BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Witam kolegów z forum
Przymierzam się do wymiany ramy w Ty 5.
Stopień wygięcia uniemożliwia normalną eksploatacje i wygląda groteskowo.
Lokomotywa raczej "gablotkowa" bez większych przebiegów.
Zanim dopadła ją "zaraza" jeździła płynnie i cicho w obu kierunkach.
Podobną operację pomyślnie przeprowadziłem w Ty 2, ale tam nie było tyle detali armatury kotła i wiatrownic.
Proszę o poradę kolegów doświadczonych w tym temacie jak oddzielić kocioł od pomostu parowozu bez uszkodzenia
armatury, niektóre "rurki" wchodzą w płaszczyznę pomostu przy budce i sprężarkę.
Wiatrownice są klejone do kotła czy tylko na zatrzask.
Jaką przyjąć kolejność demontażu bez uszkodzeń detali lokomotywy?
Pozdrawiam
Przymierzam się do wymiany ramy w Ty 5.
Stopień wygięcia uniemożliwia normalną eksploatacje i wygląda groteskowo.
Lokomotywa raczej "gablotkowa" bez większych przebiegów.
Zanim dopadła ją "zaraza" jeździła płynnie i cicho w obu kierunkach.
Podobną operację pomyślnie przeprowadziłem w Ty 2, ale tam nie było tyle detali armatury kotła i wiatrownic.
Proszę o poradę kolegów doświadczonych w tym temacie jak oddzielić kocioł od pomostu parowozu bez uszkodzenia
armatury, niektóre "rurki" wchodzą w płaszczyznę pomostu przy budce i sprężarkę.
Wiatrownice są klejone do kotła czy tylko na zatrzask.
Jaką przyjąć kolejność demontażu bez uszkodzeń detali lokomotywy?
Pozdrawiam
RoberTT
- Borczy
- Posty: 2309
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- dejww
- Posty: 252
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Też używam tych gumek do lokomotyw które trafiają do mnie na serwis po imprezach. Szczerze polecam tylko trzeba dobrze dobrać według tabeli. Ja zawsze biorę ciaśniejsze czyli np. mam obwód koła 9,5mm i są do wyboru 7,5-9,5 lub 9,5 -11,5 to biorę te: 7,5-9,5. Do czyśzczenia używam izopropanolu i nic z nimi się nie dzieje.
- Borczy
- Posty: 2309
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Na Allegro masz gumki KaModel. W niedzielę wymieniałem w Ty2 i Ty5 i jestem zadowolony. Wysyłka z Czech tylko 6 dni listem
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Borczy
- Posty: 2309
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dzięki!piottrw pisze: ↑01 maja 2023, 18:54 Ściągnąć osłonę wózka gdzie są ogumkowane koła. Czasem schodzi sama osłona, ma zatrzaski po obu stronach albo cały wózek, zależy co się poddaje łatwiej. A raz z jednej lokomotywy to mi zszedł cały wózek z przekładnią, tak się słabo trzymał. Potem tylko trzeba uważnie włożyć żeby bolce odbioru prądu wlazły gdzie trzeba.
Ja do ściągnięcia z zatrzasków używam tilligowego śrubokręta, tego z magnesem. Jakoś tak lubię nim operować.
- piottrw
- Posty: 758
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ściągnąć osłonę wózka gdzie są ogumkowane koła. Czasem schodzi sama osłona, ma zatrzaski po obu stronach albo cały wózek, zależy co się poddaje łatwiej. A raz z jednej lokomotywy to mi zszedł cały wózek z przekładnią, tak się słabo trzymał. Potem tylko trzeba uważnie włożyć żeby bolce odbioru prądu wlazły gdzie trzeba.
Ja do ściągnięcia z zatrzasków używam tilligowego śrubokręta, tego z magnesem. Jakoś tak lubię nim operować.
Ja do ściągnięcia z zatrzasków używam tilligowego śrubokręta, tego z magnesem. Jakoś tak lubię nim operować.
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Jak zdemontować zestawy kołowe, żeby wymienić gumki przyczepnościowe ?
-
- Posty: 1226
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Witam.
Do Br52 DRG z dźwiękiem, dołączył Br50 DRG. Teraz dwa szare konie rozpoczną ciężką pracę. Zrobię test, która więcej uciągnie wagonów, a maszyniści będą walczyć na trasie
Do Br52 DRG z dźwiękiem, dołączył Br50 DRG. Teraz dwa szare konie rozpoczną ciężką pracę. Zrobię test, która więcej uciągnie wagonów, a maszyniści będą walczyć na trasie
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Mam jeden z pierwszych czyli klasyczny 02296 i jestem zadowolony.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10315
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Pozostaje cierpliwie czekać na wznowienie przez Tilliga, warto także nagabywać AMC o to wznowienie (po coś w końcu jest "wyłączny").
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Szanowni forumowicze, przekopałam internet i nie widzę już specjalnie szans na kupienie nowej (albo nieużywanej) 02095. Czy pozostanie mi się cieszyć jedynie podobną 02298 czy może ktoś ma na sprzedaż?
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
W samy tenderze nic nie przerabiałem. Jedynie co to trochę komorę głośniczka obniżyłem i wszystko ładnie się upchało. Można pomyśleć jedynie by troszkę balastu dodać w miejsce wyrzuconego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość