Z serii oryginał i model.
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
Tak....
...nieproporcjonalnie żółta trawa w stosunku do oryginału
...nieproporcjonalnie żółta trawa w stosunku do oryginału
- Domiss
- Posty: 464
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
MarcinR 24 kwietnia 2021 15:42 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"W uzupełnieniu do staruszka Rokala 03.10 DB. Model ponad 50letni sprawny. Na DB w ruchu planowym do 1966r tak samo jak i na PKP czyli Pm3 rekiny. Bardzo długo natomiast w ruchu w NRD po rekonstrukcji kotła do zmiany rozkładu w maju 1980r. Zastąpiły je Ludmiły."
"W uzupełnieniu do staruszka Rokala 03.10 DB. Model ponad 50letni sprawny. Na DB w ruchu planowym do 1966r tak samo jak i na PKP czyli Pm3 rekiny. Bardzo długo natomiast w ruchu w NRD po rekonstrukcji kotła do zmiany rozkładu w maju 1980r. Zastąpiły je Ludmiły."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
18 kwietnia 2021 15:23 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Na allegro ostatnio pierwszą gwiazda był Ty5. Właściwie ktoś kto czuje się na siłach i lubi majsterkować to może kupić wersję DR nr kat 02296 za połowę mniejsze pieniądze. Poza oznaczeniem niczym się nie różnią. To mój ulubiony model podobnie jak jej siostra czyli 50ka reko służąca praktycznie w ruchu planowym do końca istnienia NRD. Na haku odpowiedniki polskich ryflakow czyli pospolite wagony reko. Trzecia epoka."
"Na allegro ostatnio pierwszą gwiazda był Ty5. Właściwie ktoś kto czuje się na siłach i lubi majsterkować to może kupić wersję DR nr kat 02296 za połowę mniejsze pieniądze. Poza oznaczeniem niczym się nie różnią. To mój ulubiony model podobnie jak jej siostra czyli 50ka reko służąca praktycznie w ruchu planowym do końca istnienia NRD. Na haku odpowiedniki polskich ryflakow czyli pospolite wagony reko. Trzecia epoka."
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
fotka kiepska, to tak jest jak się na szybko w nocy prawie po ciemku robi...
poskładana fajnie - EP09 prod. Matu
poskładana fajnie - EP09 prod. Matu
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
A to pierwsze zdjęcie to jakieś wadliwe czy ona tak krzywo poskładana ?
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
-
- Posty: 423
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
„Wars” wita WAS.
Producent taboru w skali 1:120 wielkości TT firma Tillig w 2020 roku wypuściła na rynek 6 wagonów typu „Y/B” w malowaniu PKP z V epoki. Część wagonów jest to niestety „przemalowanka” udająca polski wagon (poczta, jedynka, mix i kuszetka), tylko sypialny i wagon drugiej klasy odpowiadają oryginałom.. Mimo iż są to wagony fikcyjne, ale bardziej lub mniej przypominające polski tabor to na torze prezentują się bardzo ładnie. Do realnego składu z tamtych czasów brakuje niestety wagonu restauracyjnego. Aby taki skład uzupełnić podjąłem się wykonania również „przemalowanki” takiego wagonu który by do tego składu pasował. Jako dawcę posłużył wagon 2 klasy tego samego producenta co pozostałe wagony.
W założeniu było pozostawienie podwozia i układu biegowego wraz z KKS-em bez zmian (tu różnice względem oryginału są najmniej zauważalne). Nadwozie zostało rozebrane (wyjęte wnętrze, okna, poręcze, złącza WN i dach), zostało zaślepione lewo okno przy drzwiach od strony przedziałów pasażerskich (w tym miejscu jest kuchnia zamiast WC) następnie pudło zostało pomalowane i otamponowane jako wagon restauracyjny PKP z charakterystycznym napisem „WARS”. Należało dorobić inne okna do drzwi (odlew żywiczny) i wkleić wraz z pozostałymi do pudła. Wnętrze wagonu zostało wykonane jako nowe (wydruk 3D) w wersji już po przeprowadzonej modernizacji tych wagonów (likwidacja 2 przedziałów pasażerskich – powiększenie części jadalnej, przekształcenie pozostałych 2 przedziałów na magazyny). Największym wyzwaniem okazał się dach wagonu na którym były jedynie 2 wywietrzniki i to nad ubikacjami, które zostały usunięte. Nowe wywietrzniki zostały wydrukowane i naniesione na dach – jest ich prawie 20 szt. następnie dach został pomalowany na szaro. Wszystko zostało poskładane, a całość ma nawiązywać do wagonów restauracyjnych 113A. Mój egzemplarz został wyposażony dodatkowo w oświetlenie DCC, malowanie wnętrza wraz z wyposażeniem (pasażerowie, obsługa, firanki, lustro, talerze itp.).
Nakład pracy okazał się tak duży iż traktuję tą krótką serię jako jedyną jaka powstała, może w przyszłości uda się zrobić w kooperacji model prawdziwego wagonu 113A.
Model powstał jako wagon grupowy TT SILESIA do powstania którego przyczynili się: Kamil, Jakub i Wojtek za co im serdecznie dziękuję.
Oceńcie sami, zdjęcia w załączniku. Wagon na żywo będzie można zobaczyć podczas najbliższego spotkania z makietą modułową naszej grupy: TT SILESIA
Producent taboru w skali 1:120 wielkości TT firma Tillig w 2020 roku wypuściła na rynek 6 wagonów typu „Y/B” w malowaniu PKP z V epoki. Część wagonów jest to niestety „przemalowanka” udająca polski wagon (poczta, jedynka, mix i kuszetka), tylko sypialny i wagon drugiej klasy odpowiadają oryginałom.. Mimo iż są to wagony fikcyjne, ale bardziej lub mniej przypominające polski tabor to na torze prezentują się bardzo ładnie. Do realnego składu z tamtych czasów brakuje niestety wagonu restauracyjnego. Aby taki skład uzupełnić podjąłem się wykonania również „przemalowanki” takiego wagonu który by do tego składu pasował. Jako dawcę posłużył wagon 2 klasy tego samego producenta co pozostałe wagony.
W założeniu było pozostawienie podwozia i układu biegowego wraz z KKS-em bez zmian (tu różnice względem oryginału są najmniej zauważalne). Nadwozie zostało rozebrane (wyjęte wnętrze, okna, poręcze, złącza WN i dach), zostało zaślepione lewo okno przy drzwiach od strony przedziałów pasażerskich (w tym miejscu jest kuchnia zamiast WC) następnie pudło zostało pomalowane i otamponowane jako wagon restauracyjny PKP z charakterystycznym napisem „WARS”. Należało dorobić inne okna do drzwi (odlew żywiczny) i wkleić wraz z pozostałymi do pudła. Wnętrze wagonu zostało wykonane jako nowe (wydruk 3D) w wersji już po przeprowadzonej modernizacji tych wagonów (likwidacja 2 przedziałów pasażerskich – powiększenie części jadalnej, przekształcenie pozostałych 2 przedziałów na magazyny). Największym wyzwaniem okazał się dach wagonu na którym były jedynie 2 wywietrzniki i to nad ubikacjami, które zostały usunięte. Nowe wywietrzniki zostały wydrukowane i naniesione na dach – jest ich prawie 20 szt. następnie dach został pomalowany na szaro. Wszystko zostało poskładane, a całość ma nawiązywać do wagonów restauracyjnych 113A. Mój egzemplarz został wyposażony dodatkowo w oświetlenie DCC, malowanie wnętrza wraz z wyposażeniem (pasażerowie, obsługa, firanki, lustro, talerze itp.).
Nakład pracy okazał się tak duży iż traktuję tą krótką serię jako jedyną jaka powstała, może w przyszłości uda się zrobić w kooperacji model prawdziwego wagonu 113A.
Model powstał jako wagon grupowy TT SILESIA do powstania którego przyczynili się: Kamil, Jakub i Wojtek za co im serdecznie dziękuję.
Oceńcie sami, zdjęcia w załączniku. Wagon na żywo będzie można zobaczyć podczas najbliższego spotkania z makietą modułową naszej grupy: TT SILESIA
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
12 kwietnia 2021 15:23 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. E11 022 z pociągiem międzynarodowym Paryż - Berlin. W roku zrobionego zdjęcia powstała pierwsza wersja Gutzolda. Epoka trzecia. 1968r."
"Z serii model i oryginał. E11 022 z pociągiem międzynarodowym Paryż - Berlin. W roku zrobionego zdjęcia powstała pierwsza wersja Gutzolda. Epoka trzecia. 1968r."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
26 marca 2021 (za FB: Miniaturowy świat kolejek TT):
"Z serii model i oryginał.
Na to zdjęcie długo polowałem. Znana wszystkim z Zeuke i BTTB E42 018 starego Gutzolda. Na fotce oryginał w pierwotnej wersji z czołowymi fartuchami na dole na grupie towarowej w 1965r. Epoka trzecia. Druga fotka to 211 044 Tilliga. Zdjęcie oryginału przedstawia co prawda wersję malowania późniejszą typu sparlack ale numer się zgadza. Oryginał na dworcu w Lipsku z pośpiechem do Berlina. Rok 1986. Oraz na dworcu w Rostocku obok Ludmiły w 1987r."
Więcej na temat wersji E11/E42 w Zabytkowe rarytasy
"Z serii model i oryginał.
Na to zdjęcie długo polowałem. Znana wszystkim z Zeuke i BTTB E42 018 starego Gutzolda. Na fotce oryginał w pierwotnej wersji z czołowymi fartuchami na dole na grupie towarowej w 1965r. Epoka trzecia. Druga fotka to 211 044 Tilliga. Zdjęcie oryginału przedstawia co prawda wersję malowania późniejszą typu sparlack ale numer się zgadza. Oryginał na dworcu w Lipsku z pośpiechem do Berlina. Rok 1986. Oraz na dworcu w Rostocku obok Ludmiły w 1987r."
Więcej na temat wersji E11/E42 w Zabytkowe rarytasy
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
25 marca 2021 (za FB: Miniaturowy świat kolejek TT):
"Z serii model i oryginał.
E03 002 oraz już nie produkowany model Kuehna 32580. Model na makiecie brzytwa i koń wyścigowy w jednym. Był już próbowany. Stanowi dobrą alternatywę dla wyrobu Beckmana /Tilliga. Oryginał ze składem na DB. Protoplasta seryjnej 103ki. Rok 1965 epoka trzecia."
"Z serii model i oryginał.
E03 002 oraz już nie produkowany model Kuehna 32580. Model na makiecie brzytwa i koń wyścigowy w jednym. Był już próbowany. Stanowi dobrą alternatywę dla wyrobu Beckmana /Tilliga. Oryginał ze składem na DB. Protoplasta seryjnej 103ki. Rok 1965 epoka trzecia."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
Jerzy Malybasta (22 marca 2021, 21:59), w grupie Miniaturowy świat kolejek TT @FB:
"Z cyklu model i jego oryginał."
"Z cyklu model i jego oryginał."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
21 marca 2021 (za FB: Miniaturowy świat kolejek TT):
"Teigreki dwa w wersji kolei DR. Podobnie jak na PKP maszyny do różnych zadań. W latach 60tych 200szt serii 52 zrekonstruowano kocioł. Wersja reko podobnie jak siostrzana seria 50reko jeździły do końca trakcji parowej w NRD. W skali TT bardzo sympatyczny o smukłej sylwetce model który jak się ukazał ożywił i wzbogacił niejedną makietę u kolegów. A wersja PKP która wyszła jakiś czas temu czyli Ty2 szybko stała się białym krukiem. Jak się pojawi znika momentalnie. Nie orientuje się jak się sprawują nowe wypusty Tilliga. Czy też farba lubi schodzić z tendra jak miały wcześniejsze modele?."
"Teigreki dwa w wersji kolei DR. Podobnie jak na PKP maszyny do różnych zadań. W latach 60tych 200szt serii 52 zrekonstruowano kocioł. Wersja reko podobnie jak siostrzana seria 50reko jeździły do końca trakcji parowej w NRD. W skali TT bardzo sympatyczny o smukłej sylwetce model który jak się ukazał ożywił i wzbogacił niejedną makietę u kolegów. A wersja PKP która wyszła jakiś czas temu czyli Ty2 szybko stała się białym krukiem. Jak się pojawi znika momentalnie. Nie orientuje się jak się sprawują nowe wypusty Tilliga. Czy też farba lubi schodzić z tendra jak miały wcześniejsze modele?."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
17 marca 2021 (za FB: Miniaturowy świat kolejek TT):
"Czwarta epoka początek lat 80tych. Pociąg pospieszny Karlex z Berlina. Przejściowy stan malowania wagonów. Z elektrykiem typu kontener który dobrze się sprawdzał również w ciężkich pospiechach. W tamtym okresie było to na porządku dziennym jak i na PKP. Z modeli Tillig starszy i nowszy. Jeszcze kilka lat wstecz obsługę tego pociągu zapewniał szybki spalinowy Triebzug Kresa. Skład w pudełkach dostosowany do peronu na makiecie u kolegi. Musi się zmieścić."
"Czwarta epoka początek lat 80tych. Pociąg pospieszny Karlex z Berlina. Przejściowy stan malowania wagonów. Z elektrykiem typu kontener który dobrze się sprawdzał również w ciężkich pospiechach. W tamtym okresie było to na porządku dziennym jak i na PKP. Z modeli Tillig starszy i nowszy. Jeszcze kilka lat wstecz obsługę tego pociągu zapewniał szybki spalinowy Triebzug Kresa. Skład w pudełkach dostosowany do peronu na makiecie u kolegi. Musi się zmieścić."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Z serii oryginał i model.
13 marca 2021 (za FB: Miniaturowy świat kolejek TT):
"Co kolegów pociągnęło w tetetce? U mnie to był pewien set.
Nie składy osobowe czy ciekawe na tamte czasy diesle. To był set starego Zeuke E94 z trzema talbotami. Był taki elegancki. Na pudełku namalowana trasa pod siecią. Przypominało mi to Dolny Śląsk. Do tego miał woreczki z ładunkiem na talboty. Tyle lat temu. Nabyłem go. Wiadomo tabor ten można było kupić oddzielnie. Ale set był na tamte czasy zrobiony starannie. Miałem go swego czasu. Teraz jest nowy krokodyl
Stare talboty zostały ale kupione jako oddzielnie.
Zestaw Zeuke z E94 nie widziałem pierwszy raz w Składnicy bo już nie był produkowany. Natomiast obejrzałem go w czasie jarmarku Dominikańskiego. Cena była taka że nie było mowy o tym by mama mogła go kupić."
Mnie ten set też zaczarował. Po wielu latach tęsknoty, udało mi się go pozyskać:
"Co kolegów pociągnęło w tetetce? U mnie to był pewien set.
Nie składy osobowe czy ciekawe na tamte czasy diesle. To był set starego Zeuke E94 z trzema talbotami. Był taki elegancki. Na pudełku namalowana trasa pod siecią. Przypominało mi to Dolny Śląsk. Do tego miał woreczki z ładunkiem na talboty. Tyle lat temu. Nabyłem go. Wiadomo tabor ten można było kupić oddzielnie. Ale set był na tamte czasy zrobiony starannie. Miałem go swego czasu. Teraz jest nowy krokodyl
Stare talboty zostały ale kupione jako oddzielnie.
Zestaw Zeuke z E94 nie widziałem pierwszy raz w Składnicy bo już nie był produkowany. Natomiast obejrzałem go w czasie jarmarku Dominikańskiego. Cena była taka że nie było mowy o tym by mama mogła go kupić."
Mnie ten set też zaczarował. Po wielu latach tęsknoty, udało mi się go pozyskać:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości