BR01, Tillig/BTTB

Moderator: mod-Tabor

ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: BR01, Tillig/BTTB

Post autor: ArJu »

PiotrZ pisze:... koła napędowe parowozu (...) czasami ślizgają się po torze ...
Nie mam BR01, więc nie mogę wypowiadać się dokładnie w kwestii tego parowozu. Mam natomiast doświadczenie z dwoma BR52 i efekty są podobne do opisanych przez Ciebie. Z moich obserwacji wynika, że efekt taki jest po długim okresie nie używania. Po "rozruszaniu" jest OK.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2008, 12:37 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 678
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR01, Tillig/BTTB

Post autor: PiotrZ »

Mam pytanie.
Otóż słyszałem, że koła napędowe parowozu (w modelu duże koła toczne połączone wiązarami) czasami ślizgają się po torze zamiast obracać. Wynikać to może z dużych oporów ruchu i pchania przez tender lekkiego parowozu. Czy to prawda? I co na to mozna poradzić? Występowało rzekomo w pierwszych modelach z okreu przejściowego BTTB/Tillig.

Pozdrawiam
PiotrZ
PS. Jeśli ten post powinien być raczej w temacie "Porady", to proszę Zarządcę o przeniesienie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR01, Tillig/BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

Marcin pisze:... w każdej 01 dwie osie skrajne tendra są napędzane.
Tak jest oczywiście i w mojej, poprawiłem:
Obrazek
Przepraszam za zamieszanie.
:oops:
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 18:45 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR01, Tillig/BTTB

Post autor: Marcin »

Bo tak jest, w każdej 01 dwie osie skrajne tendra są napędzane. Tillig nie zmieniał konstrukcji tendra. Mam BR 01 zieloną. Co ciekawe najczęściej dwie środkowe nienapędzane stoją podczas ruchu parowozu z powodu zbyt mocno napietej blaszki nad nimi. Trzeba to tuningować bo obręcze kół się zniszczą. musiałem to zrobić w moich obu BR 01.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: 01 2118

Post autor: ArJu »

Napęd w tendrze na 2 ! osie ...
Zgodnie z serwisówką do 02125, zamieszczoną przez Artura, model ten - jak na mój gust - również posiada napęd na dwie osie.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2008, 09:24 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR01, Tillig/BTTB

Post autor: Marcin »

Decodereinbau moglich, jedoch nicht vorbereitet. (max. Decodergrosse 13x9mm)

Co oznacza: montaż dekodera mozliwy, jednakże bez przygotowania (płytki), Maksymalna wielkość dekodera 13 mm x 9 mm.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

01 2118

Post autor: ModelarzeTT »

01 2118 (rok. prod. 2003)
Inna wersja produkowanego przez Tilliga modelu parowozu serii 01

:arrow: Numer katalogowy modelu
02124

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
01 2118-6

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rbd Erfurt; Bw Saalfeld/ 8.7.80

:arrow: Oryginał
Kilka podstawowych informacji oraz zdjęcia oryginalnej 01 2118 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age15.html

:arrow: Napęd
Napęd w tendrze na 2 ! osie (w odróżnieniu od modelu 02125). Na każdej osi napędowej jedno koło wyposażone w gumki przyczepnościowe. Pobór prądu przez 2 osie przedniego wózka parowozu i cztery osie tendra.

:arrow: Uwagi
Nasz model z roku 2003 posiada w tendrze tylko dwie osie napędowe. Nie posiadamy informacji, od którego roku wprowadzona została zmiana w układzie napędowym.

Pozdrowienia
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 01 sty 2008, 18:14 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

BR01, Tillig/BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

BR 01

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 grun/schwarz / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DRG, oliwkowy

:arrow: Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02125

:arrow: Zarząd kolejowy
DRG

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 01 053

:arrow: Stacjonowanie/Data

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, BTTB
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, Tillig
02121 - BR 01 122, DRG, Ep. II, BTTB
02121 - BR 01 120, DR, Ep. III, Tillig
02122 - BR 01 108, DB, Ep. III
02123 - BR 01 122, DRG, Ep. II
02124 - BR 01 2118-6 / 2137-6, DR, Ep. IV
02125 - BR 01 053, DRG, Ep. II (oliwkowa)
02126 - BR 01 102, DRG, Ep. II (Fotolack )
02129 - BR 01 118, DRG, Ep. II (model kolekcjonerski, bez napędu, Zeuke TT Bahnen)

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS'u, ale ma gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd
Napęd w tendrze na 2 zewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi. Pobór prądu przez 3 osie loka i 4 tendra

:arrow: Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy

:arrow: Uwagi

:arrow: DCC:
Brak gniazda

:arrow: Podsumowanie:
Przepiękny rasowy parowóz do składów osobowych. Fantastycznie prezentuje się z Eilzugwagenami, Reko oraz mWagenami. Wzbudza zachwyt swym wyglądem i jazdą. Niestety konstrukcja jest stara i w związku z tym bywają problemy z silnikiem Buhlera. Kiepskie jest oświetlenie przednie. Pomimo tych wad znajduje wielu miłośników.
:mrgreen:

Więcej na stronie TT-Klub.PL.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 18:40 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 9 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości