Grosz Mały
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Wobec takich ograniczeń zalecam ostatni projekt.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Stacyjka na pewno będzie na 3 modułach. Próbowałem zrobić tak jak mówisz lecz przy EW3 nie udało mi się wyjść tak by tor bocznicowy dochodził prostopadle do krawędzi modułu bez jakiś ostrych łuków. Ewentualnie po zastosowaniu EW2 na torze 3 da się wszystko zmieścić ale wtedy plac ładunkowy to będzie raczej chodnikiem ładunkowym bo miedzy torami 10 i 11 będzie jakieś 56mm, no i nie będzie to zgodne z sTTandardem. Dlatego zastanawiam się nad rezygnacją z trzeciego toru. Poza tym chcę by można było połączyć 2 skrajne moduły i zrobić małą pętle. "Siła Wyższa" mocno ograniczyła miejsce przeznaczone na mini kolej.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Zrób Szaflary. Jeżeli wzdłuż bocznicy przy placu ładunkowym dasz rampę, to zmieścisz oryginał bez redukowania torów. Przy skrzynkach 90x50 cm i rozjazdach EW3 będą nieco inne proporcje niż na Twoim rysunku. Tor 3 będzie miał około 50 cm więc lepiej z góry nastaw się na 3 skrzynki "90".
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 04:53 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Projekt ma być małą stacją lokalną osobowo-towarową. Po zastosowaniu rozjazdów EW3 faktycznie zrobiło się dość ciasno. W związku z tym zrobiłem kilka zmian przybliżających moją stacyjkę do "Szaflar" Fajna sprawa z przejazdem w środku stacji, który dzieli peron wyspowy na dwie osobne części.
Teraz mam pytanie.
Czy rezygnując z jednego toru głównego, jak na schemacie poniżej, będzie to nadal stacja czy już mijanka?
Czy może lepiej zrobić tak? (oczywiście w tym przypadku będą rozjazdy EW3)
Teraz mam pytanie.
Czy rezygnując z jednego toru głównego, jak na schemacie poniżej, będzie to nadal stacja czy już mijanka?
Czy może lepiej zrobić tak? (oczywiście w tym przypadku będą rozjazdy EW3)
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:18 przez groszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Sugeruję ostrożność przy tworzeniu planów makiet jak w pierwszym poście. Cienkie linie, którymi rysowane są tory, tworzą złudzenie, że na makiecie jest jeszcze sporo miejsca. Tymczasem wydaje mi się, że nie ma szans na upchnięcie budynku stacyjnego, jednego toru i peronu na szerokości 15 cm.
U mnie to wyszło dość ciasno. Foto by Misiek
U mnie to wyszło dość ciasno. Foto by Misiek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:15 przez whosho, łącznie zmieniany 2 razy.
- trucker
- Posty: 227
- Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Witam kolegę . Za ten ostatni link dałbym koledze Scio co najmniej 3 razy POMÓGŁ , chętnie przy okazji skorzystam. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Z całym szacunkiem dla normy... ale Tadek ma rację. W tym przypadku norma nie może być nadrzędną nad realistycznym odwzorowaniem rzeczywistości.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Ad. 2. Trzeba też wziąć pod uwagę normę NEM: http://pzmk.org.pl/NEM/NEM102.pdf określającą skrajnię budowli.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1900
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Ad. 1. To, czy układ jest poprawny zależy od tego, jakie funkcje ma w założeniach spełniać dana stacja. Musiałbyś je więc najpierw określić. W Twoim przypadku można jednak mieć już teraz wątpliwości co do zastosowania torów 10 - 14. Nie są to bowiem tory ładunkowe, a jak na tory postojowe, to na tak małą stację jest ich po prostu za dużo.groszek pisze:Czy taki układ jest poprawny?
Jakiej szerokości powinien być peron pomiędzy torami 1 i 2, jest to w jakiś sposób znormalizowane?
Czy sygnalizacja będzie prawidłowa?
Czy mogę wykorzystać rozjazdy ew2?
W jakiej odległości od krawędzi modułu dać rozjazdy?
Ad.2. To zależy od rodzaju peronu i epoki, w której był budowany. Perony jednokrawędziowe miały czasem niecałe 2m, zaś perony dwukrawędziowe zwykle mają >5m szerokości.
Ad.4. W torach głównych - nie. W takich miejscach sTTandard wymaga rozjazdy 12°, czyli EW3 lub lepsze.
Ad.5. Napęd rozjazdu (podmakietowy) nie może przeszkadzać w skręcaniu modułów śrubami. Bezpiecznie jest przewidzieć, że rozjazd zaczyna sie dopiero ok. 5cm od krawędzi modułu.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Grosz Mały
Podsyłam Ci jak wyglądają perony przy ich projektowaniu na PKP
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/pro ... zstaw.html
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/pro ... zstaw.html
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Grosz Mały
Początkowo myślałem o dokończeniu starego tortu, którego budowę rozpocząłem wieki temu, oraz dorobieniu kilku modułów sTTandardwych jako dodatkowa pętla. Po długich przemyślanych i kombinacjach wszystkie "rurki" powędrowały do kartonu. Torcik został rozebrany a pozyskane materiały przyczynią do powstania:
- małej stacyjki na linii jednotorowej "GROSZ MAŁY" początkowo 2 modły 90cm + segment przedłużający.
- 2 prostych modułów szlakowych 90cm
- 2 łuków by powstała pętla
Stacja będzie miała 3 tory główne peron miedzy torem 1 i 2, kilka torów bocznicowych (13 i 14 prawdopodobnie nie będę robił), malutki budynek dworca z kasą i nastawnię. Planuję wykonać na niej sygnalizację świetlną. Semafory wjazdowe 5-komorowe będą na modułach szlakowych, wyjazdowy na torze "1" 3-komorowy, na torach "2" i "3" 4-komorowe + karzełki na bocznicach.
Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wytkniecie wszelkich błędów w projekcie, oraz o sugestie co zmienić by stacyjkę zbliżyć do realiów PKP.
A teraz seria pytań.
Czy taki układ jest poprawny?
Jakiej szerokości powinien być peron pomiędzy torami 1 i 2, jest to w jakiś sposób znormalizowane?
Czy sygnalizacja będzie prawidłowa?
Czy mogę wykorzystać rozjazdy ew2?
W jakiej odległości od krawędzi modułu dać rozjazdy?
Będę Wam wdzięczny za wszelką pomoc. Puki co składam skrzynki na moduły szlakowe i robię listę zakupów na stacyjkę.
- małej stacyjki na linii jednotorowej "GROSZ MAŁY" początkowo 2 modły 90cm + segment przedłużający.
- 2 prostych modułów szlakowych 90cm
- 2 łuków by powstała pętla
Stacja będzie miała 3 tory główne peron miedzy torem 1 i 2, kilka torów bocznicowych (13 i 14 prawdopodobnie nie będę robił), malutki budynek dworca z kasą i nastawnię. Planuję wykonać na niej sygnalizację świetlną. Semafory wjazdowe 5-komorowe będą na modułach szlakowych, wyjazdowy na torze "1" 3-komorowy, na torach "2" i "3" 4-komorowe + karzełki na bocznicach.
Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wytkniecie wszelkich błędów w projekcie, oraz o sugestie co zmienić by stacyjkę zbliżyć do realiów PKP.
A teraz seria pytań.
Czy taki układ jest poprawny?
Jakiej szerokości powinien być peron pomiędzy torami 1 i 2, jest to w jakiś sposób znormalizowane?
Czy sygnalizacja będzie prawidłowa?
Czy mogę wykorzystać rozjazdy ew2?
W jakiej odległości od krawędzi modułu dać rozjazdy?
Będę Wam wdzięczny za wszelką pomoc. Puki co składam skrzynki na moduły szlakowe i robię listę zakupów na stacyjkę.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2012, 09:18 przez groszek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość