BR 107, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
UU faktycznie to do Tczewa dotarł totalny "bubel" mało że nie dotamponowany to połamany. Ot cały Tillig, na pocieszenie powiem że PCC Szczakowy PMT też były nie dostęplowane i po forumowiczach pałęta się kilka (3 szt) takich niedobitków. Jak by ktoś chciał je wymienić to jest taka opcja. Najnowszy rzut całkiem poprawny dotrze w połowie lutego.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
Mało tego - brakuje ci opisów na budce maszynisty! Masz niedotamponowany egzemplarz! Reklamuj!krzysztof pisze:wkurzony jestem strasznie, bo dostałem z połamanymi barierkami od strony kabiny.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:51 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
Moja też od tygodnia już jeździ (i to jak!!). Miałem szczęście, u mnie wszystko jest OK, choć plastik podwozia i ostoi wózków mógłby być lepszej jakości, jak na tę cenę.
Potwierdzam ponadto - moja ma również identyczne wózki jak BR107, choć we wszystkich anonsach była mowa, że będą inne ("Geänderte Drehgestell-Ausführung gegenüber DR-Variante.")
Potwierdzam ponadto - moja ma również identyczne wózki jak BR107, choć we wszystkich anonsach była mowa, że będą inne ("Geänderte Drehgestell-Ausführung gegenüber DR-Variante.")
- oelka
- Moderator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
T435.001 - 086; 088 - 0138 i 0495 - 0499 (szerokotorowe) miały wózki typu jhy (konstrukcji amerykańskiej - "Pensylwania"). Natomiast T435.087, 0139 - 0145 dostały już nowe wózki masowo stosowane przez CKD w wielu typach lokomotyw spalinowych ze sztywną ramą w kształcie litery H.krzysztof pisze:zaskoczyła mnie imitacja konstrukcji wózków - identyczna jak w odmianie DR! jak pamiętamy - bttb - miało w czeskiej wersji inne wózki.
również w wykazie części zamiennych obie wersje mają identyczne wózki. a jak było w oryginałach?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:48 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
już od tygodnia mam ją w domu. wkurzony jestem strasznie, bo dostałem z połamanymi barierkami od strony kabiny. co więcej, nigdzie w pudełku resztek nie było, czyli mniemam, że tak była do pudełka wsadzona. ciekawe, czy na moją reklamację otrzymam tą część, bo wymiana jest trywialnie prosta podczas gdy wysyłka z powrotem droga.et22 pisze:Na tt-pics.de jest już zdjęcie czechosłowackiej T435 Tilliga.
zaskoczyła mnie imitacja konstrukcji wózków - identyczna jak w odmianie DR! jak pamiętamy - bttb - miało w czeskiej wersji inne wózki.
również w wykazie części zamiennych obie wersje mają identyczne wózki. a jak było w oryginałach?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 08:47 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
Na tt-pics.de jest już zdjęcie czechosłowackiej T435 Tilliga.
Tu: http://www.tt-pics.de/details.php?image_id=9156
Trzeba się zalogować.
Tu: http://www.tt-pics.de/details.php?image_id=9156
Trzeba się zalogować.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
ale jeszcze powiem, że gość na Allegro sprzedaje naprawdę nowe osie do BR107 BTTB
jesli chcesz namiary to podam na PW
jesli chcesz namiary to podam na PW
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
W takim razie użyję starych osiek tylko wymienię koła. Dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 21:17 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
w nowej BR107 mamy te same koła co w nowej BR110. ich średnica toczna to około 8mm (piszę "około", bo nie rozbierałem wózków).
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
natomiast w starej 107 średnica toczna wynosi 9mm.
drugą różnicą i to zasadniczą jest zębatka na osi, zupełnie różna i inaczej umieszczona.
według moich ustaleń to żadne z obecnie produkowanych kół nie pasuje do starej BR107.
zastanawiam się conajwyżej nad kołami do elektrowozów typu BR254 ale one są szprychowe i zastrzegam, że nie mam żadnego elektrowozu i nie znam ich średnicy!
widać, że zębatka na ich osi pasuje.
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
natomiast w starej 107 średnica toczna wynosi 9mm.
drugą różnicą i to zasadniczą jest zębatka na osi, zupełnie różna i inaczej umieszczona.
według moich ustaleń to żadne z obecnie produkowanych kół nie pasuje do starej BR107.
zastanawiam się conajwyżej nad kołami do elektrowozów typu BR254 ale one są szprychowe i zastrzegam, że nie mam żadnego elektrowozu i nie znam ich średnicy!
widać, że zębatka na ich osi pasuje.
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
http://www.tillig.com/modellbahnshop/sh ... ,0,0,0,0,0,
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: BR 107, Tillig
Mam pare pytan.1.Czy ktos moglby mi podac rozmiar kol do DR 107. 2.Czy ktores z obecnie produkowanych kol pasuje do DR 107 produkcji BTTB (tych z zebatkami). Dziekuje.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
BR 107, Tillig
BR 107
dokładna nazwa modelu
lokomotywa spalinowa BR 107 004-4 DR
ilośc osi
4
nazwa producenta modelu
TILLIG Modellbahnen GmbH&Co. KG (Niemcy)
forma
model gotowy
charakter produkcji
model seryjny
nr katalogowy modelu
04620
inne wersje
na dzień wprowadzania postu nie występują,
w zapowiedzi jest 04621 T 435 zarząd CSD
zarząd kolejowy
DR
epoka
IV
stacjonowanie, data
Rbd Halle; Bw Leipzig Hbf - Sud; 4.8.83. (miesiąc daty na modelu mało czytelny)
sprzęg
KKS, mocowanie typowe dla Tilliga, zgodne z normą NEM
napęd
silnik 5-polowy z masami kinetycznymi przekazuje za pomocą kardanów napęd na wszystkie 4 osie, 1 skrajne koło w każdym wózku wyposażone jest w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe, 3 białe/2 czerwone w zależności od kierunku jazdy
gniazdo dekodera
PluX12
elementy specyficzne
podświetlona tabliczka boczna z numerem lokomotywy, elementy do samodzielnego montażu
bardzo ładnie wykonano elementy przestrzenne na dachu, przez żaluzje prześwituje wentylator ale fotki tego nie oddają... no i rzut oka na spód loki
uwagi
lokomotywa porusza się poprawnie, jej jazda jest płynna, podobnie jak jazda BR 110, choć wyraźnie wolniejsza - co nie dziwi wcale, bo w końcu to manewrówka! jednak do gracji V60 (a o Modista BR212 czy MMS V80 nie wspomnę) jeszcze trochę brakuje
oświetlenie "daje" niebieskim - szkoda, że Tillig przesadził w drugą stronę - loko świeci jasno, ale patrząc na epokę którą reprezentuje ten model kolor światła żółtawy byłby lepszy!
długie poręcze są odlewem (super!), pozostałe elementy do samodzielnego montażu powinny dać się wkleić bez kłopotu. przy montażu odgarniacza należy zdjąć sprzęg wraz z gniazdem
porównanie do poprzedniczki
nie ma porównania
ale może ktoś chce porównać wymiary, więc powiem, że lokomotywa BTTB jest wyższa o ok. 1,5mm (wyraźnie wyżej jest osadzona rama!), nadwozie na długości przedziału silnikowego jest lekko mniej niż o 1mm szersze
proszę wybaczyć jakość zdjęć - nie jestem mistrzem migawki a ponadto wystarcza mi prosty aparat cyfrowy i takim się posługiwałem
lokomotywę dostałem z utrąconą tarczą zderzaka - widać to gdzieniegdzie, ale i tak się cieszę. ten typ to moja ulubiona, czekam na wersję czeską i marzę o radzieckiej! tak!
dokładna nazwa modelu
lokomotywa spalinowa BR 107 004-4 DR
ilośc osi
4
nazwa producenta modelu
TILLIG Modellbahnen GmbH&Co. KG (Niemcy)
forma
model gotowy
charakter produkcji
model seryjny
nr katalogowy modelu
04620
inne wersje
na dzień wprowadzania postu nie występują,
w zapowiedzi jest 04621 T 435 zarząd CSD
zarząd kolejowy
DR
epoka
IV
stacjonowanie, data
Rbd Halle; Bw Leipzig Hbf - Sud; 4.8.83. (miesiąc daty na modelu mało czytelny)
sprzęg
KKS, mocowanie typowe dla Tilliga, zgodne z normą NEM
napęd
silnik 5-polowy z masami kinetycznymi przekazuje za pomocą kardanów napęd na wszystkie 4 osie, 1 skrajne koło w każdym wózku wyposażone jest w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe, 3 białe/2 czerwone w zależności od kierunku jazdy
gniazdo dekodera
PluX12
elementy specyficzne
podświetlona tabliczka boczna z numerem lokomotywy, elementy do samodzielnego montażu
bardzo ładnie wykonano elementy przestrzenne na dachu, przez żaluzje prześwituje wentylator ale fotki tego nie oddają... no i rzut oka na spód loki
uwagi
lokomotywa porusza się poprawnie, jej jazda jest płynna, podobnie jak jazda BR 110, choć wyraźnie wolniejsza - co nie dziwi wcale, bo w końcu to manewrówka! jednak do gracji V60 (a o Modista BR212 czy MMS V80 nie wspomnę) jeszcze trochę brakuje
oświetlenie "daje" niebieskim - szkoda, że Tillig przesadził w drugą stronę - loko świeci jasno, ale patrząc na epokę którą reprezentuje ten model kolor światła żółtawy byłby lepszy!
długie poręcze są odlewem (super!), pozostałe elementy do samodzielnego montażu powinny dać się wkleić bez kłopotu. przy montażu odgarniacza należy zdjąć sprzęg wraz z gniazdem
porównanie do poprzedniczki
nie ma porównania
ale może ktoś chce porównać wymiary, więc powiem, że lokomotywa BTTB jest wyższa o ok. 1,5mm (wyraźnie wyżej jest osadzona rama!), nadwozie na długości przedziału silnikowego jest lekko mniej niż o 1mm szersze
proszę wybaczyć jakość zdjęć - nie jestem mistrzem migawki a ponadto wystarcza mi prosty aparat cyfrowy i takim się posługiwałem
lokomotywę dostałem z utrąconą tarczą zderzaka - widać to gdzieniegdzie, ale i tak się cieszę. ten typ to moja ulubiona, czekam na wersję czeską i marzę o radzieckiej! tak!
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 09:17 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości