Z serii oryginał i model.

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 28 grudnia 2020:
20201228-1.jpg
20201228-2.jpg
20201228-3.jpg
20201228-4.jpg

"Z serii model i oryginał E42 072 malowanie Targi Lipskie. Fotka oryginału niestety czarno-biała oraz ciekawe propagandowe zdjęcie z trzeciej epoki nowej wtedy loki w angielskim stylu. Lipsk dworzec."

W uzupełnieniu:
20201228-5.jpg
Wiecej :arrow: 500450
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 23 grudnia 2020:
20201223-1.jpg
20201223-2.jpg
20201223-3.jpg
20201223-4.jpg
20201223-5.jpg

"Lubię stare elektryki. Są ciekawe. Dla jednych to kupa złomu, a dla innych bardzo cenne. Model E44 stara wersja Tilliga. Do 1984r jeździły w kolejach federalnych, a na DR do 1988r. Przy niej ET21 to mercedes."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 21 grudnia 2020:
20201221-1.jpg
20201221-2.jpg
20201221-3.jpg
20201221-4.jpg
20201221-5.jpg
20201221-6.jpg
20201221-7.jpg

"Dla tych kolegów którzy lubią klasyczną kolej z NRD. Właśnie dotarła pocztą monografia o sympatycznych skuterach czyli loki E11/42. Maszyny dobrze znane miłośnikom TeTetki w modelach. Kompendium wiedzy i ciekawostek z ich pracy. Ponad 320 str. i 500 zdjęć stanowi dobrą lekturę. Jest też polski akcent. Krótkie omówienie produkcji i dostaw maszyn EU04 które zostały wyprodukowane szybciej i miały niektóre wspólne cechy."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 15 grudnia 2020:
20201215-1.jpg
20201215-2.jpg
20201215-3.jpg
20201215-4.jpg
20201215-5.jpg
20201215-6.jpg

"Ulubiony elektryk. Bez zadajnikow prędkości i komputera też się jeździło."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 8 grudnia 2020:
20201208-1.jpg
20201208-2.jpg
20201208-3.jpg
20201208-4.jpg
20201208-5.jpg

"Witam. Zachęcam zbieraczy do pokazywania na grupie modeli edycji specjalnych, jednorazowych, których nie ma w katalogu lub były tylko w nowościach jako modele na zamówienie. Różnych zarządów kolejowych loki lub wagony czy zespoły trakcyjne. To ciekawy temat. Na początek loka partyjna na zjazd czyli V180 005. Epoka trzecia. Model z 2006r."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 5 listopada 2020:
20201105-1.jpg
20201105-2.jpg
20201105-3.jpg

"W czwartej epoce słoń z tendrem na olej. Już niestety nie robiony model Roco."

Obrazek :arrow: Paweł Dziewoński dodał:
20201105-4.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 24 października 2020:
20201024-1.jpg
20201024-2.jpg
20201024-3.jpg
20201024-4.jpg
20201024-5.jpg
20201024-6.jpg
20201024-7.jpg
20201024-8.jpg

"W nowym katalogu Tilliga na stronie 86 jest wznowienie udanego modelu parowozu serii 50 z kabinowym tendrem. Moja pierwsza wersja ma już 11lat. Wiadomo że raczej nie ma wzięcia wśród polskich zbieraczy ze względu na wychodek kibel na tendrze. Jednak ciekawa rzecz i praktyczna. Nie był potrzebny brankard dla kierownika pociągu towarowego chociaż nie wiadomo czy w rzeczywistości siedział w nim. Mógł jedynie wypełniać tam służbowe papiery. Na PKP niewielkie ilości tendrów kabinowych nie miały długiego żywota. Na DB maszyny z tym tendrem było ok 700szt i dotrwały do końca trakcji parowej do 1977r."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 18 października 2020:
20201018-1.jpg
20201018-2.jpg
20201018-3.jpg
20201018-4.jpg
20201018-5.jpg
20201018-6.jpg
20201018-7.jpg
20201018-8.jpg
20201018-9.jpg
20201018-10.jpg
20201018-11.jpg

"Dla tych co zbierają nie tylko tabor PKP lub interesują się parowozami. Minęło 12lat od ukazania się modelu parowozu w skali środka Br50reko. Tilligowi udał się ten model jak i wersja klasyczna 50/Ty5. Powstawała w bólach ładnych kilka lat będąc w zapowiedziach katalogów. Opłacało się czekać. Wdzięczny zgrabny model. Ten o nr kat 02290 był pierwszym z serii. Początkowo ukazywały się wersje bez trzeciego reflektora na dymnicy, a później już z nim. Obecnie jest w handlu wersja z tendrem od maszyny 23/35 jak też wersja powojenna 50 4000. Parowozy 50reko dotrwały jako ostatnia seria parowozów w ruchu planowym w NRD prawie do zburzenia muru."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 22 sierpnia 2020:
20200822-1.jpg
20200822-2.jpg
20200822-3.jpg
20200822-4.jpg
20200822-5.jpg
20200822-6.jpg
20200822-7.jpg
20200822-8.jpg
20200822-9.jpg
20200822-10.jpg
20200822-11.jpg
20200822-12.jpg
20200822-13.jpg
20200822-14.jpg
20200822-15.jpg
20200822-16.jpg
20200822-17.jpg
20200822-18.jpg
20200822-19.jpg

"Ostatnia część o parowozie symbolu starej TT. Wczesny Tillig wypuścił swoją wersję tej maszyny w latach 1998/2001. Szału nie zrobił u sympatyków nowych lokomotyw w tetetce. To ulepszone BTTB. Nowy cichszy silnik nieco mniejsza odległość budki od tendra i czytelne napisy. Nie było ich dużo i miał zainteresowanie głównie ze strony kolekcjonerów. Wersja muzealna z nieco zmienioną wkładką definitywnie zakończyła produkcję loki na której wychowały się pokolenia TeTetkowiczow. Od roku posiadam ten model również zakupiony od kolekcjonera wraz z dwu setem wagonów do składu muzealnego."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 21 sierpnia 2020:
20200821-1.jpg
20200821-2.jpg
20200821-3.jpg
20200821-4.jpg
20200821-5.jpg
20200821-6.jpg
20200821-7.jpg
20200821-8.jpg

"Model 23ka przełomu BTTB i powtórne Zeuke. Kontynuacja popularnej 35 1111 tutaj w wersji Ep3 jako 23 1056. Ten sam numer był w secie Turistenexpress. Co ciekawe w katalogu 1990r już tej loki nie ma. Na białym pudełku jest logo Zeuke po zjednoczeniu. Natomiast prawdziwym rarytasem jest bardzo rzadki egzemplarz tej serii z nr 35 1047. Taki mały szczegół i ciekawostka dla zbieraczy."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 20 sierpnia 2020:
20200820-1.jpg
20200820-2.jpg
20200820-3.jpg
20200820-4.jpg
20200820-5.jpg
20200820-6.jpg

"Coś z bttb. Sentymentalny set Turistenexpress z minionej epoki oraz fotki oryginału. Zadbane starocie stanowią uciechę dla kolekcjonera.
(...)
W oryginale ciekawy pociąg który wagonami taboru NRD jeżdżono z Drezna do Warny. Flagowy i popularny w tamtym okresie. Pokazany model 23 1056 z tym numerem był na stanie w Dreznie. Ogółem parowozów serii 23 przewinęło się przez parowozownię w Dreźnie 27szt. W planach obiegów trakcyjnych prowadziły ten prestiżowy pociąg do granicy w Bad Schandau. Trasa pagórkowata i obciążenie składu zdążało się i 800ton co było wyzwaniem dla drużyny parowozowej tym bardziej że maszyny tej serii do silnych nie należały. Później skład przejęły diesle 118ki. Wagony z malowaniem nietypowym niebieskim dedykowanym specjalnie dla tego pociągu bardzo mi się podobały. Z biegiem czasu zrezygnowano z tego malowania dla typowego czerwonego Mitropy. Głównym powodem mogły być względy praktyczne. W oryginalnym składzie dochodziły sytuacje gdy jeden z wagonów lub kilka musiało być wyczepionych i zastąpionych innymi. Utrzymanie pełnej jednolitości kolorem składu w niebieskim nietypowym było kłopotliwe. Doszły też wagony platformy do przewozu aut. Niedawno Tillig wypuścił zupełnie nowy model parowozu serii 23 i nowe sety Ygekow niebieskich Tourex ale to już zupełnie nowy rozdział."


Jako, że Turistenexpress ekscytuje wielu TeTetkowiczów, ktoś coś dorzucił: ;)
Obrazek :arrow: Jerzy Malybasta:
20200820-7.jpg

"Z Mitropą też ładnie..."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 15 sierpnia 2020:
20200815-1.jpg
20200815-2.jpg
20200815-3.jpg
20200815-4.jpg
20200815-5.jpg
20200815-6.jpg

"Z serii model i oryginał czyli seria 112 787 Tillig. Oryginał w podwójnej trakcji."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 13 sierpnia 2020:
20200813-1.jpg
20200813-2.jpg
20200813-3.jpg
20200813-4.jpg
20200813-5.jpg
20200813-6.jpg
20200813-7.jpg
20200813-8.jpg

"Z serii model i oryginał. Obecnie prym w zakupach ma Suka MTB u kolegów. I nic dziwnego bo kolejna loka diesel do stajni PKP. Warto przypomnieć sobie odległe czasy 32lata temu. Późne BTTB i nowy z wyglądy diesel na tamte czasy. Seria 119 120. W porównaniu do robionych dotychczas koni ten wizualnie prezentował się super. Nie skrócony z częściami do doklejenia na dachu wentylatorki i eleganckie pudełko wzbudzało zachwyt. Do czasu. W domu po jeździe jego brała rozpacz. Napęd to był dla firmy duży krok w tył. Jednak lubię te maszyny a zwłaszcza w wersji w secie 30lat BTTB. Fotki oryginału."
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 11 sierpnia 2020:
20200811-1.jpg
20200811-2.jpg
20200811-3.jpg
20200811-4.jpg
20200811-5.jpg
20200811-6.jpg

"Z serii model i oryginał czyli seria E94 1l4. Nowy krokodyl Tilliga od dwóch lat. Staram się do modelu kupić monografie. Wtedy jest jak mąż i żona."

W uzupełnieniu dodam, że mowa o Eisenbahn Kurier - Die Baureihe E94, która to książka jest dostępna w sieci jako PDF.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Z serii oryginał i model.

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek :arrow: 9 sierpnia 2020:
20200809-1.jpg
20200809-2.jpg
20200809-3.jpg
20200809-4.jpg
20200809-5.jpg
20200809-6.jpg
20200809-7.jpg
20200809-8.jpg
20200809-9.jpg

"Z serii model i oryginał. Wczesny Tillig rodem z bttb seria 01 118 klasyk czyli jak kto woli masywniejsza wersja 03/Pm2 Księżniczki."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość