Fajny filmik. SU45 z piętrusami.wlodar pisze: ↑21 gru 2023, 11:15 Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB: https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
SU45 MTB - jakie wrażenia?
Moderator: mod-Tabor
- NemoTT
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB:
https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Nie wiem, czy modelka z początku filmu jest dołączona jako wyposażenie dodatkowe.
No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze. Pal sześć suwmiarkę - to po prostu widać. Z drugiej strony, sądzę że jak trochę to pojeździ po makiecie, to dość szybko przestanie się na to zwracać uwagę. Może Ranger zdecyduje się zrobić prawidłową budę, pasującą do podwozia MTB? O ile zestawy ST43 i ST44 uważałem za fanaberię (Gagarinowi brakowało garnków, ale Rumun wg mnie był wykonany na tyle poprawnie, (mimo lekko schrzanionych okien narożnych), że projektowanie i odlewanie całych bud wydawało mi się nieco przerostem formy nad treścią, ale oczywiście co kto woli), to tutaj akurat przydałby się prawidłowy odlew. Tylko, że jest to dopłacanie do czegoś, co już na starcie kosztuje niemało, a z góry wiadomo, że jest schrzanione. Chyba, że udałoby się namówić Rangera na zestaw budżetowy - sama buda plus niezbędny osprzęt (szybki przednie, oznaczenia, kratki wentylatorów etc.). Z drugiej strony jakiejś strasznej tragedii też nie ma, więc może szkoda "prądu". Tak czy inaczej gdy wyjdzie wersja SP45 z IV epoki, to na pewno kupię.
https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Nie wiem, czy modelka z początku filmu jest dołączona jako wyposażenie dodatkowe.
No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze. Pal sześć suwmiarkę - to po prostu widać. Z drugiej strony, sądzę że jak trochę to pojeździ po makiecie, to dość szybko przestanie się na to zwracać uwagę. Może Ranger zdecyduje się zrobić prawidłową budę, pasującą do podwozia MTB? O ile zestawy ST43 i ST44 uważałem za fanaberię (Gagarinowi brakowało garnków, ale Rumun wg mnie był wykonany na tyle poprawnie, (mimo lekko schrzanionych okien narożnych), że projektowanie i odlewanie całych bud wydawało mi się nieco przerostem formy nad treścią, ale oczywiście co kto woli), to tutaj akurat przydałby się prawidłowy odlew. Tylko, że jest to dopłacanie do czegoś, co już na starcie kosztuje niemało, a z góry wiadomo, że jest schrzanione. Chyba, że udałoby się namówić Rangera na zestaw budżetowy - sama buda plus niezbędny osprzęt (szybki przednie, oznaczenia, kratki wentylatorów etc.). Z drugiej strony jakiejś strasznej tragedii też nie ma, więc może szkoda "prądu". Tak czy inaczej gdy wyjdzie wersja SP45 z IV epoki, to na pewno kupię.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
1) A kto powiedział, że docelowy odbiorca jest polski? Nie zdziwiłbym się, gdyby w Niemczech sprzedawało się więcej polskich lokomotyw niż w Polsce - przyczyn tego może być wiele.
2) OIDP, wg prawa obowiązek zapewnienia polskiej instrukcji leży po stronie importera/dystrybutora na Polskę, a nie producenta.
- NemoTT
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10355
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Warto też zauważyć, że instrukcja jest tylko w języku niemieckim - skandal!
- NemoTT
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Na razie to w ogóle ze strony producenta zniknęła, ale pewnie chwilowo. Zapewne skosy kabiny poprawiają.
- NemoTT
- Posty: 252
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Jeszcze taka informacja ze strony producenta MTB: Model jest wyposażony w ulepszony skok z łożyskami kulkowymi, zapewniający lekką i cichą pracę przy zmniejszonym zużyciu prądu.
- MonsterSale
- Posty: 655
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
067 wyszła i ma tylko oznaczenie przydziału, nie ma daty rewizji. Zakład Taboru Toruń.Adamczewski pisze: ↑16 gru 2023, 14:18 Czyli 067 jednak wyszła? Myślałem że producent zmienił zdanie i anulował ten numer na samym początku. Możesz napisać jakie oznaczenia są na modelach? Przydział i data rewizji?
118 ma więcej oznaczeń ale też nie ma daty rewizji: Zakład Taboru w Szczecinie,
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
T_Domagalski pisze: ↑17 gru 2023, 17:19 Model Piotra to zupełnie inna klasa. Lutowany ręcznie z blach. BEZ PRZESKALOWAŃ, zniekształceń, czy uproszczeń. Model, a nie zabawka z masowej produkcji.
Dzięki
POTWIERDZAM. Kto nie widział, niech żałuje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
OIDP, w przypadku MTB ten brak załamania blach jest konsekwencją uproszczenia, które dokonał producent. W SU45, podobnie jaki i w ST43, okienka narożne są "wypłaszczone" do linii okien bocznych. Upraszcza to ich wykonanie (np. srebrzenie ramek) i późniejszy montaż w budzie.
Model KamilaW też nie jest bez wad, ale moje subiektywne wrażenie po spojrzeniu na model jest takie, że ma on lepsze proporcje czoła niż model MTB. W rzeczywistości SU45 ma smukłe i zwężające się do góry czoło:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=17543
Optycznie jest ono wyraźnie węższe niż czoło SU46:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=3907
Nawet, jesli modele KamilaW są za wąskie i mają zbyt uwypuklone niektóre krzywizny, to te odstępstwa tylko dodatkowo podkreślają smukły charakter sylwetki SU45. Tymczasem modele SU45 MTB sprawiają wrażenie, jakby proporcje czoła zapożyczono wprost z "prostokątnej" SU46.
Model Piotra to zupełnie inna klasa. Lutowany ręcznie z blach. BEZ PRZESKALOWAŃ, zniekształceń, czy uproszczeń. Model, a nie zabawka z masowej produkcji.
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Ładny, ale jednak też ma swoje problemy - estetycznie nie jest idealnie. To porównanie myślę pokazuje, że model MTB jest przyzwoity, pomimo swoich uproszczeń i przekłamań.
- Borczy
- Posty: 2328
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Lokomotywa warta milion złotych bo zrobiona przez MISTRZA !
-
- Posty: 736
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość