BR 132 "Ludmiła"

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

A daj jej czadu tak do ostatniej kreski. I niestety - światło przebija :( Przebija w 232 bo sprawdzałem w Radomiu. I w 300.02 też przebija.

A co do 130 - zobacz 5 otwór był, tyle, że zaślepiony - tego w BTTB nie ma. A wiem, że miała wspólne podwozie z Nohabem, tego mi nie trzeba tłumaczyć, jednak laika nie obchodzi z czym miała wspólne podwozie. Ważnym jest, że była za krótka i już :)

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0002cs.jpg

Co do długości oryginałów - wszystkie dostępne mi źródła mówią, że zarówno 130 jak i 132 były tej samej długości - nic w niej nie wydłużali

http://www.privat-bahn.de/V300_Daten.html
DBv pisze:Ten dodatkowy element (Blindstromkompensationsanlage)
Napisz coś więcej o tym czymś, bardzo chętnie uzupełnię opis na stronie TT clubu :)
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2006, 01:18 przez Charakterek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR 132 "Ludmiła"

Post autor: DBv »

Pare uwag w odniesieniu do tekstu zamieszczonego na stronie TTClubu:

"Patrząc z boku już widzimy sporo różnic z modelem BTTB. Model Roco wreszcie nie jest skrócony! Znalazło się dodatkowe okienko zapomniane przez BTTB."

Nie jest to do końca prawdą. Model BR130 BTTB powstał w oparciu o istniejące podwozie Nohaba. To zmuszało do przekłamań w proporcjach modelu, w tym jego długości. Nie sa one jednak na tyle duże, żeby w BR130 od BTTB brakowało jednego okna. Po prostu pierwowzorem była inna lokomotywa. BR130 przeznaczona była do prowadzenia pociągów towarowych i nie miała instalacji ogrzewczej. Tymczasem BR132 już takową miała, a miejsce wygospodarowano poprzez wydłużenie lokomotywy. Należy przy tym zaznaczyć, że BR130 stanowiła na kolejach DR pewną ciekawostkę i nigdy nie była eksploatowana w większych ilościach.

"Prezentowany model choć kupiony bardzo niedawno, pochodzi ze starszej produkcji Roco."

Model BR132 od Roco pojawił sie dokładnie w 1998roku. Od poczatku oferowany był w seri "Supermodelle", stad też i jego precyzyjne wykonanie.

"Do BR 232 i DE 300.02 dochodzi jeszcze dodatkowy element na dachu."

Ten dodatkowy element (Blindstromkompensationsanlage) wystepuje równiez w innych wersjach BR132. Lokomotywy przeznaczone były do obsługi ciezkich pociągów pasażerskich. Z czasem, wypierane były z głównych szlaków, a wraz z mniejszym obciażeniem zaistniała potrzeba montażu takich urządzeń. Było ono montowane więc nieco póżniej w tych lokomotywach, dlatego modele odzwierciedajace egzemplarze z poczatkowego okresu eksploatacji, nie posiadają go. I tak np omawiana BR132 - 188 nie ma tego elementu i pochodzi z poczatkowych lat eksploatacji, co podkreślają dodatkowo obwódki na tarczach zderzaków, malowana rynienka i szeroki pas na boku lokomotywy (tzn tej samej szerokości co ten na ścianie czołowej). Sprawdzenie dat jakie producent nadrukował na modelu, wiele pewnie by tu wyjaśniło. Tymczasem np BR132 z pierwszych serii Roco, tj BR132 - 105 przedstawia stan z póżniejszego okresu eksploatacji tj poczatek lat 90-tych. Ma już BSKA i wąskie pasy po boku.

Skoro już o dachu mówimy, to nalezy uzupełnic, ze różne wersje różnią sie jego detalami, tzn pochodza z różnych form wtryskowych. Odzwierciedlają zgodnie z oryginałem różne rozmieszczenie żaluzji, tak wiec np dach z BR132-105 i BR232 DBAG-Verkerhsrot (jedne z pierwszych modeli) różnią sie!

"Pasek na dole nie jest biały, a srebrny (okucie!) poręcze i klamka także srebrne. Podobnie jak ramka okna - chromowana tam, gdzie trzeba! "

Skoro zaś już przy elementach związanych z wykonaniem kabiny jesteśmy, to nalezy dodać, ze różne wersje mają równiez inne okna! Cześć posiada bowiem (zgodnie z pierwowzorem) imitację czarnych uszczelek, część natomiast (współczesne lokomotywy), ma odzwierciedlone mocowanie przy pomocy metalowych (lakierowanych w kolorze nadwozia) ramek.

Acha, i u mnie nie prześwituje swiatło przez bude, może zapomnieli czegoś w środku włożyć?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2006, 00:50 przez DBv, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

BR 132 "Ludmiła"

Post autor: Charakterek »

Podziel się nimi z Nami. Napisz co myślisz o modelu.

Test modelu wraz ze zdjęciami znajdziesz klikając tutaj
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2006, 23:55 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: piotrmichal62 i 2 gości