Grosz Mały
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Jaki wymiar maja te moduły?
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Czekam niecierpliwie na dalsze etapy. Robisz to w sTTandardzie?
- Borczy
- Posty: 2323
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Zapowiada się bardzo klimatycznie, dobra robota
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Moduły, to obecnie tylko korek i tory
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Fajne. Pokaz te moduły
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Budynek z wiatą bardzo urokliwy
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Grosz Mały - reaktywacja
Po latach powracam do projektu.
Obecnie stacja to 3 segmenty 90cm po pracach stolarskich i elektrycznych. Dojdą jeszcze 30cm segmenty z semaforami wjazdowymi i tarczami ostrzegawczymi.
Sterowanie oraz pulpit oparty na Wajchowni
Budynek stacyjny i nastawnia w wersji testowej, czy da się to poskładać. Do poprawy dach, kominy i poręcze.
Obecnie stacja to 3 segmenty 90cm po pracach stolarskich i elektrycznych. Dojdą jeszcze 30cm segmenty z semaforami wjazdowymi i tarczami ostrzegawczymi.
Sterowanie oraz pulpit oparty na Wajchowni
Budynek stacyjny i nastawnia w wersji testowej, czy da się to poskładać. Do poprawy dach, kominy i poręcze.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Byłbym bardzo wdzięczny:D
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
OIDP to rampa (do dawnej wytwórni nart) o której piszesz od dawna nie jest używana, pytanie czy w ogóle jeszcze istnieje. Jeśli będę tam w okolicy to spróbuję zrobić kilka zdjęć.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ ... riant=ORTO
Jak masz miejsce...Czy na module warto umieścić te dodatkowe bocznice?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 18:41 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Czy dysponuje ktoś z was zdjęciami wschodniej części stacji? Chodzi mi głównie o zdjęcia strony z placem ładunkowym. Na mapie z geoportalu widać, że tor bocznicowy jest nieco bardziej rozbudowany, dodatkowe tory, rampa, magazyn. W sieci jest sporo zdjęć ale większość uwzględnia tylko peron i budynek stacyjny.
Na schemat ze strony semaforka nie ma tych elementów. Zdjęcia lotnicze stacji są kiepskiej jakości, nie widać na nich wielu szczegółów.
http://maps.geoportal.gov.pl
Czy na module warto umieścić te dodatkowe bocznice?
Na schemat ze strony semaforka nie ma tych elementów. Zdjęcia lotnicze stacji są kiepskiej jakości, nie widać na nich wielu szczegółów.
http://maps.geoportal.gov.pl
Czy na module warto umieścić te dodatkowe bocznice?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 18:38 przez groszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
1) Może. To przecież 2x7,5°.
2) Stosowane są wszystkie sposoby. Pamiętaj aby nie łączyć szyn tworzących dziób z innymi bo będzie zwarcie
3) Jak sobie życzysz. Jedni tną na skręconych skrzynkach z kartą bankomatową pomiędzy nimi, inni (jak ja) jadą na żywca ale oczywiście pasowanie odbywa się również na skręconych skrzynkach.
2) Stosowane są wszystkie sposoby. Pamiętaj aby nie łączyć szyn tworzących dziób z innymi bo będzie zwarcie
3) Jak sobie życzysz. Jedni tną na skręconych skrzynkach z kartą bankomatową pomiędzy nimi, inni (jak ja) jadą na żywca ale oczywiście pasowanie odbywa się również na skręconych skrzynkach.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 19:03 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Przekonaliście mnie do małego kompromisu, będą trzy segmenty 2x90 + 60 więcej miejsca już nie uda się wygospodarować. Przynajmniej na razie. Łuk na bocznicy 11 ma teraz R900 przed nim jest spora prosta i nie powinno być problemów z wykolejeniem wpychanych wagonów.
1. Czy na torze może pozostać rozjazd ABW15 czy wstawić tam EW3?
2. W jaki sposób łączycie szyny przy rozjazdach, wsuwkami, lutujecie, czy po prostu je przykleić i od spodu połączyć przewodami?
3. Jaki macie patent na proste przycięcie toru 11? Przykleić na skręcone segmenty czy porostu sztukować osobno?
1. Czy na torze może pozostać rozjazd ABW15 czy wstawić tam EW3?
2. W jaki sposób łączycie szyny przy rozjazdach, wsuwkami, lutujecie, czy po prostu je przykleić i od spodu połączyć przewodami?
3. Jaki macie patent na proste przycięcie toru 11? Przykleić na skręcone segmenty czy porostu sztukować osobno?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 11:17 przez groszek, łącznie zmieniany 3 razy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1902
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Szaflary to bardzo wdzięczny temat na makietę modułową, ale próba wciśnięcia ich na 2 skrzynki po 90cm jest raczej nieporozumieniem...
Te łuki prowadzące na tor 11 mają wyraźnie za małe promienie, a w dodatku są połączone bez wstawki prostej. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że składy wpychane na ten tor wagonami do przodu będą się wykolejały w tym miejscu z powodu zakleszczonych sprzęgów.
Radzę więc albo od razu rozplanować Szaflary na 3 segmentach po 90cm (bez opcji skracania do 2 segmentów), albo pozostać przy prostszym układzie torów, który np. pokazałeś tu: https://lh4.googleusercontent.com/-97ho ... 2582y3.jpg
Te łuki prowadzące na tor 11 mają wyraźnie za małe promienie, a w dodatku są połączone bez wstawki prostej. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że składy wpychane na ten tor wagonami do przodu będą się wykolejały w tym miejscu z powodu zakleszczonych sprzęgów.
Radzę więc albo od razu rozplanować Szaflary na 3 segmentach po 90cm (bez opcji skracania do 2 segmentów), albo pozostać przy prostszym układzie torów, który np. pokazałeś tu: https://lh4.googleusercontent.com/-97ho ... 2582y3.jpg
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Przy zastosowaniu EW2 na torze 3 wygląda to tak:
Mam jeszcze jeden pomysł tylko nie wiem czy tak można. Zamiast EW3 na torze 3 zastosować rozjazd ABW15 promień luku jest jest większy niż w EW3 R1273 i zrobić małą eskę wyrównawczą tak jak na rysunku poniżej o promieniach ~R1300 ~R2100
Takie rozwiązania mocno zbliżyłyby "Grosz Mały" do "Szaflar". Co o tym myślicie?
Mam jeszcze jeden pomysł tylko nie wiem czy tak można. Zamiast EW3 na torze 3 zastosować rozjazd ABW15 promień luku jest jest większy niż w EW3 R1273 i zrobić małą eskę wyrównawczą tak jak na rysunku poniżej o promieniach ~R1300 ~R2100
Takie rozwiązania mocno zbliżyłyby "Grosz Mały" do "Szaflar". Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 15:53 przez groszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość