BR 132 "Ludmiła"

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: DBv »

Co do wcześniejszej wypowiedzi dotyczacej ilości i rozmieszczenia okien w BR130 BTTB, to nie bee sie powtarzał, et22 dokładnie to opisał. także tu akurat BTTB jest w porzadku. Pisząc natomiast o podianie podwozia nie maiłem oczywiście na uwadze Twojej osoby, wszak oczywiste, ze taki stary wyjadacz o tym wie :)
ArturSch pisze: A czy ja powiedziałem, że to "dzisiejsza" produkcja ? Ty też nie napisałeś, że z "bieżącej" produkcji. Chyba chodzi o to by pokazać wszystkie malowania, a jest ich kilka wersji. Pozatym te same modele były sprzedawane jako Roco i jako Tillig z różnymi numerami katalogowymi - choć to te same modele (nie wiem tylko czy pudełka były identyczne czy różne) !
:)
Tu sie zgodze. Podobnie jak przy innych modelach Roco, nie da sie rozdzielić tego wyraźnie pomiędzy Roco a Tilliga. Z resztą (nie wiem czy przez cały czas), ale równiez już pod skrzydłami Tilliga, modele sprzedawano dalej w opakowaniach... Roco!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10307
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:to. co pokazałeś, to Tillig AD 2004.
A czy ja powiedziałem, że to "dzisiejsza" produkcja ? Ty też nie napisałeś, że z "bieżącej" produkcji. Chyba chodzi o to by pokazać wszystkie malowania, a jest ich kilka wersji. Pozatym te same modele były sprzedawane jako Roco i jako Tillig z różnymi numerami katalogowymi - choć to te same modele (nie wiem tylko czy pudełka były identyczne czy różne) !
:)
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

to. co pokazałeś, to Tillig AD 2004. Roco nie robi teraz tych Ludmił :(
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10307
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: ArturSchŁ »

maciej_kolej pisze:Pochwal się nią więcej, coż to za skład za nią, nie wspomnę że jednorodny
To wszystko Darka (z_gdyni) wina !!

Przyszedł kiedyś na spotkanie w Gdyni z niepozorną cesterną (ostatnia na zdjęciu). Zaczęliśmy dyskutować (Ludmiła czy BR204) i efekt dyskusji pojawił się w Radomiu. To wszystko Darka wina, bo miał jeszcze 2-gą Ludmiłę DB-Cargo wziąść (do tandemu) ale nie zabrał :( , a wagony są Darka (ok 2/3) i moje (pozostałe 1/3) !! Ale muszę się pochwalić, że to Roco to moje. Prawie cały skład DB-Cargo (bez wagonów od Tomasa) ...oraz WINOWAJCĘ widać TU !!
:)
A żółte cysterny, ...a to już zupełnie inna historia (szał w Radomiu, THX Tomas) !!
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2006, 15:46 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Maciej »

Artur to jednak "cicha woda" - 232 elegancka jak się patrzy! Pochwal się nią więcej, coż to za skład za nią, nie wspomnę że jednorodny :D Jak patrzę na to zdjecie już słyszę jej dudnienie......
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10307
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:Wersje modelu (na stronie testu):
36206 - Malowanie Railion
36207 - DE 300.02 EKO-Trans
Oj cieniutko....a gdzie moja DB-Cargo ?? Zobacz w Katalogu ile wersji znalazłem.
:)
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Maciej »

Co by nie było stara "Ludmiła" BTTB była za krótka, za gruba itd. Obecnie może stać się co najwyżej mdelem historycznym w TT. Ja uważam że nie ma co porównywać - stara była produkowana 30 lat temu, inne założenia, inna technologia. Nowa to skok technologiczny i stawianie jej w rzedzie ze starą 130 ką na testach jest nieporozumieniem. A co do oryginału (wymiary)- trzeba zajrzeć do zakładów Pesa w końcu remontują "Ludmiłki" i dokumentacje mają.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

różnica pomiędzy 130 a 132 z wymiarów podanych przez Oelkę wynosi 20 cm! Więc po przeskalowaniu w TT daje nam to wymiar 1.8mm! Czyli 130 i 132 można śmiało na jednym podwoziu w TT umieszczać! Natomiast BTTB skróciło model o ponad 20 mm! Co w przeliczeniu na realne wymiary daje nam prawie 2,5 metra długości!
Zresztą wkrótce zrobię test porównawczy obu loków (jak Grzesiek dostarczy mi materiał porównawczy, bo swojego nie mam)
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2006, 12:55 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: et22 »

I ja mam kilka drobnych uwag:

DBv napisał:
Nie jest to do końca prawdą. Model BR130 BTTB powstał w oparciu o istniejące podwozie Nohaba. To zmuszało do przekłamań w proporcjach modelu, w tym jego długości. Nie sa one jednak na tyle duże, żeby w BR130 od BTTB brakowało jednego okna. Po prostu pierwowzorem była inna lokomotywa. BR130 przeznaczona była do prowadzenia pociągów towarowych i nie miała instalacji ogrzewczej. Tymczasem BR132 już takową miała, a miejsce wygospodarowano poprzez wydłużenie lokomotywy. Należy przy tym zaznaczyć, że BR130 stanowiła na kolejach DR pewną ciekawostkę i nigdy nie była eksploatowana w większych ilościach.
Charakterek napisał:
A co do 130 - zobacz 5 otwór był, tyle, że zaślepiony - tego w BTTB nie ma(...)
Co do długości oryginałów - wszystkie dostępne mi źródła mówią, że zarówno 130 jak i 132 były tej samej długości - nic w niej nie wydłużali.
Problem w tym, że trochę brakuje rzeczywiście do końca wiarygodnych źródeł. Trzeba by je chyba miarą zwijaną zmierzyć :D :D . Analizując jedynie materiał zdjęciowy sądzę, że różnica mogła być nawet większa niż podaje źródło DBv. Na żółto zaznaczyłem "sekcję niezgody" :D 130 ma 3-y żaluzje (dachowe) z podziałem na dwa okna każda, 132 też ma trzy żaluzje ale z podziałem 2-3-2. Sądzę że o to jedno okno żaluzji i okno "normalne" 132 jest dłuższa od 130, co dało by pewnie około 0.5 metra długości.

Obrazek

Co do okna zaślepionego (niebieska ramka na rysunku) to w BTTB-owskiej 130 także występowało, jeśli to okno miałeś na myśli Charakterku.

Nie zmienia to rzecz jasna faktu, że Roco-wska Ludmiła jest po prostu piękna, i rzeczywiście warto ją kupić. Szkoda że na razie w planach inne wydatki. :D

P.S. Zastanawia mnie podawana w źródłach wysoka prędkość BR130, może planowana była jednak do ruchu osobowego, a nie towarowego?

P.S.2 Przepraszam, Charakterku że użyłem zdjęcia z Twojej strony, ale na nim najlepiej było widać to co chciałem pokazać. Użyłem go wyłącznie w celach poglądowych.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2006, 12:10 przez et22, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Karol »

O zgrozo a ja biedny czekam i czekam juz 4 dzien na nią. Mam trochę taboru Roco ale w H0 i co tu dużo mowić jeżeli na pudełku pisze professional to wiadomo że wszystko będzie tak jak należy. Ludmiłka TT nie jest czymś wyjątkowym, jest to po prostu poprawnie zrobiony model.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Maciej »

Jak dl amnie "Ludmiła" Roco to bomba! Miałem okazję dokładnie zapoznać się z modelem i podejrzewam że Tillig by tak dokładnie jej nie zrobił. Ma wiele detali co tworzy bardzo realistyczny model. Jest warta swojej ceny, płynna jazda, zachowanie mocy przy ciężkich składach i ciągle ten realistyczny wygląd.
A co do BTTB - to juz historia. :D
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

Już poprosiłem DBv o przeredagowanie spornej części - jego wiedza na pewno dobrze posłuży temu testowi :)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2185
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:no ok to w przeliczeniu na TT daje całe 1,8 mm :) a nie dobre 2 cm, którymi się te lokomotywy różnią :)
Zgadza sie. U nas ST43, czy EU07 maja podobna jak nie wieksza roznice w obrebie jednego typu, ze wzgledu na dostosowanie czolwnicy do sprzegu samoczynnego :P
Sa natomiast inne wizulane roznice miedzy tymi typami: inny rozmiar okien w scianie czolowej, w scianach bocznych, uklad dachu...

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

no ok to w przeliczeniu na TT daje całe 1,8 mm :) a nie dobre 2 cm, którymi się te lokomotywy różnią :)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2185
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:Co do długości oryginałów - wszystkie dostępne mi źródła mówią, że zarówno 130 jak i 132 były tej samej długości - nic w niej nie wydłużali

http://www.privat-bahn.de/V300_Daten.html
Moim zdaniem tam jest blad BR130 - 20620 mm, a BR132 - 20820 mm. http://www.br232.de/index2.html

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości