Karwendel Express, BTTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Zwróćcie uwagę że są to zdjęcia wagonów H0.
W naszej skali skład jest w jednym malowaniu, do którego są dostępne 3 lokomotywy w "szarym" malowaniu:
- krokodyl (duży)
- E44 (mały krokodyl)
- E18
W naszej skali skład jest w jednym malowaniu, do którego są dostępne 3 lokomotywy w "szarym" malowaniu:
- krokodyl (duży)
- E44 (mały krokodyl)
- E18
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Ciekawe czy by pasowala E44 DRG Tilliga
- womo
- Posty: 2396
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Jest e18. Na niemieckich forach można znaleźć informacje, że również jeździła z tym składem.mradwan pisze:Czyli mamy już trzy malowania? Będę musiał poszperać ... Jedno jest pewne - nie mamy w naszej skali w tej chwili lokomotywy do tego składu .....
Całkiem fajnie z nim wygląda w naszej skali
Ostatnio zmieniony 03 mar 2015, 12:13 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Czyli mamy już trzy malowania? Będę musiał poszperać ... Jedno jest pewne - nie mamy w naszej skali w tej chwili lokomotywy do tego składu .....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10318
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 13:31 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Z tekstu wynika, że są dwa typy wagonów - z 1929 r. (fioletowo-granatowe) i z 1936 (kremowo-granatowe). Tak więc najwyraźniej w obecnej ofercie w innych skalach dominuje wzór z 1929 r.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10318
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Karwendel-Schnellzug [PDF].
Wyszperane w starociach (Eisenbahn Journal 3/1997, s. 72-75).
Wyszperane w starociach (Eisenbahn Journal 3/1997, s. 72-75).
Wydaje się, że nasze kolory SĄ właściwe.mradwan pisze:A czy ktoś wie, dlaczego w naszej skali ten pociąg jest w innych kolorach niż w H0 (błęktno-granatowe wagony) ?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 09:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10318
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 14:36 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- golab
- Posty: 1366
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Bez względu czy tam są silniki, czy nie, czy ktoś z czytających mojego posta nie wiedział o co chodzi i np. pomylił rzeczone skrzynie z budą ? Chyba nie ...
Niektórych to wystarczy zapytać o godzinę, żeby zaczęli opowiadać jak jest zegar zbudowany ...
Niektórych to wystarczy zapytać o godzinę, żeby zaczęli opowiadać jak jest zegar zbudowany ...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2014, 21:21 przez golab, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
E94 jako już w miarę współczesna lokomotywa elektryczna posiadała silniki zamontowane w ostoi wózka, napędzające indywidualnie poszczególne osie (układ Co'Co'). Aparatura niezbędna dla silników, a więc jak w każdej lokomotywie prądu przemiennego transformator i cały układ rozruchu znajdował się w przedziale maszynowym pomiędzy kabinami maszynisty. Natomiast w skrzyniach na wózkach ulokowano aparaturę pomocniczą nie współpracującą bezpośrednio z silnikami. Były tam baterie akumulatorów, przetwornica do ich ładowania, sprężarka i zbiorniki powietrza do układu hamulców i sterowania odłącznikami odbieraków i ich podnoszeniem oraz opuszczaniem. Bez tych skrzyń z aparaturą lokomotywa ruszy z miejsca. One nie mają nic wspólnego z silnikami.ArturSchŁ pisze:Zależy co kto ma na myśli (skrzynie silnika), same "noski" czy całe wózki...
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015, 15:40 przez oelka, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Ciekawe foty.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10318
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
I tak, i nie.
Jak widać, w "nosach" są wspomniane kompresory, zbiorniki itd:
ale i tam, we wózkach, mamy silniki:
Zależy co kto ma na myśli (skrzynie silnika), same "noski" czy całe wózki...
[Żródło: Eisenbahn Kurier, Die Baureihe E94, s. 18, 21 i 41]
Jak widać, w "nosach" są wspomniane kompresory, zbiorniki itd:
ale i tam, we wózkach, mamy silniki:
Zależy co kto ma na myśli (skrzynie silnika), same "noski" czy całe wózki...
[Żródło: Eisenbahn Kurier, Die Baureihe E94, s. 18, 21 i 41]
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 12:24 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Gdzie Ty masz silniki w przednich kasetach???golab pisze:Fajnie wyszła, skąd miałeś barierki na skrzynie silnika ?
Tam są sprężarki i zbiorniki powietrza......
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 14:32 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10318
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Skoro są rysunki, to może by zastaw waloryzacyjny do E94 BTTB/Tilligclipers pisze:... Ranger wytrawił to ...
http://as.rumia.edu.pl/tt/patyki/clipers pisze:Przy okazji dodam jeszcze, że uwielbiam te wszystkie "elektryczne dziwolągi" DRG, a szczególnie, te które jeździły między Wrocławiem i Jelenią Góra. Za młodu często podróżowałem tą trasą i jakiś taki sentyment mi pozostał.
Też sobie ostrzę pazurki na wersję DRG. Wcześniej JaTT wypuścił wersję w malowaniu muzealnym "DRG" (118.04), a nie w rzeczywistym DRG (lepsze zdjęcie na tt-pics.de szukaj:118.04).clipers pisze:Tillig wypuszcza w tym roku E 18, ale niestety nie znalazłem nigdzie w malowaniu DRG
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 08:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
na oryginalnem Tilligowym modelu E 94 006 widnieje stacja macierzysta Monachium, stacja "robocza" Insbruck, czyli zaanektowana Austria...ArturSchŁ pisze:E 94 miała swoją premierę w kwietniu 1940 roku. Jest to Kriegselektrolokomotive 2 [KEL 2] czyli elektrowóz wojenny. Do końca wojny obowiązywał jeszcze szary schemat malowania w tym i pantografy.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 08:26 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości