Wagony z rodziny 1A
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Dzięki, teraz w końcu mi się rozjaśniło jak dokładnie zmontować te elementy.
Błąd mimo to jest , wystarczy poprawić rysunek, M
Błąd mimo to jest , wystarczy poprawić rysunek, M
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Jeszcze jedno z prawej strony tych czterech otworów do mocowania skrzyni akumulatorowej masz dwa otwory do zamocowania podstawek pod zbiornik powietrza.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Nie do końca.
Skrzynia akumulatorowa przychodzi tak jak na zdjęciu tylko po drugiej stronie podwozia.
Są tam cztery otwory do montażu stelaża podtrzymującego skrzynię akumulatorową.
Po tej stronie co na zdjęciu montujemy drugą węższą skrzynkę tylko przesunięta jest bardziej w lewo. Przy samej krawędzi są dwa otwory do jej zamocowania na dwóch podpórkach mocowanych z boku skrzyni.
Skrzynia akumulatorowa przychodzi tak jak na zdjęciu tylko po drugiej stronie podwozia.
Są tam cztery otwory do montażu stelaża podtrzymującego skrzynię akumulatorową.
Po tej stronie co na zdjęciu montujemy drugą węższą skrzynkę tylko przesunięta jest bardziej w lewo. Przy samej krawędzi są dwa otwory do jej zamocowania na dwóch podpórkach mocowanych z boku skrzyni.
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Pomimo braku czasu zauważyłem , że w opisie jest najprawdopodobniej błąd. Otóż w miejscu montażu opisanej jako P3b należy wlutować P3c i odwrotnie. Na P3b nie da się osadzić skrzyni akumulatorów.Marek TT pisze:Według mnie podwozie poskładało mi się dobrze.
1. należy zawinąć bolki - to nieco usztywni blaszkę
2. do podwozia należy montować podłużnice te płaskie beleczki
3. do podwozia montujemy konstrukcję podciągu/ te ażurowe elementy/ wg. rysunków
i tu jest cały myk - należy jednocześnie montować /składać na razie bez lutowania/
elementy podciągu, elementy ciągła hamulca wraz z cylindrem hamulcowym i podłużnice /te długie płaskie belki/.
Wszystko jest poprzeplatane więc trzeba na sucho złożyć a potem dopiero od drugiej strony lutować.
Należy pamiętać że podłużnice składają się z dwóch części z przesuniętymi wypustkami do dopasowania do otworów w podwoziu.
Najlepiej najpierw po złożeniu na sucho tego wszystkiego podlutować w pierwszej kolejności podłużnice - to bardzo usztywni podwozie i zapobiegnie wyginaniu.
4. do podwozia mocujemy poprzeczne belki odpowiednio wygięte podstawa wózków - z tym jest też trochę zabawy by nałożyć na ukośne poprzecznice.
5. do podwozia montujemy KKS i pozostałe elementy skrzynki
To tyle tak na szybko - miłej zabawy
A czy podwozie jest odwracalne? Otwory nie są symetryczne - znaczy nie wszystkie.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 08:50 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Doczytałem, podwozie spróbuje składać w Święta, niestety teraz nie mam czasu.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Z tym, że w 8A i 108A jest nieco inne podwozie.
Nie ma w nich ażurowej konstrukcji podciągu i płaskich długich podłużnic.
Na podwoziu są tylko poprzecznice - te malutkie paseczki.
Podłużnice dla usztywnienia podwozia mocujemy tak jak napisano w instrukcji od góry.
Podwozie 8A i 108A składa się duzo prosciej niż 5A i 7A.
Nie ma w nich ażurowej konstrukcji podciągu i płaskich długich podłużnic.
Na podwoziu są tylko poprzecznice - te malutkie paseczki.
Podłużnice dla usztywnienia podwozia mocujemy tak jak napisano w instrukcji od góry.
Podwozie 8A i 108A składa się duzo prosciej niż 5A i 7A.
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
A i widzisz, dzięki za rady. Na razie nie przymierzałem się jeszcze do podwozia , o masakrze napisałem widząc zdjęcia z Grześkowej instrukcji. Mam do poskładania 5A i 8A , robię je razem, więc troszkę się wlecze.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Przepraszam mały błąd w pkt. 2 powinno być najpierw poprzecznice /te malutkie beleczki/.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Według mnie podwozie poskładało mi się dobrze.
1. należy zawinąć bolki - to nieco usztywni blaszkę
2. do podwozia należy montować podłużnice te płaskie beleczki
3. do podwozia montujemy konstrukcję podciągu/ te ażurowe elementy/ wg. rysunków
i tu jest cały myk - należy jednocześnie montować /składać na razie bez lutowania/
elementy podciągu, elementy ciągła hamulca wraz z cylindrem hamulcowym i podłużnice /te długie płaskie belki/.
Wszystko jest poprzeplatane więc trzeba na sucho złożyć a potem dopiero od drugiej strony lutować.
Należy pamiętać że podłużnice składają się z dwóch części z przesuniętymi wypustkami do dopasowania do otworów w podwoziu.
Najlepiej najpierw po złożeniu na sucho tego wszystkiego podlutować w pierwszej kolejności podłużnice - to bardzo usztywni podwozie i zapobiegnie wyginaniu.
4. do podwozia mocujemy poprzeczne belki odpowiednio wygięte podstawa wózków - z tym jest też trochę zabawy by nałożyć na ukośne poprzecznice.
5. do podwozia montujemy KKS i pozostałe elementy skrzynki
To tyle tak na szybko - miłej zabawy
1. należy zawinąć bolki - to nieco usztywni blaszkę
2. do podwozia należy montować podłużnice te płaskie beleczki
3. do podwozia montujemy konstrukcję podciągu/ te ażurowe elementy/ wg. rysunków
i tu jest cały myk - należy jednocześnie montować /składać na razie bez lutowania/
elementy podciągu, elementy ciągła hamulca wraz z cylindrem hamulcowym i podłużnice /te długie płaskie belki/.
Wszystko jest poprzeplatane więc trzeba na sucho złożyć a potem dopiero od drugiej strony lutować.
Należy pamiętać że podłużnice składają się z dwóch części z przesuniętymi wypustkami do dopasowania do otworów w podwoziu.
Najlepiej najpierw po złożeniu na sucho tego wszystkiego podlutować w pierwszej kolejności podłużnice - to bardzo usztywni podwozie i zapobiegnie wyginaniu.
4. do podwozia mocujemy poprzeczne belki odpowiednio wygięte podstawa wózków - z tym jest też trochę zabawy by nałożyć na ukośne poprzecznice.
5. do podwozia montujemy KKS i pozostałe elementy skrzynki
To tyle tak na szybko - miłej zabawy
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Wózki poskładały się fajnie, bardzo dobrze się toczą, ale podwozie wygląda na masakryczne w wykonaniu, chętnie bym poczytał w kilku słowach ekstra o montażu.
Ps. Niestety jakość instrukcji naszych producentów taboru spadła do poziomu obrazków, proszę o instrukcję dla zielonych
Ps. Niestety jakość instrukcji naszych producentów taboru spadła do poziomu obrazków, proszę o instrukcję dla zielonych
Ostatnio zmieniony 26 mar 2013, 10:53 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Dlatego napisałem, że jeszcze niekompletna. W trakcie robienia instrukcji okazało się, jakich zdjęć mi jeszcze brakuje, a że modele mam już pomalowane, a zdjęcia czarnego podwozia nie będą dobrze widoczne, więc montuję kolejne. Lada dzień uzupełnię.
S1-S4 to takie prymitywne noże do nadania kształtu /przetoczenia/ plastikowym prętom.
S1-S4 to takie prymitywne noże do nadania kształtu /przetoczenia/ plastikowym prętom.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Pasowały by jeszcze opisy;
-części S1-S5
-sposób przytwierdzenia wózka do podwozia
-montaż akcesoriów od spodu do podwozia/cylinder hamulcowy, skrzynie, zbiornik, tablice przestawcze/
Zdjęcia przy powiększeniu robią się niewyraźne.
-części S1-S5
-sposób przytwierdzenia wózka do podwozia
-montaż akcesoriów od spodu do podwozia/cylinder hamulcowy, skrzynie, zbiornik, tablice przestawcze/
Zdjęcia przy powiększeniu robią się niewyraźne.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Instrukcja, jeszcze niekompletna, ale większość już jest, wisi pod adresem:
http://www.modart.republika.pl/ins5A.pdf
http://www.modart.republika.pl/ins5A.pdf
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Jutro, najdalej pojutrze wysyłam. Jeśli ktoś życzy sobie odebrać na zlocie w Sosnowcu - nie ma problemu.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Wagony z rodziny 1A
Oczywiście tylko na kalki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości