E95, BRAWA

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 863
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: brovarek »

Niby tak, ale... problemy dotyczą nowych modeli. W tym starym nic sie nie dzieje, u mnie też!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: ArturSchŁ »

brovarek pisze:Na jakich jeździsz łukach?
Jak E95 (11210) jeździ po Wrólewicach bezproblemowo, to promień łuku nie powinien stanowić.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 863
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: brovarek »

Na jakich jeździsz łukach?
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: clipers »

AMEN- tak tez zrobie-dzieki
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: Kilkujadek »

Proponuję abyś odesłał całą lokomotywę do producenta z opisem w jakich okolicznościach następuje wypadnięcie kardanów.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: clipers »

Skoro nikomu nic takiego sie nie dzieje wyglada na to ze moja ulubiona lokomotywa ma problem. Pytanie wciaz jednak pozostaje. Brawa pokryla wszystkie koszty (czesci i przesylka) nie pytajac o nic. Ehhh ... nie wiem, nie wiem. Teraz znowu sie to stalo, choc naprawde nie wiele jezdze. Zakladajac kardany upewniam sie zawsze na 200% ze sa w prwidlowym polozeniu.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 863
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: brovarek »

Miałem to samo, u mnie akurat sam byłem przyczyną, bo źle załozyłem kardany :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: ArturSchŁ »

Nic takiego nie zauważyłem, ale przyznam, że nie katuję loki.

Przy opisie problemu do producenta warto dołączyć zdjęcia uszkodzeń by mogli zareagować w projekt.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: clipers »

Mam pewien problem z moją E 95. Chodzi o kardany, które po prostu zepsuły się (obluzowały się przy łączeniach z silnikiem). Na prostej jedzie ok, ale na zakrętach spadają i lokomotywa staje. Napisałem do Brawy i przysłali mi nowe dwa komplety kardanów. Czy ktoś doświadczył podobnych problemów? Lokomotywę tę kopiłem relatywnie niedawno wiec mimo wszystko powinna działać bez zarzutów.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2009, 08:10 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: ArturSchŁ »

W uzupełnieniu:

E 95 05

:arrow: Numer katalogowy modelu
53001

:arrow: Zarząd kolejowy
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/Deutsche Reichsbahn

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
E 95 05

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rdb Wrocław (Breslau), Bw Jelenia Góra (Hirschberg) / 11.4.1939

:arrow: DCC:
Model fabrycznie jest przystosowany do instalacji 2 dekoderów (NEM 651) po jednym do każdego członu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
euzeb
Posty: 275
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: euzeb »

brovarek pisze:Sprawdź w analogu. Moja radzi sobie dobrze. Zresztą 3 poprzednie tez :)
Sprawdzałem przed digitalizacją i po - zatrzymuje się dokładnie w tych samych miejscach.
Myślę, że w jednym z członów nie bardzo jest kontakt kół z blaszkami (tak jakby był odstęp pomiędzy nimi) może to jest przyczyna. Wieczorem to sprawdzę
pozdrawiam euzeb
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 08:01 przez euzeb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: ArturSchŁ »

ArJu pisze:... coś na kształt pętli sprzężenia zwrotnego, nie prowadzącej tutaj do niczego dobrego.
Tylko, że oba silniki mają sprzęgnięte wały, więc co by nie robił jeden to dzieje się także i w drugim silniku.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: ArJu »

Maciek,
dzięki serdeczne za szczegółową instrukcję! Pomogła mi ona przede wszystkim odważyć się. Rozebrałem, złożyłem i chyba nic nie uszkodziłem. Jednakże mimo Twojego ostrzeżenia o krytycznym momencie, zapomniałem o przewodach i maźnicy. Na szczęście bez konsekwencji. Następnym razem pewnie lepiej mi pójdzie, choć nie zamierzam często rozbierać tej lokomotywy. A tak na marginesie: mam zamiar spróbować kupić nową płytke i zamontować ją do starszej wersji loka.
ArturSch pisze:Wytłumacz mi, proszę, o co tu chodzi z tą kompensacją tylko w jednym dekoderze ??
Zakładam, że nie chodzi Ci o samą kompensację, ale o to, skąd takie zalecenie. Wydaje mi się, że wynika to np. z czegoś takiego (przy kompensacji w obu członach):
1) dekoder w 1. członie "stwierdza", że jedzie za wolno, więc zwiększa moc,
2) w odpowiedzi dekoder w członie 2. zminejsza moc, bo "stwierdza", że jedzie za szbko,
3) patrz p. 1),
4) patrz p. 2),
itd., czyli coś na kształt pętli sprzężenia zwrotnego, nie prowadzącej tutaj do niczego dobrego.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 863
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: brovarek »

2. Odbiór prądu - nawet na zwrotnicach modelowych EW1, a szczególnie na DKW lokomotywa się zatrzymuje (nawet BR80 ROCO lepiej sobie radzi). Może to problem mojego egzemplarza, jeszcze nie zlokalizowałem przyczyny.
Sprawdź w analogu. Moja radzi sobie dobrze. Zresztą 3 poprzednie tez :)
Skan ulotki:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 lis 2008, 14:39 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
euzeb
Posty: 275
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Re: E95, BRAWA

Post autor: euzeb »

Osobiście nie wiem. Przypuszczam, że tak jak dwa konie w zaprzęgu mogą się nie zsynchronizować.
W każdym razie w ulotce producenta jest napisane, żeby w jednym z dekoderów wyłączyć kompensację.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości