BR114, Kuehn
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
Jak dostać się do przekładni w wózkach? Nie widzę żadnych zatrzasków, śrubek etc.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
Jednak okazało się, że problem tkwił w blaszkach stykowych w wózkach. Podoginałem je żeby dobrze kontaktowały z kołami i to pomogło.
Pozdrawiam
Michał
Pozdrawiam
Michał
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
W końcu skojarzyłem o jakie styki ci chodziło
Faktycznie, od strony silnika są tylko blaszki, które stykają się z płytką po jej dokręceniu.
Lekko próbowałem je dogiąć, dokręciłem płytkę do samego końca. Widać, że jest delikatna poprawa - lokomotywa nadal się zatrzymuje, ale przejeżdża dłuższe odcinki. Jak docisnę palcem płytkę w miejscu tych styków, to loka się załącza.
Tak więc jest to jakiś trop. Popróbuję jeszcze jakoś te blaszki podoginać, żeby dobrze trafiły na swoje styki na płytce.
Faktycznie, od strony silnika są tylko blaszki, które stykają się z płytką po jej dokręceniu.
Lekko próbowałem je dogiąć, dokręciłem płytkę do samego końca. Widać, że jest delikatna poprawa - lokomotywa nadal się zatrzymuje, ale przejeżdża dłuższe odcinki. Jak docisnę palcem płytkę w miejscu tych styków, to loka się załącza.
Tak więc jest to jakiś trop. Popróbuję jeszcze jakoś te blaszki podoginać, żeby dobrze trafiły na swoje styki na płytce.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
nic specjalnego nie rób. zamontuj (przykręć płytkę) na nowo ale najpierw dociśnij do silnika, dosiskając zakręcaj. tak zrób najpierw i sprawdź nawet bez obudowy czy pomogło
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
Dzięki za podpowiedź. Tylko jak się dostać do tych blaszek, żeby nic nie połamać?
Zdjąłem obudowę, odkręciłem cztery wkręty płytki, ale nie mogę jej zdjąć, bo przylutowane są do niej przewody.
Myślałem, żeby zdjąć wózki, ale nie wiem jak są zamontowane.
Zdjąłem obudowę, odkręciłem cztery wkręty płytki, ale nie mogę jej zdjąć, bo przylutowane są do niej przewody.
Myślałem, żeby zdjąć wózki, ale nie wiem jak są zamontowane.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
tak.michuchu pisze:No chyba, że spotkaliście się już wcześniej z innymi powodami, przez które ten model tak się zachowuje.
sprawdź styk płytki z silnikiem. w tych modelach silnik nie był lutowany do płytki a jedynie płytka dociskała do wyjść szczotek silnika. czasami pomagało ponowne przykręcenie płytki - tak aby mocno cisnęła na silnik - czasami trzeba było dać trochę czegoś przewodzącego prąd na te elementy aby nie było przerwy w styku.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
Czy ktoś wie, jak można dostać się do blaszek odbierających prąd z kół?
Lokomotywa rusza i za chwilę się zatrzymuje jakby nie było dobrego styku.
Jak delikatnie ją ruszę, przesunę na szynach, to na chwilę łapie kontakt i znowu jedzie kawałek.
Gdy już się rozpędzi, to przejeżdża dłuższy odcinek, ale zanim uda jej się rozpędzić, to mijają wieki.
Myślę, żeby delikatnie dogiąć te blaszki dla lepszego styku.
No chyba, że spotkaliście się już wcześniej z innymi powodami, przez które ten model tak się zachowuje.
Pozdrawiam
Dodam, że mam wersję modelu nr 31200, z dekoderem Kuehn N025.
Lokomotywa rusza i za chwilę się zatrzymuje jakby nie było dobrego styku.
Jak delikatnie ją ruszę, przesunę na szynach, to na chwilę łapie kontakt i znowu jedzie kawałek.
Gdy już się rozpędzi, to przejeżdża dłuższy odcinek, ale zanim uda jej się rozpędzić, to mijają wieki.
Myślę, żeby delikatnie dogiąć te blaszki dla lepszego styku.
No chyba, że spotkaliście się już wcześniej z innymi powodami, przez które ten model tak się zachowuje.
Pozdrawiam
Dodam, że mam wersję modelu nr 31200, z dekoderem Kuehn N025.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lut 2012, 19:51
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: BR114, Kuehn
Dziś odebrałem model BR110 nr kat 31400 i muszę powiedzieć że model ma POPRAWIONE oświetlenie,diody świecą jaśniutko i co ważniejsze nie jest to oświetlenie żółte jak na zdjęciach powyżej tylko ciepły biały.Barwa jest ciut cieplejsza niż w gagarinku od roco-tak dla porównania.Ciekawe czy inne modele tej serii taż mają poprawione oświetlenie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10337
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR114, Kuehn
BR 114 (ex BR 112) "z noskiem" (Bügelfalte)
Dokładna nazwa modelu
Ellok BR 114 (ex BR 112) der DB / Elektrowóz BR 114 (ex BR 112) kolei DB
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
31440
Zarząd kolejowy
Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
114 449-7
Stacjonowanie/Data
BD Hamburg, BW Hamburg 1 / 11.8.1989
Elementy specyficzne
Malowanie TEE (Trans Europ Express)
Wersje modelu
31200 - BR110.1 250-8, DB, Ep. IV, beżowo-niebieski
31310 - BR140 209-8, DB, Ep. IV, czerwony
31330 - BR140 258-5, DB, Ep. IV, zielony
31400 - BR110.3 413-2, DB, Ep. IV, beżowo-niebieski "z noskiem" (Bügelfalte)
31420 - BR110.3 316-7, DB AG, Ep. V, czerwony "z noskiem" (Bügelfalte)
31440 - BR114 449-7, DB, Ep. IV, Trans Europ Express "z noskiem" (Bügelfalte)
Napęd
Pięciopolowy silnik z masami kinematycznymi, napęd na wszystkie osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Trochę słabe oświetlenie białe czołowe
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund. Wstawiając dekoder Kuehn'a (zalecany) mamy od razu gotową lokomotywę. W przypadku dekodera Lenz'a należy dokonać na płytce drukowanej zmian opisanych w ulotce (przeciąć 2 ścieżki) bo inaczej lokomotywa może się dziwnie zachowywać na torach. Możliwe jest także programowe obejście problemu .
Podsumowanie:
Bardzo udany model lokomotywy elektrycznej w kilku wersjach. Wysoka kultura jazdy, atrakcyjne wersje malowania.
Więcej na : TT-Klub.PL.
Dokładna nazwa modelu
Ellok BR 114 (ex BR 112) der DB / Elektrowóz BR 114 (ex BR 112) kolei DB
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
31440
Zarząd kolejowy
Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
114 449-7
Stacjonowanie/Data
BD Hamburg, BW Hamburg 1 / 11.8.1989
Elementy specyficzne
Malowanie TEE (Trans Europ Express)
Wersje modelu
31200 - BR110.1 250-8, DB, Ep. IV, beżowo-niebieski
31310 - BR140 209-8, DB, Ep. IV, czerwony
31330 - BR140 258-5, DB, Ep. IV, zielony
31400 - BR110.3 413-2, DB, Ep. IV, beżowo-niebieski "z noskiem" (Bügelfalte)
31420 - BR110.3 316-7, DB AG, Ep. V, czerwony "z noskiem" (Bügelfalte)
31440 - BR114 449-7, DB, Ep. IV, Trans Europ Express "z noskiem" (Bügelfalte)
Napęd
Pięciopolowy silnik z masami kinematycznymi, napęd na wszystkie osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Trochę słabe oświetlenie białe czołowe
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund. Wstawiając dekoder Kuehn'a (zalecany) mamy od razu gotową lokomotywę. W przypadku dekodera Lenz'a należy dokonać na płytce drukowanej zmian opisanych w ulotce (przeciąć 2 ścieżki) bo inaczej lokomotywa może się dziwnie zachowywać na torach. Możliwe jest także programowe obejście problemu .
Podsumowanie:
Bardzo udany model lokomotywy elektrycznej w kilku wersjach. Wysoka kultura jazdy, atrakcyjne wersje malowania.
Więcej na : TT-Klub.PL.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 16:40 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości