
WR 200 B 14 (V20) DRG

2

Beckmannn, Berlin - Niemcy

Model gotowy

Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego, uzupełnione metalowymi elementami fototrawionymi.

Model krótkoseryjny

1012 200

DRG (Wehrmacht)

II

- / -

Brak

1012 200 - V 20 006, DR, Ep. III zielona
1012 201 - V 20 035, DB, Ep. III czarna
1012 202 - WR 200 B 14 - 3610, DRG, Ep. II c.zielona
1012 203 - V 20 101, DR, Ep. III szara

Model posiada KKS oraz gniazdo NEM358

Napęd przenoszony jest na dwa zestawy kołowe. Model nie posiada obręczy zwiększających przyczepność. Silnik 5-polowy oraz masa kinetyczna.

2 białe światła czołowe zmienne, zgodnie z kierunkiem jazdy.

Gniazdo NEM651, spokojnie mieści się Zimo MX622N

Lokomotywa powstała w latach 30 XX wieku na zapotrzebowanie Wehrmachtu, stąd nazwa WR od Wehrmachtslokomotive für Regelspur.
Liczba po WR oznacza moc, tu: 200 PS (147 kW), kolejna litera oznacza ilość osi: B = dwie sprzężone osie, a ostatnia liczba określa nacisk na oś - ok 14 ton.
Zbudowano w sumie 129/75 lokomotyw w latach 1939-1944 w zakładach: Deutz, Deutsche Werke Kiel AG (DWK), Berliner Maschinenbau (BMAG), Jung, Gmeinder, Orenstein & Koppel AG (O&K) i Krupp.
W typoszeregu powstały:
WR 200 B14
WR 240 B15
WR 360 C12/14 (V36)
WR 550 D14
LDF 300 C elektryczna na bazie WR 360 C12
oraz D 311 - Geschützlok (V 188/288)
[Źródło: wikipedia, rangierdiesel.de ]

Wiele szczegółów upakowane w tak małą konstrukcję, np. odwzorowane wnętrze kabiny. Duża kultura jazdy mimo tylko 2 osi.
Perełka dla miłośników trakcji spalinowej.























