jest temat o "Normie FREMO.PL", tam są sznurki i opisane
Jeeszcze jedno, ta żarówka (12V 5W) jest zabezpieczeniem przeciw -zwarciowym, w razie np. rozprucia wajchy prąd zwarciowy płynący przez nią powoduje świecenie, gdy się rozgrzeje zwiększa się opór włókna i prąd nieco maleje.
Taki tam... FREMO -wynalazek z Norwegii
Gdzieś tam u "Koziołka" jest temat o "Normie FREMO.PL", tam są sznurki i opisane
- mencin
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dlaczego na tym schemacie iglice sa przerwane i polaczone przewodem? To chyba mozna pominac, prawda?
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 10:16 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 2 razy.
- mencin
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
No, i nie mozna bylo tak od razu? Jak tylko wroce z biura do domu to sie pobawie i zobaczymy co z tego bedzie
Dzieki.
Dzieki.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Jah, how long ??? ..... tak jak na instrukcji. Żółty przewód - do szyn łączących się w dziobownicę, niebieskie - do opornic, czerwony - jedno z wyjść zasilacza, brązowe - z diodami - sterowanie z drugiego wyjścia zasilacza (jeden w jedną stronę, drugi w drugą), amen.
Szyny schodzące się w dziób trzeba całkowicie odizolować od reszty, do opornic podłączyć zasilanie, warto też:
1.połączyć elektrycznie iglice z ich opornicami
2.przeciąć iglice ok 1 cm od ich połączenia z plastikowymi szynami skrzydełkowymi i odcinek ten podłączyć do żółtego kabelka. Bez tego, jeżeli lokomotywa przystanie z różnych przyczyn w tym miejscu, zwarcie gwarantowane
Szyny schodzące się w dziób trzeba całkowicie odizolować od reszty, do opornic podłączyć zasilanie, warto też:
1.połączyć elektrycznie iglice z ich opornicami
2.przeciąć iglice ok 1 cm od ich połączenia z plastikowymi szynami skrzydełkowymi i odcinek ten podłączyć do żółtego kabelka. Bez tego, jeżeli lokomotywa przystanie z różnych przyczyn w tym miejscu, zwarcie gwarantowane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości