Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Nirosta-Versuchswagens
(po naszemu: wagon testowy ze stali nierdzewnej)


:arrow: Dokładna nazwa modelu
Reisezugwagen Typ Y, 2 Kl., DR, Ep. III/Wagon pasażerski typu Y, 2-ga klasa, DR, Ep. III

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
16655

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
B4ge-68, 252-338

:arrow: Stacjonowanie/Data
- / 15.05.1965

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED oraz lamp końca składu

:arrow: Uwagi
-

:arrow: Podsumowanie
-

Obrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 sty 2015, 23:34 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: FASLER »

Witam

Wykonałem oświetlenie wagonu i mam zamiar wykonać detale wnętrza, w związku z tym mam prośbę czy ktoś ma zdjęcia wnętrza oryginału niestety w sieci nie potrafię odszukać żadnej fotki, albo informację jaka była kolorystyka wnętrza (siedzenia, wnętrze przedziałów, korytarze itp.). Oczywiście chodzi mi o ten wagon http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16642

Pozdrawiam
Piotrek
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: jafrap »

Co prawda H0, ale mowa o tym samym wagonie. Więc co do układu wywietrzników nieco o tym tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/r ... 021/page-2

Takie małe porównanko:

Obrazek Obrazek Obrazek

Żródła obrazków: ten temat i zapodany wyżej link.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2013, 12:43 przez jafrap, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

LemingAnadyrski pisze:Wydaje mi się, że czoło powinno być takie jak w WLAB SŻD (Tillig 16700);
Żebym nie został źle zrozumiany, bo chyba zbyt duży skrót myślowy zastosowałem: drzwi w polskim oczywiście są inne niż w wersji produkowanej dla SŻD, klapy/whatever nad drzwiami zdaje się że w polskich WLAB nie było. Po prostu czoło 16722 jest zerżnięte z formy do wagonów z miejscami do siedenia, a tak IMHO być nie powinno.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: KamilW »

Po południu wrzucę te materiały, które posiadam.
Inna kwestia jest taka, że te wagony pochodziły często z różnych dostaw reprezentujących różne typy wagonów - stąd różnice w wyglądzie czół.
Wg tego co ja się patrzyłem na swoje materiały to czoło ma poprawny wygląd - kwestia tylko tych świateł - to faktycznie można by poprawić.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

KamilW pisze:Wg materiałów które posiadam - tak.
Ok, faktycznie, pomerdały mi się wczoraj zdjęcia z różnych lat - za dużo wczoraj różnych zdjęć przeglądałem (ATSD wrażenie, które mi
pozostało: kiedyś to dopiero była koooleeeej; no, może realia życia nie zawsze były akceptowalne wg obecnych standardów).
Co do napisów, jest małe ale: umiejscowienie daty rewizji i reszty w lewym dolnym rogu czoła. Ale to wynika z tego, o czym napisałem
poniżej.
KamilW pisze:A powiedz mi dlaczego szpachlowałeś ścianę czołową??
Nie szpachlowałem jeszcze, ale raczej to zrobię, bo to co jest, jest paskudne. I te namalowane kółeczka zamiast świateł. Fuj. :->
Dlaczego? Bo ma się nijak do oryginału? Wydaje mi się, że czoło powinno być takie jak w WLAB SŻD (Tillig 16700); przynajmniej
tylko takie widziałem na zdjęciach z tamtych lat (jeśli masz zdjęcia z inną wersją czoła, to chętnie zobaczę :-)).

Pies w tym, że wersja wagonu produkowana dla ZSRR ma ryfle na burtach, a wersja PKP - nie. Burty i czoło to zdaje się jeden
odlew. Tilligowi nie chciało im się zrobić nieryflowanej formy z poprawnym czołem? (Albo formę zrobili, a Żółtym pomyliła się forma,
a całej partii żal wyrzucać...)
Ostatnio zmieniony 08 mar 2013, 08:41 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: KamilW »

Wg materiałów które posiadam - tak.
A powiedz mi dlaczego szpachlowałeś ścianę czołową??
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 19:51 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

Czy położenie napisów i oznaczeń na ścianie czołowej tak ewoluowało przez tych 12 lat?


Obrazek
http://www.gustlik102.eu/tozk/images/ph ... um_8/c.jpg

Obrazek
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/wo/ywag/16722/26.jpg


Wagon - czerdzieści parę euro.
Wysyłka - parę euro.
Cierpliwość przy dorabianiu świecących lamp sygnału końca pociągu, szpachlowaniu ścian czołowych oraz dobieraniu właściwego odcienia farby - bezcenna.

:->
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: KamilW »

Trzeba by chyba sprawdzić układ wywietrzników z konkretnym oryginalnym wagonem.
Wiesz jak to u nas jest - 10 modernizacji, każda coś zmienia i potem wagon obecnie w ogóle nie przypomina wagonu, który wyjechał od producenta.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: jafrap »

ArturSchŁ pisze:Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70, PKP, Ep. IV
Mam pytanie. Przyglądam się na dach w podobnym wagonie Trix w skali N i Roco w skali H0, i tam układ wywietrzników dachowych jest inny (są w równych odstępach). W tym modelu są rozmieszczone inaczej... dlaczego? Tak było? Czy to jakiś bambol? Pytam z ciekawości.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 10:28 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: KamilW »

Dziękuję za sprawdzenie.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: krzysztof »

jeżeli mówimy o WARS`ie to ramki okien są srebrne - aż zajrzałem do pudełka :lol:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: KamilW »

Mam pytanie.
Czy ramki okien w wagonie sypialnym są białe czy srebrne?
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: jafrap »

Chyba 3 ostatnie:
Promocja - kto jeszcze nie zakupił ma okazję taniej (dostępny na ten czas kiedy to piszę):

TI501024.1 wagon
http://www.lokomodel.pl/ti5010241-wagon ... -3682.html
TI501024.2 wagon
http://www.lokomodel.pl/ti5010242-wagon ... -3683.html
TI501024.3 wagon
http://www.lokomodel.pl/ti5010243-wagon ... -3684.html
Ostatnio zmieniony 07 gru 2012, 10:30 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wagon osobowy 2 kl. typu Y/B 70 PKP, Tillig

Post autor: Maciej »

WLABme

:arrow: Dokładna nazwa modelu
RZ-Schlafwagen WLABme, Typ Y, DR, Ep. IV/Wagon sypialnytypu Y,DR , Ep. IV

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
16720

:arrow: Zarząd kolejowy
DR przedsiębiorstwo MITROPA

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
WLABme 52 50 70-40 160-6

:arrow: Stacjonowanie/Data
Berlin Rga 16.09.71

:arrow: Elementy specyficzne
Czarna rama

:arrow: Wersje modelu
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16700
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16702
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16720
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16722
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16721
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16723
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=16725

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED oraz lamp końca składu

:arrow: Trochę historii
Producentem i zarazem monopolistą wagonów sypialnych dla państw dawnego bloku wschodniego była fabryka VEB Waggonbau z Görlitz . Kolej DR jako pierwsza testowała i wprowadzała do eksploatacji jak na tamte czasy bardzo nowoczesne wagony sypialne. Poszczególne partie produkcyjne różniły sie indywidualnymi rozwiązaniami w przedziałach czy w oporządzeniu wagonu takim jak układy ogrzewania, zasilania zewnętrznego czy wyposażenia przedziałów. Wagony te stanowiły również podstawową bazę dla konstrukcji wagonów sypialnych przeznaczonych dla zarządów kolejowych RWPG, Grecji, Egiptu, Syrii i Iraku, oraz indywidualnych klientów jak np. rząd NRD czy wojsko (NAL).

:arrow: Podsumowanie
Bardzo piękny model i chyba długo oczekiwany bo prawie ....23 lata od zmian w naszej TT. Słynna "mitropa" była zawsze obowiązkowym wagonem w kolekcjach TT. Dziś powraca jak że odmieniona i jaka piękna - MITROPA z klasą, jak nasz polski WARS. Dokładnie odwzorowane napisy, wnętrze, wreszcie te charakterystyczne różnice na które warto popatrzeć i porównać http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3440

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jeszcze raz nieco bliżej ;)
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 19:47 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość