Program do projektowania makiety SCARM
Moderator: Moderatorzy
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Nowa wersja SCARM 0.9.0:
Chwilę potrwa zanim przetłumaczę nowości, ale już można pobrać (z częściowym menu po angielsku) ze strony: http://scarm.info/index_pl.html
Przykładowy H0 układ: http://www.scarm.info/temp/Sample1_HO.zip (ten z obrazków powyżej).
Chwilę potrwa zanim przetłumaczę nowości, ale już można pobrać (z częściowym menu po angielsku) ze strony: http://scarm.info/index_pl.html
Przykładowy H0 układ: http://www.scarm.info/temp/Sample1_HO.zip (ten z obrazków powyżej).
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 09:31 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 10:38
- Lokalizacja: Sofia, Bulgaria
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Cześć Michał
Dziękujemy za Twój post. SCARM jest ciągle w fazie rozwoju i wiele nowych funkcji pojawi się w następnym wydaniu. Teraz odpowiedzi na komentarze:
O warstwach - w SCARM nie ma warstw, ale będę utworzyć funkcję wyboru obiektów na pożądany poziom wysokości.
O ruchu - SCARM ma nieograniczony obszar rysunku i z tego powodu nie ma przewijaczy. Jeśli chcesz, możesz przesunąć obszar rysunku za pomocą klawiszy strzałek.
Pozdrawiam,
Mixy
---
Hello Michał
Thank you for your post. SCARM is still under development and many new features will appear in the next release. Now on your comments:
About layers - there are no layers in SCARM, but I will create a function for selection of objects at desired height levels.
About movement - SCARM has unlimited drawing area and there are no scrollers because of this. If you wish, you can move the drawing area using arrow keys.
Greetings,
Mixy
Dziękujemy za Twój post. SCARM jest ciągle w fazie rozwoju i wiele nowych funkcji pojawi się w następnym wydaniu. Teraz odpowiedzi na komentarze:
O warstwach - w SCARM nie ma warstw, ale będę utworzyć funkcję wyboru obiektów na pożądany poziom wysokości.
O ruchu - SCARM ma nieograniczony obszar rysunku i z tego powodu nie ma przewijaczy. Jeśli chcesz, możesz przesunąć obszar rysunku za pomocą klawiszy strzałek.
Pozdrawiam,
Mixy
---
Hello Michał
Thank you for your post. SCARM is still under development and many new features will appear in the next release. Now on your comments:
About layers - there are no layers in SCARM, but I will create a function for selection of objects at desired height levels.
About movement - SCARM has unlimited drawing area and there are no scrollers because of this. If you wish, you can move the drawing area using arrow keys.
Greetings,
Mixy
Ostatnio zmieniony 16 lip 2011, 21:28 przez Mixy, łącznie zmieniany 2 razy.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Właśnie poczyniłem mój pierwszy układ torów za pomocą tego programu i mogę powiedzieć, że jest dobry. Bardzo fajna funkcja to przeliczanie kąta nachylenia torowiska oraz odwzorowanie układu w 3D.
Mam jednak też uwagi. Ponieważ przyzwyczajony jestem do TT-Cad'a brakuje mi tutaj obsługi wielowarstwowości.
Mało przyjazne jest również użycie rolki myszki jako przycisku do przesuwania pola roboczego - przydałyby się suwaki na dole i z boku okna.
Pozdrawiam,
Michał
Mam jednak też uwagi. Ponieważ przyzwyczajony jestem do TT-Cad'a brakuje mi tutaj obsługi wielowarstwowości.
Mało przyjazne jest również użycie rolki myszki jako przycisku do przesuwania pola roboczego - przydałyby się suwaki na dole i z boku okna.
Pozdrawiam,
Michał
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
TAK, sygnały, perony, budynki i elementy terenu są właśnie przygotowywane.
- wmac27
- Posty: 397
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Czy będzie możliwość wstawiania semaforów?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 10:38
- Lokalizacja: Sofia, Bulgaria
- Kontakt:
SCARM 0.8.6
Nowa wersja 0.8.6 z SCARM jest już gotowa
Najważniejszą nowością jest automatyczne generowania terenu 3D (patrz zdjęcia poniżej). Ponadto, zostały poprawione niektóre błędy, wprowadzono możliwość, aby powiększyć obraz podczas układania torów-flex. Sprawdź też "Instalacja na nośnikach zewnętrznych" w Ustawieniach - będzie przydatny do uruchomienia SCARM z pamięci USB.
---
The new version 0.8.6 of SCARM is ready
The most important new feature is automatic 3D terrain generation (see the pictures below). Also, some bugs were fixed and now it is possible to zoom while modelling flex-tracks. Check also the Portable page in the Settings - it will be useful for running SCARM from USB memory sticks.
(kliknij aby powiększyć / click to enlarge)
Mixy
Najważniejszą nowością jest automatyczne generowania terenu 3D (patrz zdjęcia poniżej). Ponadto, zostały poprawione niektóre błędy, wprowadzono możliwość, aby powiększyć obraz podczas układania torów-flex. Sprawdź też "Instalacja na nośnikach zewnętrznych" w Ustawieniach - będzie przydatny do uruchomienia SCARM z pamięci USB.
---
The new version 0.8.6 of SCARM is ready
The most important new feature is automatic 3D terrain generation (see the pictures below). Also, some bugs were fixed and now it is possible to zoom while modelling flex-tracks. Check also the Portable page in the Settings - it will be useful for running SCARM from USB memory sticks.
(kliknij aby powiększyć / click to enlarge)
Mixy
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 20:04 przez Mixy, łącznie zmieniany 2 razy.
- A_Tox
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
To będzie bardzo przydatne. Dzięki.
....
It will be very useful. Thanks.
....
It will be very useful. Thanks.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 10:38
- Lokalizacja: Sofia, Bulgaria
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
OK, dodam więcej informacji na pasku stanu, bo teraz tylko długość jest wyświetlane
---
OK, I will add more information to the status bar, because now only length is displayed
Mixy
---
OK, I will add more information to the status bar, because now only length is displayed
Mixy
- A_Tox
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Przy tworzeniu obrysu makiety można dodać w pasku statusu informacje:
1 - współrzędne punktu startowego odcinka
2 - współrzędne bieżącego punktu końcowego odcinka
3 - delta x i delta y i kąt nachylenia odcinka
4 - długość tworzonego odcinka
Np.
START x=0,10 y=0,0 END x=100,0 y=100,0 delta x=100,0 delta y=100,0 angle=-45,0' length=141,4
1 - współrzędne punktu startowego odcinka
2 - współrzędne bieżącego punktu końcowego odcinka
3 - delta x i delta y i kąt nachylenia odcinka
4 - długość tworzonego odcinka
Np.
START x=0,10 y=0,0 END x=100,0 y=100,0 delta x=100,0 delta y=100,0 angle=-45,0' length=141,4
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 10:38
- Lokalizacja: Sofia, Bulgaria
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Masz rację - podczas modelowania flex, tylko ruch jest możliwe. Postaram się to naprawić i umożliwić zoom w następnej aktualizacji
---
You are right – when modeling flex, only movement is possible. I will try to fix this and to enable zoom in the next update
Mixy
---
You are right – when modeling flex, only movement is possible. I will try to fix this and to enable zoom in the next update
Mixy
- A_Tox
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
W trakcie pracy z flexem, czy to jako łuk, czy jako wstawka prosta, nie można zmienić zooma tak reklamowanym kółkiem myszki... ani przesunąć pola roboczego...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Za Mixy:
- SCARM z zasady pozbawiony jest wszelkich okien dialogowych, w tym i współrzędnych oraz promienia dla flex'a, jednak autor dostrzega taką potrzebę i pojawi się ona wkrótce, tym bardziej że okazuje się być konieczną przy wprowadzeniu kolejnych obiektów (sygnały, perony, budynki itd) i wtedy pojawi się i ona przy torach.
Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=fO5QxIyJvYI przedstawia sposób na układanie łuku o bardzo dużym promieniu. W uwagach jest opis jak to zrobić (EN).
- SCARM z zasady pozbawiony jest wszelkich okien dialogowych, w tym i współrzędnych oraz promienia dla flex'a, jednak autor dostrzega taką potrzebę i pojawi się ona wkrótce, tym bardziej że okazuje się być konieczną przy wprowadzeniu kolejnych obiektów (sygnały, perony, budynki itd) i wtedy pojawi się i ona przy torach.
Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=fO5QxIyJvYI przedstawia sposób na układanie łuku o bardzo dużym promieniu. W uwagach jest opis jak to zrobić (EN).
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Właśnie o tym dyskutuję z Milanem !
... a dokładnie, to o współrzędnych końca fleksa.
... a dokładnie, to o współrzędnych końca fleksa.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 15:32 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 maja 2006, 08:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Hmmm...
Czego mi brakuje.... Szkoda, że na etapie wstawiania fleksa nie da się ręcznie włożyć długości i minimalnego promienia.
Czego mi brakuje.... Szkoda, że na etapie wstawiania fleksa nie da się ręcznie włożyć długości i minimalnego promienia.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Program do projektowania makiety SCARM
Nawiązując do powyższej informacji Autora SCARM, śpieszę donieść, że od wersji 0.8.5 mamy już całkowicie polską wersję tego programu wraz dokumentacją, rozpoczynając od programu instalacyjnego.
Parę słów o programie:
obecnie jest on w wersji Beta, ale jego główna użytkowość, czyli układanie torów już działa,
brakuje takich funkcji jak obrazowanie ukształtowania terenu w 3D (tzn góry, doliny itd), wstawiania sygnałów, peronów, budynków itp - wszystko w swoim czasie,
program został napisany przez TeTetkowicza i w związku z tym bardzo nam pasuje:
- mamy 6 bibliotek torów TT, w tym Kuehn
- mamy w bibliotekach napędy Tilliga (86110 i 83531 / 83532),
są fleksy, obrotnica Flajśmana, rozjazdy DKW / DGV,
mamy kontakt z autorem na etapie TWORZENIA oprogramowania, więc możliwe jest wpłynięcie na końcowy efekt - prosimy o uwagi/propozycje.
Ja ze swej strony, a nie jestem polonistą, gorąco proszę o uwagi dotyczące wersji polskiej. Jeśli natraficie na błędy albo przyciężki język - poprawimy.
SCARM - sama nazwa nie brzmi przyjemnie w naszych uszach, może zaproponujecie bardziej przyjazną nazwę dla polskiej wersji
Gorąco polecam program Waszej uwadze, uważam że warty jest (już na obecnym etapie) zapoznania się z nim i jeśli uda się go rozpropagować, w co nie wątpię, będziemy mogli spinać się wirtualnie naszymi SCARM makietami.
Służę pomocą jeśli coś nie będzie dla Was jasne. Proponuję zacząć od zbudowania pierwszego owalu: http://www.scarm.info/index_pl.html#tutorial , a jak to zrobić można zobaczyć na filmiku: http://www.youtube.com/v/b2FSOgNYq2s
Program jest darmowy, mały, więc szybki do pobrania (TU), prosty w instalacji i używaniu.
Uwaga praktyczna: używajcie rolki myszy, nawet w nią (rolkę) klikajcie.
Czekamy na pierwsze ciekawe projekty układów torowych w 3D Wklejajcie tu "zdjęcia" swoich SCARM makiet.
Parę słów o programie:
obecnie jest on w wersji Beta, ale jego główna użytkowość, czyli układanie torów już działa,
brakuje takich funkcji jak obrazowanie ukształtowania terenu w 3D (tzn góry, doliny itd), wstawiania sygnałów, peronów, budynków itp - wszystko w swoim czasie,
program został napisany przez TeTetkowicza i w związku z tym bardzo nam pasuje:
- mamy 6 bibliotek torów TT, w tym Kuehn
- mamy w bibliotekach napędy Tilliga (86110 i 83531 / 83532),
są fleksy, obrotnica Flajśmana, rozjazdy DKW / DGV,
mamy kontakt z autorem na etapie TWORZENIA oprogramowania, więc możliwe jest wpłynięcie na końcowy efekt - prosimy o uwagi/propozycje.
Ja ze swej strony, a nie jestem polonistą, gorąco proszę o uwagi dotyczące wersji polskiej. Jeśli natraficie na błędy albo przyciężki język - poprawimy.
SCARM - sama nazwa nie brzmi przyjemnie w naszych uszach, może zaproponujecie bardziej przyjazną nazwę dla polskiej wersji
Gorąco polecam program Waszej uwadze, uważam że warty jest (już na obecnym etapie) zapoznania się z nim i jeśli uda się go rozpropagować, w co nie wątpię, będziemy mogli spinać się wirtualnie naszymi SCARM makietami.
Służę pomocą jeśli coś nie będzie dla Was jasne. Proponuję zacząć od zbudowania pierwszego owalu: http://www.scarm.info/index_pl.html#tutorial , a jak to zrobić można zobaczyć na filmiku: http://www.youtube.com/v/b2FSOgNYq2s
Program jest darmowy, mały, więc szybki do pobrania (TU), prosty w instalacji i używaniu.
Uwaga praktyczna: używajcie rolki myszy, nawet w nią (rolkę) klikajcie.
Czekamy na pierwsze ciekawe projekty układów torowych w 3D Wklejajcie tu "zdjęcia" swoich SCARM makiet.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 20:03 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości