Napęd zwrotnicowy.
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Zasada generalna jest taka, że do rozjazdu prawego pasuje prawy napęd, a do lewego - lewy.
Reszta (kształt napędu, położenie "cycka") to konsekwencja tej ogólnej reguły. Jak sobie wyobrazisz prawy rozjazd, z torem zwrotnym odchodzącym w prawo, to napęd musi znajdować się z lewej strony, a "cycek" do ręcznego przestawiania - w pobliżu iglic tego rozjazdu.
Nie ma znaczenia, czy rozjazd jest prosty czy łukowy. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny angielski, gdzie wchodzą dwa napędy prawe.
Reszta (kształt napędu, położenie "cycka") to konsekwencja tej ogólnej reguły. Jak sobie wyobrazisz prawy rozjazd, z torem zwrotnym odchodzącym w prawo, to napęd musi znajdować się z lewej strony, a "cycek" do ręcznego przestawiania - w pobliżu iglic tego rozjazdu.
Nie ma znaczenia, czy rozjazd jest prosty czy łukowy. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny angielski, gdzie wchodzą dwa napędy prawe.
- Przemo_TT
- Posty: 60
- Rejestracja: 22 cze 2020, 09:34
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Czyli jeżeli "cycek" do ręcznego przestawiania jest po lewej stronie, to napęd jest prawy (bo trzpień do mocowania "ściągu iglicowego" jest po prawej stronie).
i vice wersa
Dziękuję
i vice wersa
Dziękuję
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10355
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
83531, 83532.
Przyjrzyj się obrazkom.
W obu napędach występuje u góry guziczek do ręcznego przestawienia, w każdym po przeciwnej stronie.
Pod tym guziczkiem znajduje się otwór mechanizmu przesuwającego belkę z iglicami. Drugi otwór jest ślepy.
To wskazuje jak zamontować napęd do rozjazdu.
W sekcji rozjazdów EW1 przy lewej/prawej podano nr właściwego napędu.
W przypadku DKW zobacz: 83300.
Przyjrzyj się obrazkom.
W obu napędach występuje u góry guziczek do ręcznego przestawienia, w każdym po przeciwnej stronie.
Pod tym guziczkiem znajduje się otwór mechanizmu przesuwającego belkę z iglicami. Drugi otwór jest ślepy.
To wskazuje jak zamontować napęd do rozjazdu.
W sekcji rozjazdów EW1 przy lewej/prawej podano nr właściwego napędu.
W przypadku DKW zobacz: 83300.
- Przemo_TT
- Posty: 60
- Rejestracja: 22 cze 2020, 09:34
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Panowie jak rozróżnić napęd Tilliga. 83531 to napęd prawy; 83532 to napęd lewy. A jak je w praktyce rozróżnić?
Czy do rozjazdu łukowego lewego to napęd lewy czy prawy? A jakie napędy do r. krzyżowego?
Czy do rozjazdu łukowego lewego to napęd lewy czy prawy? A jakie napędy do r. krzyżowego?
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Opis napędu MP7 (MTB) w MIBA 2018-03 str.32-34.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
NIe skacze na sucho, tylko pod zwrotnica. Skok potrzebny zwrotnicy to jakies 2mm. Ale skoro u innych działa bez problemu to musze jeszcze nad regulacja w takim razie popracowac.swiderskik pisze:Jeśli na sucho słyszysz trzask przeskakującej zębatki to jest to dziwne tym bardziej ze mechanizm działa poprzez ruch po okręgu. Przeskakiwanie zębatki może pojawić się gdy napęd masz zamontowany i jest źle ustawiony względem jednej ze skrajnych pozycji ( ale możliwości regulacji są na tyle duże ze łatwo można to zniwelować).
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
dzieki
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 10 sty 2014, 13:55
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Jeśli na sucho słyszysz trzask przeskakującej zębatki to jest to dziwne tym bardziej ze mechanizm działa poprzez ruch po okręgu. Przeskakiwanie zębatki może pojawić się gdy napęd masz zamontowany i jest źle ustawiony względem jednej ze skrajnych pozycji ( ale możliwości regulacji są na tyle duże ze łatwo można to zniwelować).
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
- womo
- Posty: 2403
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Reklamuj ...
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Ja to rozbierałem, wiem jak jest zbudowane.womo pisze:3 mm jest ok.
Tam nie ma szansy przeskoczyć zębatka. Ten trzask to przełączanie mikrowyłączników . Tam niżej są moje zdjęcia. Na ostatnim widać czerwony wał który naciska te czerwone łapki odpowiedzialne za nacisk na włączniki. I to one trzaskają.
Przeskakuje zębatka. Odróżniam odgłos przełącznika od przeskakującej zębatki.
- womo
- Posty: 2403
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
3 mm jest ok.
Tam nie ma szansy przeskoczyć zębatka. Ten trzask to przełączanie mikrowyłączników . Tam niżej są moje zdjęcia. Na ostatnim widać czerwony wał który naciska te czerwone łapki odpowiedzialne za nacisk na włączniki. I to one trzaskają.
Tam nie ma szansy przeskoczyć zębatka. Ten trzask to przełączanie mikrowyłączników . Tam niżej są moje zdjęcia. Na ostatnim widać czerwony wał który naciska te czerwone łapki odpowiedzialne za nacisk na włączniki. I to one trzaskają.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Mam pytanie do osób, które używały napędu MP1.
Póki co na sucho testowałem, ale mam wrażenie że nawet ustawienie najmniejszego skoku 3mm jest zbyt dużo, i po dojechaniu do końca słyszę trzask przeskakującej zębatki. Rzecz jasna wolałbym tego uniknąć.
Póki co na sucho testowałem, ale mam wrażenie że nawet ustawienie najmniejszego skoku 3mm jest zbyt dużo, i po dojechaniu do końca słyszę trzask przeskakującej zębatki. Rzecz jasna wolałbym tego uniknąć.
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Opis napędu MP1 (MTB) w MIBA 2016-06 str.79-81.
- womo
- Posty: 2403
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Zwykły zasilacz 12v i jak wiesz gdzie dotknąć to też "recznie" przestawisz
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 10 sty 2014, 13:55
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Zawsze można szukać dziury w całym ... a na pewno czerpać przyjemność w przestawianiu ponad 30 zwrotnic na makietę ręcznie nie bardzo zachęca do odpalania makiety wogole... jakoś wole spożytkować taki ewentualny czas nad wizualna stroną.
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
U mnie właśnie padło zasilanie, ale ruch odbywa się normalnie, choć ręczne przestawianie rozjazdów nie należy do szczególnie komfortowych. Do czasu jednak, kiedy dojdzie nowy zasilacz nie mam innego wyjściaswiderskik pisze:...w sumie to ciężko bawić się makieta bez zasilania wiec jak dla mnie taka funkcjonalność zbyteczna .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości