BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Moderator: mod-Tabor

kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: kolmod »

Świetny model. Osobiście żałuję, że w modelach TT prawie wcale konstruktorzy nie przewidują miejsca na ewentualny loksound dekoder i głośnik. Odkąd zaraziłem się dźwiękiem tak teraz nie widzę loki bez niego ;) A dać się da. Przykładem jest oczekiwany BR38 z dźwiękiem od Roco, czyli mniejsza maszynka jeśli chodzi o wymiary.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 07:24 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: ArturSchŁ »

BR 01 0529-6

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR01.0529-6, DR, Ep. IV / Parowóz BR 01.0529-6 kolei DR ep. IV

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy - dla Spielemax

:arrow: Numer katalogowy modelu
500977

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 01 0529-6

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rdb Erfurt, Bw Erfurt P / 5.04.1971


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Ulotka:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:21 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Maciej »

Dostęp do gniazda dekodera okazał się banalnie łatwy. Delikatnie łapiemy za węższe pudło u góry. Lekko ściskamy boki wyciągamy.
Obrazek

Po wyczuciu "kliknięcia" odchylamy lekko tył skrzyni do góry i zsuwamy.
Obrazek

Czerwony element jest częścią zatrzasku od strony budki maszynisty. Trzeba na to zwrócić uwagę przy zdejmowaniu i zakładaniu całego elementu.
Obrazek
Po zdjęciu ukarze nam się zestaw ciężarków i zaślepka analogowa.
Obrazek Obrazek Obrazek

wystarczy teraz wyjąć zaślepkę i włożyć dekoder - czy tak będzie dobrze? Przekonamy się już wkrótce ;)

Oddzielnym tematem są blaszki na które uwagę zwrócił Paweł. Otóż w przednim wózku nie chce obracać się wewnętrzny zestaw kołowy. Blaszki zasilające za mocno dociskają obręcze od wewnątrz. Jak tam się dostać?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 17:18 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

BR 01.5, Tillig

Post autor: Maciej »

BR 01 502

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01.502 / Parowóz pośpieszny BR 01.5 kolei DR ep. III

:arrow: Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02001

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 01 502

:arrow: Stacjonowanie/Data
Oznaczenie na modelu - Schwerin 1968 rok

Dane od kolegów z ForumTT
Producent: Henschel und Sohn, Kassel
Rok: 1935
Numer fabryczny: 22705
Historia
DRB 01 157
->'45 DRo/DR
->27.09.62 Ub. DR 01 502 (RAWM 62/104, RK RAWH 62/237) - zmiana kotła na mazutowy
->'70 DR 01 0502-3
->14.06.82 Ub. in Dsp. - wycofanie z planowego ruchu
('82-85 VEB Minol, Rostock-Seehafen /L)
++03.88

Dane tylko z lat 1978-1981 (za DBv):

01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock

1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.

Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).

Obrazek
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
Obrazek Obrazek
BR01.5 @ Drehscheibe

:arrow: Elementy specyficzne
Instrukcja zaleca smarowanie oliwą modelarską wiązadeł/korbowodów/osi oraz osi w tendrze. W pakiecie woreczek z częściami do samodzielnego montażu.

:arrow: Wersje modelu
seria BR 01.5 ep III i ep VI

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi

:arrow: DCC:
Gniazdo NEM 651 – instalacja w opracowaniu

:arrow: Napęd
Napęd na 4 osie tendera.

:arrow: Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy. Białe klosze świetnie imitują latarnie niemieckich kolei.

:arrow: Uwagi
Parowozy serii BR01 Produkowano w latach 1926-1938. Fabryki gdzie produkowano serię BR 01: AEG, BMAG, Borsig, Henschel, Hohenzollern, Krupp

MODEL - zawieszanie się kół w wózku tocznym z przodu (prawdopodobnie ze względu na blaszki zasilające), oraz wiązarowych (dotyczy ostrych łuków). Model w zasilaniu analogowym rusza bardzo płynnie. Bardzo dobre wrażenie robi budka maszynisty z detalami i kratą na dachu (blaszka fototrawiona). Niechlujność wykonania pojawia się natomiast w jej pobliżu co budzi niepokój - w końcu model ma części do samodzielnego montażu (prestiż modelarski), a tu takie wpadki - krzywe mocowanie budki podkreślają czerwone elementy. Armatura kotła, wiatrownice poprawnie wykonane. Wrażenie robią korbowody z filigranowymi elementami. Masywny tender skłania nas do rozmyślań o setkach litrów oleju napędowego. Sportową sylwetkę - jeśli wolno tak określić tą serię - podkreśla zabudowa elementów na dymnicy, walczaku i kotle - w modelu wyszło to pięknie podobnie jak w oryginale ;) Praca z pociągami tranzytowymi w relacjach tzw. Interzug, ruchu pośpiesznym krajowym (DR) czy dalekobieżnym z pewnością nas zadowoli. Ogólne wrażenia są bardzo podobne jak w standardowej BR 01 produkowanej po 2009 roku.

Eksploatacja została definitywnie zakończona w 1982 roku w NRD. Pozostawiono kilka egzemplarzy w celach muzealnych.
35 parowozów serii BR 01 oznaczono jako BR 01.5– był to efekt modernizacji
(„REKOnstrukcji“) w zakaładach Versuchs- und Entwicklungsstelle Maschinenwirtschaft w Halle. Założono min defektory dymu, pozwalające określać parametry spalania, oraz instalacje olejową. Tendry przebudowano i w miejscu skrzyni węglowej zabudowano zbiorniki na olej opałowy (mazut). Był to efekt próby oszczędzania węgla kamiennego sprowadzanego z Polski do parowozów na kolejach DR. (DDR dysponowało w zasadzie nieograniczonymi zasobami węgla brunatnego, węgiel kamienny trzeba było sprowadzać).
Parowozy BR01.5 prowadziły od renomowanych pociągów tranzytowych DB-DR po dalekobieżne na kolejach DR. Z racji modernizacji początkowo kierowano je na prestiżowe trasy do granicy z NRF.

http://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Class_01
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... Class_01.5
Dziś możemy podziwiać oryginały na imprezach w Niemczech i w Polsce (Wolsztyn)
http://www.youtube.com/watch?v=Hz6m2ETgFdw

Czas na fotorelację:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 16:44 przez Maciej, łącznie zmieniany 11 razy.
PiotrZ
Posty: 678
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: PiotrZ »

JanuszTT pisze:jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
Na zwrotnicach EW1 i IBW nie ma żadnych problemów. Testowane w Porąbce Zdroju :). Również jeżdziłem po torach i zwrotnicach rurkowych i nie było żadnych wykolejeń (oczywiście mówię o jeździe z rozsądną prędkością).
JanuszTT
Posty: 44
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: JanuszTT »

Witam,

jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?

Pozdrawiam

I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?

Dzięki
Janusz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 20:42 przez JanuszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: ArturSchŁ »

Jeszcze raz karty katalogowe: Str. 1, Str. 2, Str. 3 i Str. 4 (od kolegi womo).

PS: mnie cały czas w nowych konstrukcjach Tilliga brakuje dymu i dźwięku (choć dźwięk już jest w zapowiedziach) !!
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2384
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: womo »

BR 01 235

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DB

:arrow: Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02131

:arrow: Zarząd kolejowy
DB

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 01 235

:arrow: Stacjonowanie/Data

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS i nowe sprzęgi

:arrow: DCC:
model posiada gniazdo, Tillig zrobił gniazdo tak, że nie trzeba wyginać pinów w dekoderze

:arrow: Napęd
Napęd na 4 osie tendera.

:arrow: Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), LED białe ciepłe, zgodne z kierunkiem jazdy

:arrow: Uwagi
Model jest na stałe połączony z tendrem. (element nr 7 na instrukcji) Dzięki czemu nie zdarza się wypinanie jak w starszych konstrukcjach, połączenie zachowuje się jak kks. Napęd na 4 osie tendera. Poprawiono światła które dla mnie mają idealny kolor i świecą naprawdę jasno. Nie występuje jak na razie żaden poślizg kół. Model jest cichutki, przy jeździe w cyfrze reaguje już na pierwszą kreskę niby stoi, a jedzie :mrgreen: Duża ilość części do samodzielnego montażu. Mogą razić plastikowe wiązary, ale w tej chwili to już norma we wszystkich modelach. Lokomotywa jak dla mnie jest super, i mogę ja spokojnie polecić wszystkim. Z niecierpliwością czekam na nową i mam nadzieję że będzie też tak dopracowana.

Ps: Podziękowanie dla małego za pożyczenie prądu z deski do zdjęcia ze światłami :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 10:33 przez womo, łącznie zmieniany 10 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: romanpumas i 5 gości