BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Moderator: mod-Tabor

MariuszLodzer
Posty: 18
Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MariuszLodzer »

...dzięki raz jeszcze Marcinie!
Mariusz Kotyński
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Marcin »

MariuszLodzer pisze:...czy obudowę tendra (burty) zdejmuje się tak jak w starszych BR 01 (podważając 4 zatrzaski od spodu i ciągnąc ku górze)?
Tak, w ten sposób zdejmiesz całą obudowę tendra
Ostatnio zmieniony 01 maja 2013, 14:18 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
MariuszLodzer
Posty: 18
Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MariuszLodzer »

...jeszcze jedna kwestia: zamierzam wstawić do loki elementy do samodzienego montażu; zatem: czy obudowę tendra (burty) zdejmuje się tak jak w starszych BR 01 (podważając 4 zatrzaski od spodu i ciągnąc ku górze)? I czy jak jest to właściwy zabieg, to czy daje to dostep do rozłacznia loki z tenderm (też w celu urealnienia czoła loki - łatwiejsze manewrowanie pojedynczym pojazdem, niz zestawem z tendrem); hej!
Mariusz Kotyński
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: kolejkowicz »

Witam

Polecam katalog "TT-Neuheiten 2010, str. 17"
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: jafrap »

ArturSchŁ pisze:PS: mnie cały czas w nowych konstrukcjach Tilliga brakuje dymu i dźwięku (choć dźwięk już jest w zapowiedziach) !!
Naprawdę? W których? :mrgreen:
Gdy to pisałeś był marzec 2010 r. - do dzisiaj (kwiecień 2013) nie mamy żadnego modelu z dźwiękiem fabrycznym od Tilliga.

Ale - niech już nawet dźwięku nie dają, a zadowalające byłoby chociaż to, gdyby przewidziano jakoweś miejsce na dedykowany głośnik, który bez krojenia plastiku ciężko upchnąć w subtelny sposób (budka maszynisty mi się nie podoba jako miejsce na głośnik). Roco w OK1 mogło wsadzić głośnik, to i niech Tillig pomyśli o podobnym miejscu projektując model dla przyszłego montażu dźwięku gdy właściciel tego zapragnie (kaskę uzbiera).
Montaż dźwięku powinien być przynajmniej dostępną ogólnie opcją dla każdego, na tzw. "klik". Obecnie nie jest to tak proste.

W tym miejscu zacytuję W.Cejrowskiego: "I to mnie wkurza".
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 12:51 przez jafrap, łącznie zmieniany 11 razy.
MariuszLodzer
Posty: 18
Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MariuszLodzer »

Dzięki Marcinie, tego mi było trzeba (!) ;)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Marcin »

Parowozów BR 01 i 03 nie da się rozłączyć tak jak np 50 lub 52. 01 jest spięta na stałe, żeby ją rozłączyć trzeba częściowo rozebrać tender.
MariuszLodzer
Posty: 18
Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MariuszLodzer »

...mam pytanie: jak się rozłącza parowóz i tender (bo na podstawie instrukcji jakoś trudno mi się połapać...); hej, pozdrawiam!
Mariusz Kotyński
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: eg_ptmkż »

pablogl pisze:Generator dymu ma jedną wadę - "strzela" olejem, który służy jako paliwo i to brudzi model :/
i tory .... potem tłusta maź powstaje
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 20:16 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MichalH »

A tu jeszcze dymek i nietypowy sposób tego nakręcenia :)
http://www.youtube.com/watch?v=nPUwvGqI ... re=related
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MichalH »

Faktycznie, tutaj wyczytalem, ze są wynalazki z jakimś wacikiem i wiatraczkiem, które nie chlapią, ale to już inny gabaryt wytwornicy do H0:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9290

Tutaj parowóz jak się rozbuja w 3 minucie filmu to wygląda świetnie :)
http://www.youtube.com/watch?v=JEd3dQAmwWs
Ludzie to nawet w spalinówkach montują:
http://www.youtube.com/watch?v=ChOiH_dNM3U
pablogl
Posty: 75
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: pablogl »

MichalHulek pisze:Ok, znalazłem dość sporo parowozów Roco z dźwiękiem i dymem :)
Generator dymu ma jedną wadę - "strzela" olejem, który służy jako paliwo i to brudzi model :/
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 15:02 przez pablogl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MichalH »

Ok, znalazłem dość sporo parowozów Roco z dźwiękiem i dymem :)
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:26 przez MichalH, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: MichalH »

Ja z tematu o dźwięku BR218 przechodzę tutaj, bo skoro dźwięk to faktycznie lepiej usłyszeć go z parowozu :)
Jednak z tego co tutaj czytam w parowozach Tilliga ciężko o dźwięk, a o wytwornicy dymu można zapomnieć? Czy coś w kolejnych wersjach wewnątrz się zmieniło?
Jest jakiś model parowozu o dobrych właściwościach jezdnych, cichej jeździe, a przy tym z szansą na późniejszy montaż dźwięku SL75 i wytwornicy dymu?
Czy jakieś Roco z takimi opcjami i do tego z dobrym napędem?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:26 przez MichalH, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Maciej »

Jeżeli chodzi o całą serią nowych BR01 świetnie radzą sobie na ostrych łukach i "krótkich" rozjazdach. Natomiast problemy są na "krótkich" jazdą tzw. "tendrem na przód" tu bywa różnie z najczęstszą tendencją do wykolejania. To co mówi Artur brak dymu i dźwięku niestety jest pewną bolączką, brak tego charakterystycznego sapania. To tak jak z lokomotywami spalinowymi - brak tego dymku przy rozruchu :lol:
Jeżeli ktoś dysponuje większą gotówką to już może sobie na to pozwolić :lol:
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4528
Moje obawy budzi fakt dość dziwnego pakowania dekodera - jest tam mało miejsca i słaba cyrkulacja powietrza. Grzeje się to wszystko w tym ciasnym tendrze (o dziwo parowozy się grzały :lol: ). To cena za likwidację napędów w modelach parowozów z budek maszynisty. Przynajmniej w mojej ze składem dalekobieżnym po oblocie jest ciepły tender i trzeba podpiąć elektryka :lol:
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości