Makieta Peter_KR
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
...bo, ja właśnie zanim się spytałem na forum, wziąłem gruby papier kredowy nagniotłem go wypisanym długopisem, pomalowałem i w celu uwypuklenia nagnieceń pomalowałem czarnym washem. Tylko efekt był niezadowalający (za szerokie i płytkie szpary), a przy próbie poprawienia wash złuszczył farbę z gładkiego kratonu.
A jeszcze wcześniej zrobiłem przejazd kolejowy z płytami betonowymi, ale tutaj linie podziału nacinałem płytko nożykiem i efekt był dużo lepszy.
Spróbuje dzisiaj przetestować metody i dam znać jak to wygląda w praktyce.
A jeszcze wcześniej zrobiłem przejazd kolejowy z płytami betonowymi, ale tutaj linie podziału nacinałem płytko nożykiem i efekt był dużo lepszy.
Spróbuje dzisiaj przetestować metody i dam znać jak to wygląda w praktyce.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2012, 12:22 przez Peter_KR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Forex to rodzaj spienionego PCV, osobiście jakoś nie mogę namierzyć w sklepach tego materiału. A przynajmnije kiedy już znajdę coś co według sprzedawcy jest tym czego szukam, to okazuje się, że proponowany materiał ma różną strukturę na obu powierzchniach arkusza (miększą grubszą część i cienką twardą warstwę). Generalnie chciałbym dostać ten materiał do ręki
Myślę, że nie ma co przesadzać z grubością stosowanego kartonu. Na codzień rzadko widzi się głębokie szczeliny między pojedynczymi płytkami chodnika, więc na upartego wystarczyłby po prostu nadrukowany i wytłoczony karton. Efekt na zdjęciach (link) jest jednak faktycznie dobry
Myślę, że nie ma co przesadzać z grubością stosowanego kartonu. Na codzień rzadko widzi się głębokie szczeliny między pojedynczymi płytkami chodnika, więc na upartego wystarczyłby po prostu nadrukowany i wytłoczony karton. Efekt na zdjęciach (link) jest jednak faktycznie dobry
Ostatnio zmieniony 07 sie 2012, 22:58 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Przyznam, że myślałem nad czymś takim, ale jakoś nie miałem odwagi ani pewności.
Efekt (po pomalowaniu ) jest naprawdę niezły.
Myślałem o tym czy nie wyprostować drogi i nie użyć płytki Auchagena.
Ale jednak u nas mało kiedy jest tak położony chodnik. Zwykle układany jest tak, że w każdym rzędzie płytki są przesunięte 0,5 długości. Do tego ta metoda jest na tyle elastyczna, że można sobie nawet połamać płytki
Pozostaje mi tylko sprawdzić gdzie kupię nowe ostrza do skalpela,
oraz spytać się jakiego materiału użyłeś, lub użył ten modelarz, bo sam rozszyfrowałem tylko jakąś Forex platte 2mm ale to chyba jako baza dla całej drogi oraz twardy karton, ale jest tam chyba jeszcze kilka innych materiałów...
Efekt (po pomalowaniu ) jest naprawdę niezły.
Myślałem o tym czy nie wyprostować drogi i nie użyć płytki Auchagena.
Ale jednak u nas mało kiedy jest tak położony chodnik. Zwykle układany jest tak, że w każdym rzędzie płytki są przesunięte 0,5 długości. Do tego ta metoda jest na tyle elastyczna, że można sobie nawet połamać płytki
Pozostaje mi tylko sprawdzić gdzie kupię nowe ostrza do skalpela,
oraz spytać się jakiego materiału użyłeś, lub użył ten modelarz, bo sam rozszyfrowałem tylko jakąś Forex platte 2mm ale to chyba jako baza dla całej drogi oraz twardy karton, ale jest tam chyba jeszcze kilka innych materiałów...
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
[Klik] Może być taki? Trochę pracochłonny, ale swego czasu też zrobiłem coś w tym stylu i nie było tragedii.Peter_KR pisze:Jest jakiś patent na ładny chodnik (przy ulicy) po nieregularnym łuku?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2012, 08:12 przez whosho, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10315
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Jak widać TU przewody lutujemy do szyn przed założeniem podkładów. Nie zawsze się to udaje, czasem trzeba przylutować przewody na obu końcach szyny, a w środku muszą być podkłady.Peter_KR pisze:W którym momencie należy przylutować kable zasilające do szyn. Chodzi mi o kolejność działań bo nie wiem czy to przed czy po położeni podkładów.
Wtedy należy je odsunąć maksymalnie od miejsca lutowanego (bo plastik płynie gdy lutujemy szynę).
Gdy mamy mało miejsca, np tylko kilka mm pomiędzy lutowaniem, a ściśniętymi podkładami, mogą nam pomóc wąskie szczypce, które zabierają sporo ciepła nie dopuszczając do przegrzania plastiku podkładów.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
O rety!
Jak dawno tu się nic nie działo. Cały rok szkolny.
Ale na szczęście są wakacje i można ruszyć do przodu. Prace u mnie trwają mam już podbite listwami 3 z 5 segmentów potrzebnych do zamknięcia okręgu oraz położony na nich korek. Niestety nie mogę na razie wrzucić zdjęć.
Niemniej mam pytanka:
*W którym momencie należy przylutować kable zasilające do szyn. Chodzi mi o kolejność działań bo nie wiem czy to przed czy po położeni podkładów.
*Jest jakiś patent na ładny chodnik (przy ulicy) po nieregularnym łuku?
PS udało mi się złożyć, pomalować, zaszutrować rozjazd EW3 i połączyć z napędem Conrada i wygląda na to że działa
aha i też wydłużyłam bocznice na dwa segmenty.
Jak dawno tu się nic nie działo. Cały rok szkolny.
Ale na szczęście są wakacje i można ruszyć do przodu. Prace u mnie trwają mam już podbite listwami 3 z 5 segmentów potrzebnych do zamknięcia okręgu oraz położony na nich korek. Niestety nie mogę na razie wrzucić zdjęć.
Niemniej mam pytanka:
*W którym momencie należy przylutować kable zasilające do szyn. Chodzi mi o kolejność działań bo nie wiem czy to przed czy po położeni podkładów.
*Jest jakiś patent na ładny chodnik (przy ulicy) po nieregularnym łuku?
PS udało mi się złożyć, pomalować, zaszutrować rozjazd EW3 i połączyć z napędem Conrada i wygląda na to że działa
aha i też wydłużyłam bocznice na dwa segmenty.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10315
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Problem 'trójkąta' znika gdy damy moduł przeciwzwarciowy (zasilanie DCC).Gloow pisze:... układ torowy będzie generował zwarcie, (...) (na zewnętrznej pętli masz "trójkąt").
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Zaprezentowany układ torowy będzie generował zwarcie, chyba, że pokombinujesz (na zewnętrznej pętli masz "trójkąt"). Na bocznicy na wewnętrznej pętli zmieści Ci się tylko lokomotywa ewentualnie jeden wagon. Ja bym ją wydłużył. Zdecydowanie polecam też połączenie obu pętli rozjazdami. Zwiększy to możliwości manewrowania etc.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Jako, że nasz szanowny administrator dosyć mocno propaguje program SCARM, stwierdziłem czemu nie spróbować:
Zamieszczam, więc skany:
Gwoli wyjaśnienia :
Wewnętrzna pętla nie łączy się z zewnętrzną.
Po wewnętrznej będzie śmigać jeden skład towarowy, co pewien czas zjeżdżając na bocznice do jakiegoś zakładu (jeszcze nie skonkretyzowałem)
Zewnętrzna pętla i stacją końcowa zostają dla pociągów pasażerskich,
^^ taki układ umożliwiłby zjechanie pociągu pasażerskiego z pętli na stacje następnie rozczepieniu wagonów i lokomotywy i przestawieniu wagonów na inny tor oraz podłączeniu lokomotywy od drugiej strony ==> czyli tak jak to robią na stacjach końcowych.
Stacja byłaby tak skonstruowana, że po dorobieniu drugiej głowicy można byłoby ją przekształcić na przejazdową.
Całość to mniej więcej Epoka V/VI W Polsce. Z torami pod trakcją
Na razie plan zakłada zamknięcie pętli by w końcu można by było pojeździć
PS: Nie wywracajcie proszę od razu, do góry nogami, mojego planu, ale krytyka jest mile widziana.
Zamieszczam, więc skany:
Gwoli wyjaśnienia :
Wewnętrzna pętla nie łączy się z zewnętrzną.
Po wewnętrznej będzie śmigać jeden skład towarowy, co pewien czas zjeżdżając na bocznice do jakiegoś zakładu (jeszcze nie skonkretyzowałem)
Zewnętrzna pętla i stacją końcowa zostają dla pociągów pasażerskich,
^^ taki układ umożliwiłby zjechanie pociągu pasażerskiego z pętli na stacje następnie rozczepieniu wagonów i lokomotywy i przestawieniu wagonów na inny tor oraz podłączeniu lokomotywy od drugiej strony ==> czyli tak jak to robią na stacjach końcowych.
Stacja byłaby tak skonstruowana, że po dorobieniu drugiej głowicy można byłoby ją przekształcić na przejazdową.
Całość to mniej więcej Epoka V/VI W Polsce. Z torami pod trakcją
Na razie plan zakłada zamknięcie pętli by w końcu można by było pojeździć
PS: Nie wywracajcie proszę od razu, do góry nogami, mojego planu, ale krytyka jest mile widziana.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2011, 11:50 przez Peter_KR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Moim zdaniem ten z za lodówki wystarczy
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Chodzi ci o kurz z suchych pasteli, bo chyba nie ten zza lodówki
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Nawet nie musisz go malować. Wystarczy wetrzeć w niego trochę kurzu.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Przepraszam, że długo nie odpisywałem, ale byłem na wakacjach
Nie wiem co mi wskoczyło do głowy z tymi odbojnicami , w każdym razie chodziło mi właśnie o przejazd betonowy i zamierzam skorzystać z rady Marka TT.
I jeszcze pytanko:
Czy drogę asfaltową (poza przejazdem) można by wykonać z pomalowanego aerografem ciemnoszarą matową farbą papieru ściernego 1500
Wydaje mi się, że uzyskałbym właściwą fakturę i kolor...
Nie wiem co mi wskoczyło do głowy z tymi odbojnicami , w każdym razie chodziło mi właśnie o przejazd betonowy i zamierzam skorzystać z rady Marka TT.
I jeszcze pytanko:
Czy drogę asfaltową (poza przejazdem) można by wykonać z pomalowanego aerografem ciemnoszarą matową farbą papieru ściernego 1500
Wydaje mi się, że uzyskałbym właściwą fakturę i kolor...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3208
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Lub starych kart bankomatowychMarek TT pisze:Ze zdjęcia wynika, że będzie to przejazd na drodze asfaltowej.
Najprościej imitację płyt betonowych wykonać z kawałków tektury zabarwiając ją farbą np. Faller imitującą beton.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Peter_KR
Ze zdjęcia wynika, że będzie to przejazd na drodze asfaltowej. Dlatego do takiego przejazdu przeważnie używano płyt betonowych. Przejazdy z podkładów były na polnych drogach.
Najprościej imitację płyt betonowych wykonać z kawałków tektury zabarwiając ją farbą np. Faller imitującą beton. Na przejeździe w zależności od szerokości drogi układano od 2-3 płyt betonowych. Długość takiej płyty to 3,1m. Szerokość i wysokość musisz tak dobrać aby tabor nie chaczył przy przejeźdzaniu.
Najprościej imitację płyt betonowych wykonać z kawałków tektury zabarwiając ją farbą np. Faller imitującą beton. Na przejeździe w zależności od szerokości drogi układano od 2-3 płyt betonowych. Długość takiej płyty to 3,1m. Szerokość i wysokość musisz tak dobrać aby tabor nie chaczył przy przejeźdzaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość