Re: Moja TT - ModelarzeTT
: 09 sty 2013, 13:02
Tak jak napisałem kilka dni temu, po 39 latach zakończyliśmy eksploatację lokomotyw BTTB na naszej kolei. Poniżej kilka porównań (podane kilometry to kilometry modelarskie – pętle na naszej makiecie mają ok. 13m długości, z przeliczenia skali jest to ok. 1.6 km – przyjmujemy w naszych statystykach, że jedna pętla to 2 km).
Okres eksploatacji:
BTTB: lata 1973 – 2012
Tillig: lata 1996 – 2012
Roco: lata 2000 – 2012
Kuehn: lata 2006 – 2012
Piko: lata 2006 – 2012
Modist: lata 2010 - 2012
Gutzold: 2012
MTB: 2012
Liczba eksploatowanych lokomotyw:
BTTB: 24 szt.
Tillig: 47 szt.
Roco: 11 szt.
Kuehn: 11 szt.
Piko: 3 szt.
Modist: 2 szt.
Gutzold: 1 szt.
MTB: 1 szt.
Łączny przebieg:
BTTB: 412 tyś. km
Tillig: 198 tyś. km
Roco: 33 tyś. km.
Kuehn: 20 tyś. km
Piko: 6 tyś. km
Modist: 2 tyś. km
Gutzold: 400 km
MTB: 450 km
W sumie ponad 670 tyś. km
Lokomotywy z największymi przebiegami:
BTTB: Nohab 39 tyś. km (nadal sprawna)
E42 38 tyś. km (nadal sprawna)
Tillig: BR120 16 tyś. km (i się rozleciała)
BR219 13 tyś. km
Roco: BR232 10 tyś. km
Kuehn: E10 4 tyś. km
Piko: Taurus 4 tyś. km
Wymiana silników:
BTTB: 4 szt. (w ciągu 39 lat)
Tillig: 5 szt. (w ciągu 16 lat)
Roco: 0
Kuehn: 0
Piko: 1 szt.
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 0
I znak naszych czasów – naprawy gwarancyjne:
BTTB: 0
Tillig: 3
Roco: 4
Kuehn: 0
Piko: 0
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 1
I taka refleksja na koniec. Można psioczyć na wiele mankamentów lokomotyw BTTB, ale pod względem niezawodności eksploatacyjnej…. To bym sobie życzył by nowe lokomotywy przejechały przynajmniej tyle kilometrów co BTTB
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Okres eksploatacji:
BTTB: lata 1973 – 2012
Tillig: lata 1996 – 2012
Roco: lata 2000 – 2012
Kuehn: lata 2006 – 2012
Piko: lata 2006 – 2012
Modist: lata 2010 - 2012
Gutzold: 2012
MTB: 2012
Liczba eksploatowanych lokomotyw:
BTTB: 24 szt.
Tillig: 47 szt.
Roco: 11 szt.
Kuehn: 11 szt.
Piko: 3 szt.
Modist: 2 szt.
Gutzold: 1 szt.
MTB: 1 szt.
Łączny przebieg:
BTTB: 412 tyś. km
Tillig: 198 tyś. km
Roco: 33 tyś. km.
Kuehn: 20 tyś. km
Piko: 6 tyś. km
Modist: 2 tyś. km
Gutzold: 400 km
MTB: 450 km
W sumie ponad 670 tyś. km
Lokomotywy z największymi przebiegami:
BTTB: Nohab 39 tyś. km (nadal sprawna)
E42 38 tyś. km (nadal sprawna)
Tillig: BR120 16 tyś. km (i się rozleciała)

BR219 13 tyś. km
Roco: BR232 10 tyś. km
Kuehn: E10 4 tyś. km
Piko: Taurus 4 tyś. km
Wymiana silników:
BTTB: 4 szt. (w ciągu 39 lat)
Tillig: 5 szt. (w ciągu 16 lat)
Roco: 0
Kuehn: 0
Piko: 1 szt.
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 0
I znak naszych czasów – naprawy gwarancyjne:
BTTB: 0
Tillig: 3
Roco: 4
Kuehn: 0
Piko: 0
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 1

I taka refleksja na koniec. Można psioczyć na wiele mankamentów lokomotyw BTTB, ale pod względem niezawodności eksploatacyjnej…. To bym sobie życzył by nowe lokomotywy przejechały przynajmniej tyle kilometrów co BTTB

Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek