GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ruch na bocznicy nie będzie tak intensywny, aby trwale blokować stację i szlak. Przy wjeździe z prawej raczej zastosuję pełny trapez. Co do różnicy poziomów sprawa o tyle się skomplikowała, że przed sugestiami Tadeusza pokleiłem skrzynkę na stałe.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Czyli zejście z toru 2 do toru 8 o 8mm na odcinku 25cm?T_Domagalski pisze:Problem spadków można było załatwić w ten sposób, że tor wyciągowy byłby na poziomie -8mm, a tory ładunkowe na -16mm.
Ostro zagrywasz
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ja na odmianę uważam, że pierwsza koncepcja z torem wyciągowym była najlepsza. Wszystkie kolejne to tylko kombinowanie...
Problem spadków można było załatwić w ten sposób, że tor wyciągowy byłby na poziomie -8mm, a tory ładunkowe na -16mm.
Problem spadków można było załatwić w ten sposób, że tor wyciągowy byłby na poziomie -8mm, a tory ładunkowe na -16mm.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 17:02 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1649
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Żeby wepchnąć wagon (zabrać z GSu) będziesz musiaół wykorzywstać jeden z torów ywpoziomowanej ładowni.
Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy
Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Poza tym przy połówce trapezu z jednej strony stacji tor 2 staje się praktycznie torem jednokierunkowym.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Przy takim układzie torowym, żeby obsłużyć bocznicę GS i tory na rampie zablokujesz całkowicie ruch na torze nr 2.
Blokując na czas manewrów tor 2 pozbawiasz się możliwości krzyżowania i wyprzedzania składów pasażerskich i towarowych. Tor 2 leży przy krawędzi peronowej i jest przedłużeniem toru szlakowego /jeśli dobrze widzę to z jednej strony masz linię dwutorową a z drugiej strony jednotorową/.
Na tamtej stronie stacji przy takim układzie pasowałby tor dodatkowy 4 do manewrów i wymiany wagonów na tych torach.
Blokując na czas manewrów tor 2 pozbawiasz się możliwości krzyżowania i wyprzedzania składów pasażerskich i towarowych. Tor 2 leży przy krawędzi peronowej i jest przedłużeniem toru szlakowego /jeśli dobrze widzę to z jednej strony masz linię dwutorową a z drugiej strony jednotorową/.
Na tamtej stronie stacji przy takim układzie pasowałby tor dodatkowy 4 do manewrów i wymiany wagonów na tych torach.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
W związku z tym, że na dostępnej przestrzeni nie udało się pogodzić łuku i spadku toru, postanowiłem , że plac ładunkowy będzie się znajdował na poziomie równi stacyjnej. Stąd zmieniłem kierunek dojazdu do placu, a w miejsce toru wyciągowego powstała bocznica z magazynem GS-u.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ostateczny projekt rozbudowy stacji. Łączna długość modułu 466,5 cm. Poziom placu ładunkowego jest zaniżony w stosunku do równi stacyjnej, a nachylenie torów dojazdowych nie przekroczy 20 promili. Tory na placu - nachylenie 0 promili. Dziś przystępuję do realizacji segmentu B.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Rozwiaząnie tak oczywiste, że aż głupio, że na nie nie wpadłem, tym bardziej, że w rzeczywistości tak właśnie jest. Już poprawiłem Na rampie będzie bocznica kolejki leśnej i załadunek drewna; kruszywa raczej na placu ładunkowym. Dalej gdzie teren nieco opada rampa do załadunku zwierząt (przewiduje jeden wagon w tygodniu.
- Misiek
- Posty: 1649
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ja tak patrzę na schemat układu torowego i:
- ładownia dla bydła nie będzie kolidować z możliwościami ruchowymi torów przy murze oporowym?
- może by zrobić z niej tor mijankowy a ładownię z tej strony ograniczyć do okolic muru oporowego?
- docelowo w kwestii FREMOjazd i SADów - część z murem oporowym zaopatruje w kruszywo (jak w Wierchomli Wielkiej ) a bydło można umieścić w części "place ładunkowe", razem z innymi towarami? Pozostaje kwestia budowy rampy dla bydła.
coś jak na obrazku w paincie
- ładownia dla bydła nie będzie kolidować z możliwościami ruchowymi torów przy murze oporowym?
- może by zrobić z niej tor mijankowy a ładownię z tej strony ograniczyć do okolic muru oporowego?
- docelowo w kwestii FREMOjazd i SADów - część z murem oporowym zaopatruje w kruszywo (jak w Wierchomli Wielkiej ) a bydło można umieścić w części "place ładunkowe", razem z innymi towarami? Pozostaje kwestia budowy rampy dla bydła.
coś jak na obrazku w paincie
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 15:17 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Nawierzchnia to przesiany popiół drzewny i kurz z odkurzacza sypany na wikol i jeszcze inne śmieci, co było pod ręką Boki to ponacinane paski kartonu grubości 1 mm i zaimpregnowane cyjanoakrylem.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Bardzo mi się podoba to co powstało do tej pory i plany na przyszłość wyglądają równie ciekawie. Czekam na więcej zdjęć.
Z czego zrobiłeś nawierzchnie i boki na środkowym peronie?
Z czego zrobiłeś nawierzchnie i boki na środkowym peronie?
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Jak zobaczyłem Twój plan stacji to na myśl od razu przyszedł mi Zwardoń (stacja na granicy Polsko-Słowackiej).
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... wardon.png
Fajny układ, szczególnie łuk mi się podoba bo to ciekawie wygląda na żywo.
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... wardon.png
Fajny układ, szczególnie łuk mi się podoba bo to ciekawie wygląda na żywo.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Po pomyślnych testach stacji w Radomiu zapadła decyzja o dokończeniu budowy. Układ jest fantazyjny, dlatego uwagi znawców tematu mile widziane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości