BR 107, Tillig

Moderator: mod-Tabor

makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: makieciarz »

UU faktycznie to do Tczewa dotarł totalny "bubel" mało że nie dotamponowany to połamany. Ot cały Tillig, na pocieszenie powiem że PCC Szczakowy PMT też były nie dostęplowane i po forumowiczach pałęta się kilka (3 szt) takich niedobitków. Jak by ktoś chciał je wymienić to jest taka opcja. Najnowszy rzut całkiem poprawny dotrze w połowie lutego.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: KrzyszTTof »

krzysztof pisze:wkurzony jestem strasznie, bo dostałem z połamanymi barierkami od strony kabiny.
Mało tego - brakuje ci opisów na budce maszynisty! Masz niedotamponowany egzemplarz! Reklamuj!
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:51 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: BarTTmań »

Moja też od tygodnia już jeździ (i to jak!!). Miałem szczęście, u mnie wszystko jest OK, choć plastik podwozia i ostoi wózków mógłby być lepszej jakości, jak na tę cenę.
Potwierdzam ponadto - moja ma również identyczne wózki jak BR107, choć we wszystkich anonsach była mowa, że będą inne ("Geänderte Drehgestell-Ausführung gegenüber DR-Variante.") :(
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2186
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: oelka »

krzysztof pisze:zaskoczyła mnie imitacja konstrukcji wózków - identyczna jak w odmianie DR! jak pamiętamy - bttb - miało w czeskiej wersji inne wózki.
również w wykazie części zamiennych obie wersje mają identyczne wózki. a jak było w oryginałach?
T435.001 - 086; 088 - 0138 i 0495 - 0499 (szerokotorowe) miały wózki typu jhy (konstrukcji amerykańskiej - "Pensylwania"). Natomiast T435.087, 0139 - 0145 dostały już nowe wózki masowo stosowane przez CKD w wielu typach lokomotyw spalinowych ze sztywną ramą w kształcie litery H.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:48 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: krzysztof »

et22 pisze:Na tt-pics.de jest już zdjęcie czechosłowackiej T435 Tilliga.
już od tygodnia mam ją w domu. wkurzony jestem strasznie, bo dostałem z połamanymi barierkami od strony kabiny. co więcej, nigdzie w pudełku resztek nie było, czyli mniemam, że tak była do pudełka wsadzona. ciekawe, czy na moją reklamację otrzymam tą część, bo wymiana jest trywialnie prosta podczas gdy wysyłka z powrotem droga.
zaskoczyła mnie imitacja konstrukcji wózków - identyczna jak w odmianie DR! jak pamiętamy - bttb - miało w czeskiej wersji inne wózki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
również w wykazie części zamiennych obie wersje mają identyczne wózki. a jak było w oryginałach?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:47 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: et22 »

Na tt-pics.de jest już zdjęcie czechosłowackiej T435 Tilliga.

Tu: http://www.tt-pics.de/details.php?image_id=9156

Trzeba się zalogować.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: krzysztof »

ale jeszcze powiem, że gość na Allegro sprzedaje naprawdę nowe osie do BR107 BTTB
jesli chcesz namiary to podam na PW
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: clipers »

W takim razie użyję starych osiek tylko wymienię koła. Dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 21:17 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: krzysztof »

w nowej BR107 mamy te same koła co w nowej BR110. ich średnica toczna to około 8mm (piszę "około", bo nie rozbierałem wózków).
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
natomiast w starej 107 średnica toczna wynosi 9mm.
drugą różnicą i to zasadniczą jest zębatka na osi, zupełnie różna i inaczej umieszczona.

według moich ustaleń to żadne z obecnie produkowanych kół nie pasuje do starej BR107.
zastanawiam się conajwyżej nad kołami do elektrowozów typu BR254 ale one są szprychowe i zastrzegam, że nie mam żadnego elektrowozu i nie znam ich średnicy!
widać, że zębatka na ich osi pasuje.
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BR 107, Tillig

Post autor: clipers »

Mam pare pytan.1.Czy ktos moglby mi podac rozmiar kol do DR 107. 2.Czy ktores z obecnie produkowanych kol pasuje do DR 107 produkcji BTTB (tych z zebatkami). Dziekuje.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

BR 107, Tillig

Post autor: krzysztof »

BR 107

:arrow: dokładna nazwa modelu
lokomotywa spalinowa BR 107 004-4 DR

:arrow: ilośc osi
4

:arrow: nazwa producenta modelu
TILLIG Modellbahnen GmbH&Co. KG (Niemcy)

:arrow: forma
model gotowy

:arrow: charakter produkcji
model seryjny

:arrow: nr katalogowy modelu
04620

:arrow: inne wersje
na dzień wprowadzania postu nie występują,
w zapowiedzi jest 04621 T 435 zarząd CSD

:arrow: zarząd kolejowy
DR

:arrow: epoka
IV

:arrow: stacjonowanie, data
Rbd Halle; Bw Leipzig Hbf - Sud; 4.8.83. (miesiąc daty na modelu mało czytelny)

:arrow: sprzęg
KKS, mocowanie typowe dla Tilliga, zgodne z normą NEM

:arrow: napęd
silnik 5-polowy z masami kinetycznymi przekazuje za pomocą kardanów napęd na wszystkie 4 osie, 1 skrajne koło w każdym wózku wyposażone jest w gumki przyczepnościowe

:arrow: oświetlenie
zmiennokierunkowe, 3 białe/2 czerwone w zależności od kierunku jazdy

:arrow: gniazdo dekodera
PluX12

:arrow: elementy specyficzne
podświetlona tabliczka boczna z numerem lokomotywy, elementy do samodzielnego montażu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

bardzo ładnie wykonano elementy przestrzenne na dachu, przez żaluzje prześwituje wentylator ale fotki tego nie oddają... no i rzut oka na spód loki

Obrazek Obrazek

:arrow: uwagi
lokomotywa porusza się poprawnie, jej jazda jest płynna, podobnie jak jazda BR 110, choć wyraźnie wolniejsza - co nie dziwi wcale, bo w końcu to manewrówka! jednak do gracji V60 (a o Modista BR212 czy MMS V80 nie wspomnę) jeszcze trochę brakuje
oświetlenie "daje" niebieskim - szkoda, że Tillig przesadził w drugą stronę - loko świeci jasno, ale patrząc na epokę którą reprezentuje ten model kolor światła żółtawy byłby lepszy!
długie poręcze są odlewem (super!), pozostałe elementy do samodzielnego montażu powinny dać się wkleić bez kłopotu. przy montażu odgarniacza należy zdjąć sprzęg wraz z gniazdem

Obrazek Obrazek

:arrow: porównanie do poprzedniczki
nie ma porównania :lol:
ale może ktoś chce porównać wymiary, więc powiem, że lokomotywa BTTB jest wyższa o ok. 1,5mm (wyraźnie wyżej jest osadzona rama!), nadwozie na długości przedziału silnikowego jest lekko mniej niż o 1mm szersze

Obrazek Obrazek

proszę wybaczyć jakość zdjęć - nie jestem mistrzem migawki a ponadto wystarcza mi prosty aparat cyfrowy i takim się posługiwałem
lokomotywę dostałem z utrąconą tarczą zderzaka - widać to gdzieniegdzie, ale i tak się cieszę. ten typ to moja ulubiona, czekam na wersję czeską i marzę o radzieckiej! tak!
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 09:17 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości