BR 52

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Dolocik
Posty: 21
Rejestracja: 29 sie 2007, 20:54
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Dolocik »

Właśnie stałem się posiadaczem tego loka 52 3761-5 i rzeczywiście jest jak najbardziej warta swojej ceny, mieści się na łukach 310, na ew1 jesz mi nie wyskoczyła ale nie założyłem też tych osłon "pręcików"; także KamilW jeżeli jeszcze nie kupiłeś to jest ostatnia szansa zakupu za fajną cenę.
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Krasiu-Michałek »

Dziękuję. Skutecznie zadziałało.
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: ostrak »

Trzymając na blacie stołu lub na torze poprostu rozciągnij, ale z wyczuciem i nigdy w powietrzu.
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Krasiu-Michałek »

Pytanie na poziomie przedszkola TT, ale BR 52 to mój pierwszy parowóz: jak się rozczepia tender od lokomotywy? Bo zaskoczyło ładnie, tylko jak to teraz rozłączyć? Nie chcę wykonywać jakiś gwałtownych ruchów żeby nie urwać.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Zakup BR 52 Tillig

Post autor: KamilW »

Witam. Tak sobie powoli kompletuje tabor i po przeczytaniu testu zainteresowalem się BR 52. Ale słyszałem kilka sprzecznych opinii na jej temat. Co ogólnie ludzie sądzą o modelu? Jak z płynnością jazdy bo ta interesuje mnie najbardziej. Czy często występuje to skrzypienie i szarpanie o których mowa na forum? I czemu ma skopany napęd wg niektórych?
A i sprawa najważniejsza. Czy ma ktoś w swoich zbiorach model na rok 2008 (BR 52.80 no 2282)? Czym się różni od poprzednich wersji? Co poprawiono? Z gory dzieki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Zbyszek Zajner »

W mojej też nie zauważyłem ubytków farby czy chociażby tendencji do jej odpryskiwania.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: ArJu »

Farba na tendrze sama nie schodzi. Nie sądzę, aby schodziła także podczas intensywnej, ale jednocześnie delikatnej eksploatacji. Nie służy jej (farbie) jednak rozbieranie tendra. Ja starałem się robić to delikatnie a i tak mam jedno niewielkie miejsce bez farby. Moim zdaniem kwestia farby nie powinna być czynnikiem powstrzymującym przed zakupem tego modelu.

Pozdrawiam,
Artur
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Marcin »

To jest plastikowy uchwycik. Natomiast ta "poręcz" z tyłu tendra to chamski drut 1mm. Pasuje tam jak pies do jeża, nie mówiąc o wyskalowaniu średnicy tego drutu. :/
W moje z farbą nic do tej pory nie dzieje się.
Awatar użytkownika
Jacekk
Posty: 520
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Jacekk »

Ostatnio dość poważnie myślę nad zakupem BR52, jednak nie jest mi jeszcze wszystko jasne, a dokładniej mam dwa pytania:
:arrow: Czy farba z tendra lokomotywy dalej tak szybko odchodzi, czy coś z tym zrobili ??
:arrow: Z czego jest zrobiona ta część zaznaczona na zdjęciu poniżej i czy jest ona wymienna ??

Obrazek
zdjęcie pochodzi ze strony ttclubu



Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 cze 2007, 07:53 przez Jacekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Marcin »

I tak jest. A z osłonami tłoków to w ogóle można zapomnieć. Dlatego musiałem na mojej makiecie zaprojektować tylko rozjazdy EW2 i 3.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2210
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: oelka »

BR101 112-1 pisze:Czy może testował ktoś BR 52 na łukach 267mm? Czym objawia się ta nieprzejezdność podana w katalogu?
Moze wystepowac wykolejanie sie pierwszej osi tocznej.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 17:27 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: BR101 112-1 »

Czy może testował ktoś BR 52 na łukach 267mm? Czym objawia się ta nieprzejezdność podana w katalogu?
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Kilkujadek »

Ponarzekałem sobie na imitację węgla w BR52 i przyszedł czas żeby coś z tym zrobić. Jak wiadomo najlepszą imitacją węgla :roll: jest węgiel :mrgreen: .
Teraz fotorelacja czyli przed i po.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 17:26 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: Kilkujadek »

Cobrix spowodował że w końcu postanowiłem dobrać się do odbieraków prądu tendra. Przeróbka jest prosta i skuteczna:
Obrazek

Druciki odbieraków zostały wylutowane, punkty lutownicze oczyszczone. Zastosowałem dłuższe druciki miedziane 0,5 mm które luźno poruszają się w swoich gniazdach oraz blaszki sprężynujące które są równocześnie odbierakami prądu.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 17:24 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 52

Post autor: ArturSchŁ »

mb1 pisze:Nabyłem BR52 digital 93270
Gdybyś kiedykolwiek otwierał tender, zrób proszę, fotkę płytki drukowanej z dekoderem i opisz nam sposób sterowania światłami z przodu (dodatkowe przewody ?).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość